וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעד פוליטי מחושב" או כוונה ממשית? ברצלונה מנסה לפענח את איומי העזיבה של ליאו מסי

במדריד משוכנעים ש"זה ניסיון מתוחכם להקדים את הבחירות ולהביא לסיום הקדנציה של ברתומאו", בקטלוניה דווקא מזהירים ש"הפעם זה אמיתי". סיטי אורבת (ריבאלדו: "זה בהחלט יפתה אותו"), ניואלס מפנטזת, ה-MLS מחכה: האם ליאו מסי באמת בדרך החוצה מברצלונה?

אתר רשמי

הדיווח על כך שליאו מסי החליט לעזוב את ברצלונה בסוף עונת 2020/21 ממשיך להסעיר את עולם הכדורגל, ואת ספרד בפרט. על פי הדיווח של Cadena SER הארגטינאי החליט להקפיא את המשא ומתן שלו עם ראשי המועדון על חידוש חוזהו משום שמאס בהתנהלות של הנהלת הקבוצה אחרי תקופה סוערת ומלאת חיכוכים ואינטריגות.

למסי הייתה אפשרות לעזוב את ברצלונה הקיץ, אבל בחר שלא לממש את האופציה, והחוזה שלו הוארך אוטומטית עד לקיץ הבא. בבארסה היו רגועים בחזית עם כוכבם הגדול, לאור השיחות בין הנשיא ברתומאו לאביו של מסי חורחה, כשהצדדים כבר החלו לגבש בסיס לחוזה עד 2023, אבל לאחרונה המשא ומתן נתקע.

כעת תוהים בספרד האם מדובר כוונתו של מסי לעזוב ממשית, או שמא מדובר בעוד איום סרק מהסוג שכבר התברר כשגוי בעבר. דיווחים על עזיבה אפשרית של מסי את ברצלונה צפו לא אחת בעבר: פעם אחת אחרי שמסי הרגיש שרשויות המס בספרד "רודפות אותו", פעם אחרת על רקע האפשרות שקטלוניה תכריז על עצמאות, ופעמים אחרות בגלל הדלפות מהמועדון שהציגו אותו באור שלילי.

מאמן ברצלונה קיקה סטיין לצד ליאונל מסי. רויטרס
ברצלונה שוב במתח. מסי עם קיקה סטיין/רויטרס

כידוע, זה תמיד הסתיים בפיוס, ובספרד תוהים האם זה המקרה גם הפעם. ב"מארקה" טוענים שהדיווח על האפשרות שיעזוב הוא הדלפה מכוונת ממחנה מסי, שמטרתו להפעיל לחץ על הנהלת ברצלונה. "זהו צעד פוליטי שנועד לזרז את הנהלת ברצלונה לפעול בכל מה שקשור לרכש", ניתחו, וטענו ש"החור הגדול בגרסה של מסי היא שבקיץ שבו הוא מתכנן לעזוב מתוכננות בחירות לנשיאות ברצלונה, ונשיא חדש יכול להעניק לו מאמן חדש, רכש חדש ותקווה חדשה".

על פי "מארקה", אין שום הגיון בעזיבה בגלל ההנהלה הנוכחית, במקביל לתקופה שבו היא אמורה לסיים את תפקידה.

ב"אס" התייחסו לאפשרות שמסי מנסה לגרום לנשיא ז'וספ מריה ברתומאו להקדים את הבחירות לנשיאות המועדון. ברתומאו יכול לחכות עם הבחירות עד קיץ 2021, אבל אם האיומים של מסי בעזיבה ייראו ממשיים הלחץ הציבורי נגד הנשיא יגבר, ויתכן שהוא ייאלץ להודיע על בחירות מוקדמות.

עוד בוואלה!

"ליאו מסי החליט לעזוב את ברצלונה בסוף עונת 2020/21": כל הסיבות והדיווחים

לכתבה המלאה
ליאונל מסי, ז'וספ מריה ברתומאו, ברצלונה. צילומים: AP, צילום מסך
יגרום להקדמת הבחירות? מסי וברתומאו/צילום מסך, צילומים: AP

הנשיא לשעבר סנדרו רוסיי התראיין היום (שישי) לתקשורת הספרדית בעקבות החדשות המרעישות, וטען ש"מסי רציני לגמרי. אם לא יהיה שינוי מיידי, הוא בהחלט עלול לעזוב". לטענתו, "מסי חכם מדי מכדי להפוך לקלף פוליטי בבחירות הבאות לראשות ברצלונה. מסי לא יאפשר שישתמשו בשם שלו בצורה כזו. ואם הוא באמת עומד לעזוב, יהיה לבארסה קשה מאוד להתאושש. היא תצטרך לשנות הכל, להתחיל מחדש, מהיסודות. אני עדיין מקווה שמסי יישאר בברצלונה לעוד שנים רבות, כי אין לו תחליף. אי אפשר לחפש מסי חדש, כי לא נולד ולא יוולד אחד כזה".

גם ריבאלדו, שמרבה להשמיע את דעותיו בנוגע לקבוצה בה כיכב בעבר, מאמין שמסי באמת מתכונן לאתגר חדש. "זה לגיטימי ביותר מבחינת ליאו לרצות משהו אחר. הסיטואציה בברצלונה מזיקה לו", אמר. "אם הוא יעזוב, אני לא חושב שזה יהיה לקבוצה אחרת באירופה אבל מצד שני לא שולל את האפשרות שיעבור למנצ'סטר סיטי. הוא ישמח להתאחד עם פפ גווארדיולה, ברור שזה מפתה אותו. אני בטוח שבגיל 34 הוא גם יוכל לככב בקלות בליגה האנגלית. לא תהיה לו שום בעיה להוביל את סיטי לאליפות".

בברצלונה מתעקשים שהחדשות לגבי הפסקת המשא ומתן הפתיעו אותם, וכי לא קיבלו על כך הודעה מנציגיו של הפרעוש. יחד עם זאת, בכדורגל העולמי כבר מדווחים על היעדים המועדפים עליו, למקרה שאכן יחליט לעזוב: על פי דיווח ב"דיילי סטאר", הקבוצה המועדפת על מסי היא מנצ'סטר סיטי, בה יוכל להתאחד עם פפ גווארדיולה. יחד עם זאת, בהתחשב בסנקציות שפיפ"א הטילה על הקבוצה וחוסר הוודאות הכלכלי שאופף אותה, ספק אם המהלך יתאפשר מבחינה פיננסית. בספרד העריכו הערב שאם איסור הההעברות של סיטי יבוטל על ידי פיפ"א, מסי יעדיף לעבור לשורותיה.

ליאונל מסי עם חולצה של ניואלס אולד בויס. מתוך טוויטר, צילום מסך
ניואלס כבר מפנטזת/צילום מסך, מתוך טוויטר

על פי "דיילי מייל", חזרה "רומנטית" לארגנטינה היא תמיד אפשרות, וגם מסי עצמו התייחס לא אחת לאפשרות שיפרוש במדי ניואלס אולד בויס, אולם "האופציה ההגיונית והריאלית ביותר כרגע נראית ה-MLS".

לטענת "דיילי מייל", בארצות הברית יוכל מסי למצוא "מקום חמים, שמשי ורגוע, ויחד עם זאת עדיין להישאר תחרותי. אולי, מי יודע, ב-MLS יוכל להציב לעצמו יעד אישי חדש: 1,000 שערים בקריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully