וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתשומת לב בית"ר ומכבי חיפה: נקבע מועד להגרלת מוקדמות הליגה האירופית

לא ברור האם בכלל הקבוצות הישראליות יוכלו לטוס לשחק באירופה, אבל תאריכים להגרלות ולמשחקים כבר נקבעו. המסע יתחיל כבר בסיבוב המוקדמות הראשון בחודש הבא

פלייר אוהדי בית"ר ירושלים בית וגן/צילום: מערכת וואלה! עריכת וידאו: שאול אדם

בווידאו: מחאת אוהדי בית"ר ירושלים

היעדרותן של הקבוצות הישראליות משלב הבתים בשנתיים האחרונות, הובילה לכך שבעונת 2020/21 כל שלוש הנציגות של ליגת העל במוקדמות הליגה האירופית תחלנה את דרכן כבר בסיבוב המוקדמות הראשון. מדובר בסגנית האלופה מכבי חיפה ובבית"ר ירושלים שהבטיחה הערב (שבת) סופית ורשמית את המקום השלישי, כשהכרטיס הנוסף יוענק לזוכה בגביע המדינה - הפועל באר שבע או העולה החדשה מכבי פתח תקוה.

עדיין לא ברור האם יתאפשר בכלל לקבוצות הישראליות לטוס למשחקים ברחבי אירופה לאור משבר הקורונה, אבל על הנייר מתוכנן הסיבוב הראשון ל-27 באוגוסט. כמו בליגת האלופות, גם במפעל המשני הוחלט לוותר על משחקי הגומלין, כך שבכל שלב יהיה רק משחק אחד שהמארחת שלו תיקבע בהגרלה. בניגוד לליגת האלופות, המתכונת הזו תימשך גם בשלב הפלייאוף. המשמעות: ארבעה משחקים מפרידים בין הנציגות הישראליות לשלב הבתים, שם כאמור לא הייתה נציגה לליגת העל מאז מכבי תל אביב והפועל באר שבע ב-2017/18.

שחקני מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
ארבעה משחקים עד לשלב הבתים, אבל אין דירוג. שחקני מכבי חיפה/לילך וייס רוזנברג

אם תזכה בגביע, הפועל באר שבע עשויה להיות מדורגת עד לסיבוב המוקדמות השלישי, זאת בזכות הניקוד הגבוה שלה (14.000). האחרות תלויות בניקוד הנמוך של ישראל (3.925) ואמורות להיות בין המדורגות בסיבוב הראשון בלבד, כשגם זה עדיין לא ודאי לאור העובדה שטרם נקבעו כל המשתתפות משאר המדינות.

בין היריבות האפשריות בסיבוב הראשון יהיו קבוצות מאירלנד, פינלנד לוקסמבורג, גאורגיה, מולדובה, ארמניה ולטביה. בסיבוב השני, כאשר הישראליות כבר לא בין המדורגות, יכולים להיות משחקים אטרקטיביים מול קבוצות מספרד, אנגליה ואיטליה, או כאלה שכבר הבטיחו מקום כמו וולפסבורג, סטנדרד ליאז', וילם II ואריס סלוניקי. בסיבוב השלישי מצטרפות קבוצות בכירות נוספות, ביניהן גם פ.ס.וו איינדהובן וספרטה פראג.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים שער פסול עם רמזי ספורי. ברני ארדוב
יוכלו ליהנות ממסלול נוח יותר. שחקני הפועל באר שבע/ברני ארדוב

התאריכים

הגרלת סיבוב המוקדמות הראשון: 10 באוגוסט

המשחק: 27 באוגוסט

הגרלת סיבוב המוקדמות השני: 31 באוגוסט

המשחק: 17 בספטמבר

הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי: 1 בספטמבר

המשחק: 24 בספטמבר

הגרלת שלב הפלייאוף: 18 בספטמבר

המשחק: 1 באוקטובר

הגרלת שלב הבתים: 2 באוקטובר

משחקי שלב הבתים: 22 באוקטובר עד 10 בדצמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully