וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו כאן קוקו: כיצד ויתרה ברצלונה על היורש של קרלס פויול?

3.7.2020 / 18:00

מארק קוקורייה מעריץ את קרלס פויול, ניחן באופי של טרזן, גדל בלה מאסיה, וחלם ללכת בעקבות אלילו. הפוטנציאל שלו ברור כשמש, אך הוא נמכר לחטאפה במחיר מצחיק, בעסקה שמדגישה יותר מכל את הבעיות של האלופה הספרדית

אתר רשמי

דניאל קרבחאל נשם אתמול (חמישי) לרווחה בדקה ה-69. המגן הימני של ריאל מדריד התקשה מאוד מול הלחץ שהפעיל עליו מארק קוקורייה, ספג כרטיס צהוב מוקדם בגין עבירה עליו, ובאופן כללי נרתע מהצטרפות להתקפות בגלל היכולת המצוינת של יריבו. ואולם אז בחר מאמן חטאפה חוסה בורדלאס, בצעד תמוה למדי, להחליף את קוקורייה - והכל השתנה. קרבחאל דהר קדימה בהתלהבות, וזמן קצר לאחר מכן הוכשל ברחבה כדי להעניק לסרחיו ראמוס את הכבוד לכבוש את שער הניצחון בפנדל. 0:1 העניק ללבנים יתרון ארבע נקודות בפסגה על פני ברצלונה, וכעת הם יכולים להרשות לעצמם גם הפסד אחד בחמשת המחזורים שנותרו עד תום העונה. האליפות נראית קרובה מאוד לסנטיאגו ברנבאו, ובקטלאניה מתחילים להשלים עם הפיאסקו.

החילוף של קוקורייה הרגיש קריטי גם לאור העובדה כי בעונה שעברה הוא כבר הכניע את ריאל בתצוגת תכלית. אלברו אודריוסולה היה אז המגן הימני שחווה סיוט גדול כאשר הגיע בשלהי נובמבר 2018 לאיצטדיונה הצנוע של אייבר. קוקורייה חגג עליו, העביר כדור רוחב שהוביל לשער היתרון במחצית הראשונה, ובישל שוב גם בתחילת המחצית השניה. המאמן סנטיאגו סולארי שלח את קרבחאל לדשא במקומו של אודריוסולה האומלל, אך גם זה לא עזר, וקוקורייה סידר מיד שער נוסף בדרך ל-0:3 מכונן. היה זה הפסדו הראשון של הבוס הארגנטיני שפתח בצורה מעודדת את הקדנציה אחרי פיטוריו של ג'ולן לופטגי, וכדור השלג החל להתגלגל - הקדנציה הזו התבררה כקצרה.

שחקן חטאפה מארק קוקורייה מול שחקן ריאל מדריד לוקה מודריץ'. רויטרס
כמעט הצליח לעצור את ריאל מדריד. קוקורייה מול מודריץ'/רויטרס

"אפשר ללכת איתו עד קצה העולם"

היה זה היום בו עשה קוקורייה, אז עוד בן 20, את הכותרות הגדולות הראשונות בקריירה, ואוהדי ברצלונה התלהבו מאוד. הרי הבחור עם רעמת השיער החיננית הוא בוגר לה מאסיה שהושאל לאייבר, והפוטנציאל הגדול עליו דובר באקדמיה במשך שנים ארוכות התגלה במלוא תפאורתו. גיירמו אמור איתר אותו בזמנו במחלקת הנוער של היריבה העירונית אספניול, ביקש להחתימו ב-2012, וההשוואות לקרלס פויול החלו לזרום - לא רק בשל הדמיון המרגש במראה החיצוני וההערצה כלפי הקפטן האגדי מאז שהיה ילד קטן, אלא גם בזכות הגישה. כמו טרזן, קוקורייה שונא להפסיד, מקרין מנהיגות ונותן מעצמו 100 אחוזי מאמץ בכל רגע נתון. כאשר קודם לקבוצת המילואים, הוא סומן על ידי מאמניו כיורש האולטימטיבי של ג'ורדי אלבה.

ג'רארד לופס, בוגר וכוכב בארסה לשעבר, אשר הדריך אותו במילואים לא הפסיק לשבח אותו בכל הזדמנות. "כולם אוהבים אותו בחדר ההלבשה. הוא עובד קשה כל יום, נחוש להשתפר, ביקורתי מאוד כלפי עצמו. הייתי הולך איתו עד קצה העולם. מבחינה פיזית ומנטלית, הוא משקיע את המקסימום ומוכן לשבור קירות. יש לו אופי של פויול, אבל צריך גם לומר שהנגיעה שלו בכדור טובה יותר מזו של פויול", הוא טוען. יכולתו של קוקורייה בעונתו המלאה הראשונה בליגת המשנה, ב-2017/18, היתה מרשימה למרות הירידה, ורבים ציפו כי יעשה את הצעד המתבקש לסגל הבכיר.

עוד בוואלה!

"ליאו מסי החליט לעזוב את ברצלונה בסוף עונת 2020/21": כל הסיבות והדיווחים

לכתבה המלאה
שחקן ברצלונה מארק קוקורייה. GettyImages
ההתחלה היתה מבטיחה מאוד/GettyImages

טעות אחת תוקנה, רק כדי לטעות שוב

מה עשתה ההנהלה? היא לא רק שלחה אותו לאייבר, אלא גם העניקה לבאסקים אפשרות לרכוש את הכוכב הצעיר תמורת 2 מיליון יורו בלבד. לפחות הוכנס גם סעיף המאפשר לרכוש אותו בחזרה תמורת 4 מיליון, ובקיץ היה ברור כשמש שבארסה חייבת לעשות זאת - ולא רק בגלל ההצגה ההיא מול ריאל. קוקורייה היה השחקן היציב, הנחוש והאיכותי ביותר של אייבר לאורך העונה, הן כמגן והן כקשר שמאלי. הוא חרש את האגף עם אנרגיות בלתי נגמרות והפגין כישורים הגנתיים והתקפיים. "אני סומך עליו בעיניים עצומות", אמר המאמן חוסה מנדיליבר.

אז אייבר שילמה, כמובן, את הסכום הזעום כדי לקבל את כרטיסו לפני שנה. ברצלונה שילמה, כמובן, סכום כפול על מנת להחזירו לקאמפ נואו. ואולם, במקום לתת לו צ'אנס להיות המחליף הרב גוני של אלבה, היא שלחה אותו שוב בהשאלה, הפעם לחטאפה. גם הפעם, באופן מדהים, הוענקה למועדון מדרום מדריד האופציה להחתים את קוקורייה תמורת 10 מיליון יורו. לעומת זאת, לשם שינוי, לא השאירה לעצמה בארסה סעיף רכישה בחזרה. ובמקום לבנות את העתיד סביב אוהד שרוף שגדל בשורותיה, הוחתם תמורת 18 מיליון יורו מבטיס מגן שמאלי חסר נסיון אחר, ג'וניור פירפו - אוהד ריאל מדריד מוצהר.

יהיה קשה עד בלתי אפשרי למצוא הגיון מאחורי המהלכים האלה. פירפו הפגין אמנם יכולת משובחת במדי בטיס בעונה שעברה, אך אינו עדיף על קוקורייה בשום פרמטר - וביצועיו הבעייתיים בלשון המעטה במדי בארסה מדגישים זאת היטב. אפילו כאשר נכנס לדקות האחרונות במקום אלבה במשחק מול סלטה ויגו בשבת האחרונה, טייל ג'וניור בהליכה, ושגיאה שלו כמעט הובילה לשער ניצחון של הגליסיאנים בזמן פציעות. מחדל כזה בלתי אפשרי מבחינת קוקורייה, אשר הפך ימים ספורים לאחר מכן לשחקן חטאפה באופן מלא ורשמי.

שחקן ברצלונה מארק קוקורייה מול שחקן רומא ג'סטין קלייברט. GettyImages
החלטות תמוהות של הקטלאנים. קוקורייה מול קלייברט/GettyImages

"לברצלונה אין סבלנות כמו בעבר"

הכפיל של פויול לא ממש מצטער על זה בנסיבות הקיימות. הוא מצטער על הנסיבות עצמן. כאשר הגיע לביקור בקאמפ נואו בפברואר, הוא אמר בדיוק את אשר על ליבו. "קיוויתי שברצלונה תתן יותר הזדמנויות לצעירים שצומחים באקדמיה. אין במועדון סבלנות כמו שהיתה בעבר. שחקנים כמוני לא קיבלו צ'אנסים להם אנחנו ראויים. זה השאיר טעם מר בפה, כי ציפיתי שהכל יהיה אחרת", הוא הצהיר. כאשר האוהדים שומעים קביעות מסוג זה, הם מרגישים דקירה חדה בלב. איך אפשר לוותר בקלות כה בלתי נסבלת על שחקן העתיד של הנבחרת? איך לא רואים את הניצוץ שיש לו בעיניים? הרי הוא היה דומיננטי בכל הנבחרות הצעירות, ואלברט סלאדס - שאימן אותו בנבחרת עד גיל 16 - אמר: "קוקו יפלס את דרכו לפסגה בשיניים".

השילוב הזה אידיאלי מבחינת בורדלאס. מאמן חטאפה זוכה להצלחה מסחררת בעיקר בזכות טיפוח המשמעת והמחוייבות, ובהיבט זה אין שני לקוקורייה. הוא ממלא את ההוראות הטקטיות בקפדנות, ולצד זאת ניחן גם ביכולת לאלתר ולהנדס מהלכים לא צפויים. יש בו שילוב אידיאלי של כישרון טהור ואופי, והוא רק בן 21. לא במקרה הוא הצטיין מול איאקס בליגה האירופית העונה. לא לחינם הוא מושך תשומת לב של מועדונים גדולים רבים, כולל צ'לסי ובאיירן מינכן. רק ברצלונה, שגידלה אותו, החליטה משום מה למכור אותו במחיר נמוך משמעותית מאוד מערכו האמיתי בשוק. כולם מדברים על הטרייד ששלח ליובנטוס את ארתור תמורת מיראלם פיאניץ', והוא ביזארי בפני עצמו, אבל מחדל קוקורייה גדול יותר.

שחקן חטאפה מארק קוקורייה. GettyImages
"יפלס את דרכו לפסגה בשיניים". קוקורייה/GettyImages

בלי השיער, בארסה קירחת

אז האופציה מומשה, ואתמול קיים קוקורייה את משחקו הראשון בקריירה כאשר כרטיסו כבר לא שייך לבארסה. רצה הגורל, והיריבה היתה ריאל. אנחל טורס, נשיא חטאפה שמכנה את חניכו המצטיין "השיער", לא מסתיר את אהדתו הרבה ללבנים, אך תמיד שמח לקלקל להם - קל וחומר כאשר חלום ההעפלה לליגת האלופות עדיין קיים. וזה לא היה רחוק. קוקו עשה חיים באגף, קרבחאל סבל, והתוצאה היתה מאופסת. עם קצת יותר מזל, גם ניצחון היסטורי בברנבאו לא היה בשמיים, אבל אז התבצע החילוף, וכל הנקודות נשארו אצל זינדין זידאן.

ויש בזה משהו סמלי מאוד. אפילו כאשר קוקורייה כבר לא שייך לה, ספגה בארסה מהלומה בעקבות הושבתו על הספסל - כאילו מישהו זועק בקול שהקטלונים לא יכולים בלעדיו. מה היה קורה לו היו בברצלונה מוותרים בזמנו על פויול, או על צ'אבי, או על אנדרס אינייסטה? ייתכן שהוויתור על קוקורייה יתברר כקריטי לא פחות. ייתכן שתהיה הזדמנות לתקן את המעוות, בהפסד כספי גדול, אבל - אם וכאשר זה יקרה - סביר שהדבר יתבצע עם נשיא אחר והנהלה אחרת. כי עם ג'וספ ברתומאו אין לברצלונה שיער. היא קירחת.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully