וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני רוזנטל: "כתובות הנאצה לא היו הסיבה לכך שהמעבר שלי לאודינזה פוצץ"

כ-30 שנה לאחר שהיה על סף חתימה במועדון האיטלקי, שחקן העבר חושף בריאיון ל-Tuttomercato: "אין קשר לגזענות, הם פשוט רצו שחקן אחר". וגם: איך הוא גילה את אובמיאנג וההחלטה הגורלית ששינתה את חייו

בווידאו: מרקו בלבול נפרד ממכבי חיפה/האתר הרשמי של מכבי חיפה

בווידאו: מרקו בלבול נפרד ממכבי חיפה

רוני רוזנטל כמעט והפך לכדורגלן הישראלי הראשון באיטליה. בשנת 1989, אחרי עונה מוצחת למדי במדי סטנדרד ליאז', אודינזה החליטה לרכוש אותו. הוא כבר סיכם את תנאיו במועדון, אך האוהדים המקומיים לא אהבו את העובדה שמדובר ביהודי ישראלי, ופיזרו כתובות נאצה בסמוך לאצטדיון הקבוצה ("יהודים לתנור"). בעקבות זאת, ההעברה שלו בוטלה ואודינזה הוציאה הודעה שהוא נכשל בבדיקות הרפואיות. כחצי שנה לאחר מכן, הוא חתם בליברפול, כבש שבעה שערים בשמונה משחקים והיה חלק בלתי נפרד מהזכייה של מועדון הפאר באליפות.

כיום, 30 שנה לאחר מכן, ערכו באתר הספורט האיטלקי "Tuttomercatoweb", ראיון מקיף עם רוזנטל, שסיפר בין היתר גם על המעבר לאודינזה שכשל ברגע האחרון.

רוני רוזנטל במדי ליברפול. GettyImages
בסופו של דבר הוא בחר נכון. רוזנטל במדי ליברפול/GettyImages

"כתובות הנאצה והקריאות הגזעניות לא היו הסיבה לכך שהמעבר שלי לאודינזה כשל", ציין רוזנטל. "בסופו של דבר הוא לא יצא לפועל מסיבות טכניות וכספיות. הם התלבטו ביני לבין אבל באלבו, שהיה אז בן 21 ואני הייתי בן 26. הוא עלה פחות והם היו סבורים שמדובר בהשקעה טובה יותר. אין כל קשר לאנטישמיות, מעולם לא חוויתי מקרי גזענות כשהייתי באיטליה. נכון שהיו כתובות נאצה בסמוך לאצטדיון אבל לא הייתה להן כל השפעה עליי. הם פשוט רצו אותו ולא אותי, וטענו שהסיבה שלא הגעתי היא הבדיקות הרפואיות".

"איטליה היא אחת המדינות החביבות עליי", הוא הוסיף. "אני נוהג לצאת לחופשות רבות במדינה, ובעיקר בסרדיניה. בנוסף, יש לי עסקים רבים באיטליה ומעולם לא נתקלתי במקרים של גזענות. שוב אני מדגיש, אני משוכנע שאלו שכתבו 'רוזנטל לגז' לא גרמו לכך שהעסקה לא יצאה לפועל בסופו של דבר. הם פשוט רצו את באלבו שהיה צעיר וזול יותר".

שחקן ארסנל פייר אמריק אובמיאנג. רויטרס
רוזנטל גילה אותו כבר בגיל 18. אובמיאנג/רויטרס

"האמת שגיליתי שלא אגיע לאודינזה דרך התקשורת בישראל", הודה שחקן העבר. "קראתי על זה בעיתון ישראלי, בזמן שהייתי בחופשה. למזלי, בסופו של דבר הגעתי לליברפול, שם הלך לי לא רע. אין ספק שהעובדה שהגעתי לאגליה ולא לאיטליה שינתה את החיים שלי. אם הייתי מגיע לאודינזה, אולי הייתי גר עד היום באיטליה. במקום זאת הגעתי לאנגליה, שהיא הבית שלי ב-30 השנים האחרונות".

לסיום, נשאל רוזנטל על עיסוקיו בימים אלו: "אני עדיין חלק מעולם הכדורגל. אני משמש כיועץ וסקאוט; אני יכול להגיד שאני גיליתי את ברבאטוב, קומפאני וקאנוטה. בנוסף, גיליתי גם את אובמיאנג, אותו ראיתי כבר בגיל 18 במילאן, שלא כל כך רצתה להשאירו. נפגשתי עם אבא שלו אחרי שהם ביקרו בצרפת, לקראת מעבר לסנט אטיין. לפני שהוא חתם שם, הצעתי אותו לדורטמונד של קלופ ולטוטנהאם של וילאש בואש, אבל הם סירבו. בסופו של דבר דורטמונד שינתה את דעתה ושילמה עליו 8 מיליון יורו, ולאחר מכן ארסנל רכשה אותו בלמעלה מ-60 מיליון יורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully