וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: השחקנים הקדישו את הניצחון לרוני לוי, אבל הבוררות בדרך?

5.7.2020 / 9:25

שמחה גדולה במועדון אחרי הניצחון על הפועל תל אביב שסיים תקופה קשה (ורד: "החזרנו טיפה מהכבוד"). סיכוי נמוך שהמאמן יגיע להבנות כספיות עם המועדון, בניון רוצה בלם/מגן וקשר אחורי זרים

מאמן מכבי חיפה מרקו בלבול לאחר ההפסד למכבי תל אביב, פלייר/דוברות מכבי חיפה

בווידאו: מרקו בלבול אחרי ההפסד למכבי תל אביב

עיקרי הדברים

- אחרי תקופה קשה, בבית"ר ירושלים חגגו ניצחון ראשון בפלייאוף העליון

- רוני לוי יעזוב, סיכוי נמוך שהצדדים יגיעו להסדר כספי. ייתכן שהם יגררו לבוררות

- עידן ורד: "אי אפשר להיות במקום הראשון בכל שנה"

- בצל חוסר הוודאות לקראת העונה הבאה, בניון סימן את העמדות שדורשות חיזוק מיידי

שחקני בית"ר ירושלים, שי קונסטנטין, עידן ורד, רוי דוגה, דוד דגו. דני מרון
פתאום השחקנים "התווכחו" איזה שער היה הכי יפה/דני מרון

1. בבית"ר ירושלים רגילים לשקט בחדר ההלבשה לאחר המשחקים בעידן הקורונה. אתמול (שבת), אחרי ה-0:3 על הפועל תל אביב, סוף סוף היה מצב רוח טוב. אחרי שכבשו ארבעה שערים בלבד בשמונת מחזורי הפתיחה של הפלייאוף העליון, אתמול פתאום השחקנים "התווכחו" איזה שער יפה יותר, זה של אורי מגבו או ההוא של שלומי אזולאי.

אנטואן קונטה שכבש שער שלישי בקריירה וראשון בנגיחה, לא הפסיק לחייך והאנרגיות השליליות מהאימון המסכם ביום שישי נעלמו. כמה שבבית"ר חיכו לשנות אווירה, הקבוצה לא ניצחה מאז חודש מרץ, אז גברה על מ.ס אשדוד בטרנר, משער של אותו מגבו, המוציא לפועל החדש.

את הפלייאוף של בית"ר אפשר לאפיין בשני המשחקים נגד הפועל תל אביב, התבוסה 3:0 בבלומפילד ואתמול. אחרי המשחק הראשון בין הקבוצות, הבעלים משה חוגג רצה לפטר את רוני לוי ומאז כל המועדון היה באווירת נכאים. עד אתמול.

שחקן בית"ר ירושלים, אורי מגבו, עם המאמן רוני לוי. דני מרון
עם המאמן הבא כדאי שייעשה תיאום ציפיות ומטרות. לוי עם מגבו/דני מרון

2. עם כל הכבוד לעיסוק הקבוע ברוני לוי, בית"ר תצטרך להסתכל במראה ולהבין איפה היא טעתה. מיכאל אוחנה נפצע בקיץ ולא הגיע שחקן במקומו, הקבוצה התחילה רע את העונה, התאוששה, גדי קינדה לקח את המושכות ואז נמכר בינואר. הקבוצה הלכה אחורה עד שהגיע אלירן עטר ועידן ורד החל לחזור. אחר כך עטר נפצע והקבוצה שוב הלכה אחורה.

המשמעות מאוד ברורה: מעט מאוד שחקנים שיכולים להחזיק קבוצה ברמות הגבוהות ואסור לוותר עליהם, במיוחד לא למכור אותם באמצע העונה. אם בית"ר לא תשמר שחקנים כאלה או זרים שרק התחילו להתחשל ולהבין את תפקידם, כמו עלי מוחמד וליוואי גרסיה, לא יהיו לה כלים לתת פייט בצמרת.

המטרות של הקיץ צריכות להיות זהות למטרות של סוף העונה. אם מכניסים לרוני לוי סעיף בחוזה שכרטיס לאירופה שווה חידוש אוטומטי של החוזה שלו, כנראה שהעפלה לשם צריכה להיות מוגדרת כהישג. אם הציפיות משתנות, כנראה שהמערכת מתבלבלת בדרך. רוני לוי ככל הנראה יעזוב, אבל אפשר ללמוד מהעונה הזו לקראת הבאה עם מאמן חדש. צריכה להיות הבנה בינו לבין המערכת לגבי המטרות והציפיות. שלא יגיע עוד מאמן שחוזהו מוארך אוטומטית, אבל במועדון מחליטים לחתוך אותו.

לאחר המשחק מול מכבי חיפה ביום שלישי, צפויה בית"ר להתחיל בשיחות עם המאמן על פרידה וניסיון להגיע להבנות כספיות, אך נראה כי הסיכויים שהצדדים יגיעו לסיכום הוא אפסי וייתכן שהנושא אף יגיע לבוררות.

שחקן בית"ר ירושלים, עידן ורד, מול שחקן הפועל תל אביב אילי טמם. דני מרון
"היינו טובים ולא היה לנו מזל". ורד/דני מרון

3. הקפטן עידן ורד אמר בסיום המשחק אתמול: "עברנו פליאוף לא פשוט, אני זוכר את המשחק נגד הפועל בחוץ, שסיימתי עם דמעות בעיניים והתראיינתי בגרון חנוק והיה לי קשה. אני שמח שעשינו משחק טוב מאוד, עם לחימה, יכולת טובה של כולם והחזרנו טיפה מהכבוד של כולם, של כל המערכת".

ורד הוסיף: "בכדורגל יש תקופות שהדברים הולכים יותר קשה, פתאום יש קורה, והכדור עובר ליד, ופתאום מישהו בועט לך כדור מ-30 מטר וזה פוגע בשני שחקנים ונכנס. זה קורה, וזה קרה לנו. היינו טובים ולא היה לנו מזל. היום באנו כמו גברים, כל מי ששיחק, גם הצעירים, התינוקות שלנו. כולם הביאו 100 אחוז ואני שמח על כך. ביום שלישי יש לנו משחק אחרון ואנחנו רוצים לסיים את העונה בטעם טוב. הייתה לנו עונה טובה מאוד, עם טעם חמוץ בסוף, עם תוצאות שאנחנו לא אוהבים. אני גאה בקבוצה, בצוות".

הקשר הוותיק סיכם: "בכל שנה ובכל קיץ אנחנו שואפים להיות במקום הראשון, זה ה-DNA של המועדון. עשינו מקום שלישי אחרי שקינדה עזב בינואר, אני הייתי פצוע, מיכאל פצוע, אלירן היה פצוע כל הפלייאוף. אני חושב שזה מקום ריאלי. אף אחד במועדון לא רוצה להיות במקום הזה כל הזמן, אבל זה הכדורגל. אי אפשר להיות במקום הראשון בכל שנה".

שחקן בית"ר ירושלים, אנטואן קונטה. דני מרון
עדיין אין הצעות אטרקטיביות. קונטה/דני מרון

4. בית"ר תסיים את העונה עם משחק בית נגד מכבי חיפה ביום שלישי ולאחר מכן ייפתחו ההכנות לעונה הבאה. בשלב זה ישנה אי ודאות ורק לאחר החלטת האוצר על רשת הביטחון עבור קבוצות הכדורגל ניתן יהיה להתקדם. יוסי בניון ירצה לצרף לקבוצה בלם/מגן וקשר אחורי. החלוץ ההולנדי גלאופילו האסלביינק סיכם את תנאיו, אך עד שהדברים לא יתבהרו סופית ברמה הכלכלית קשה יהיה להתקדם.

בנוסף, צריך לראות יהיה כיצד ינהג המועדון מול שחקנים שמחזיקים בחוזים כבדים ועד כמה זה ישפיע על המשך הדרך של הקבוצה, כולל האפשרויות שיהיה לצרף זרים במקום אלה שיימכרו. עד עתה אין הצעות אטרקטיביות על שחקנים שהועמדו למכירה, אך בבית"ר מאמינים כי השוק יתחיל להתעורר לקראת אוגוסט.

שחקני הקבוצה הסבירו את הריצה לרוני לוי לאחר השערים: "זו מחווה על כל מה שהוא עובר. יש הרבה רעש מסביב, אבל בקבוצה יש אווירה מצוינת, אימונים ברמה גבוהה ויחסים טובים בין כולם. ביום שישי גם השחקנים הרגישו מה שהוא מרגיש כל הזמן ועומד בפרונט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully