וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא הראל בדיון מיוחד בנושא ההטרדות המיניות: "כל סביבת העבודה הזאת מאוד מוזרה"

30.6.2020 / 15:10

הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי קיימה דיון מיוחד בעקבות פרשת הכדורגלנים והקטינות, מנכ"ל הפועל ירושלים: "הפעילות ההסברתית צריכה להיות מול השחקנים עצמם". שלומי פרי: "התופעה לא קיימת בעולם הכדורסל ואולי היא פחות רלוונטית לנו"

דוברות הכנסת

בעקבות פרשת הכדורגלנים והקטינות, היום (שלישי) קיימה הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי קיימה דיון מיוחד בהשתתפות נציגים מענף הכדורגל, הכדורסל וכן מספר חברי כנסת, בנוגע לקיום הדרכות לספורטאים ישראלים בנושא הטרדות מיניות.

"המקרה הספציפי היה הטריגר לקיומו של הדיון ואם השחקנים היו חווים הדרכות בשוטף ייתכן וגם הוא היה נמנע", אמר יו"ר הוועדה עודד פורר. "אנו מנסים לשנות מציאות. הפן הפלילי מטופל בערוצים הפליליים ושם לעיתים קשה מאוד להגיע לתוצאה לאור דיני הראיות אבל היעד שלנו צריך להיות המניעה. אני חושב שאיגודי הכדורסל והכדורגל צריכים להוביל את הנושא יחד עם הליגות. אתם צריכים להיות הקטר שסוחב אחריו את כל שאר הקרונות. שימו את הנושא לא כמשהו שצריך להתייחס אליו רק כשיש רעש".

"השחקנים נמצאים ומבלים ובאים במגע עם נשים שלאו דווקא אפילו יודעות מיהו אותו שחקן", אמר מנכ"ל הפועל ירושלים בכדורסל גיא הראל. "ולכן הפעילות ההסברתית צריכה להיות מול השחקנים עצמם. אנחנו מדברים על חבר'ה מגיל 18 עד 35 עם מעמד כלכלי, המון ביטחון עצמי וכאלו שנראים טוב מבחינה גופנית ושם צריך לעשות את מרבית ההסברה בלי להתייחס בכלל לאוהדות. אצלנו במועדון ולא רק אצלנו יש המון עובדות, כל הסביבה היא מוזרה, בסוף זה מקום עבודה שאנשים באים עם מכנסיים קצרים ועם כדור ובמשך שעה וחצי כאילו משחקים. אחרי האימון הם חצי עירומים ונכנסת פיזיותרפיסטית, אבל היא אשת מקצוע, אבל באותה מידה יכולה להיכנס עיתונאית או צלמת לתוך חדר הלבשה של אנשים חצי עירומים. כל סביבת העבודה הזאת היא מאוד מוזרה ואחרי זה הם יוצאים בלילה והכל יכול מאוד להתבלבל בין מה מותר ומה אסור. אני מאוד שמח על הדיון ואתמוך בכל פעילות הסברתית שצריכה להיעשות והמקום הראשון זה במסגרת נבחרות ישראל בכל הענפים כבר בגילאי 14, אחר כך זה צריך ללכת לאגודות בקבוצות הנוער ואחר כך בבוגרים. בנוגע לשחקנים מחו"ל, אולי הם בכלל לא שמעו על המהות של הטרדות מינית כי זה אנשים שגדלו בסלאמס של הסלאמס והם אפילו לא יודעים מה זה Me Too".

גיא הראל מנכ"ל הפועל ירושלים. יותם רונן
"כל הסביבה הזו מוזרה". הראל/יותם רונן

שלומי פרי מ"מ מנכ"ל מנהלת ליגת העל בכדורסל הוסיף: "אני נמצא במנהלת הליגה 12 שנים. התופעה לא קיימת בעולם הכדורסל ואולי היא פחות רלוונטית לנו". היו"ר פורר השיב לו: "זה שלא היה אירוע לא אומר שלא היו דברים מעולם. לפני תשדירי שירות צריך דוגמא אישית. החבר'ה האלה מהווים מודל אבל הם גם צריכים את הכלים". פרי טען: "שחקני הכדורסל בישראל הם לא כל כך סלב".

ח"כ מלינובסקי הזהירה את האיגודים וההתאחדויות ואמרה: "אתם משחקים באש, אם לא נעצור את זה עכשיו אתם תגיעו למצב משפטי בעייתי. השחקן האלפא הגבר, בא למועדון יפה וחזק עם לייקים באינסטגרם והבנות האלה הן טרף קל. הם לא רעים, זה קל ומותר ואף אחד לא הסביר להם אחרת. בסופו של דבר יהיו עורכי דין חכמים ואתם תקבלו תביעות ענק שלא עשיתם את ההדרכות. הטוסטרון שלהם בשמיים, הבנות שם בכמויות. תעבירו הדרכות כי זה לא רק בזמן שהשחקנים במקום העבודה עם המסז'יסטית והתרפיסטית. האחריות היא של המועדונים גם אחרי שעות האימונים".

ח"כ יוליה מלינובסקי שיזמה את הדיון אמרה: "בואו נשים את הדברים על השולחן. הבעיה קיימת, ברור שספורטאים מושכים את תשומת הלב עם אלפי עוקבים ולייקים ברשתות החברתיות. זאת לא הפרשייה הראשונה וכבר זכורות לנו פרשיית נבחרת ישראל ופרשיית נערות הליווי. אז הליגות יגידו זה ספורטאים בודדים - שלא יגידו. כדאי שהמועדונים והליגות ייקחו אחריות על השחקנים שלהם. האירועים הללו הן 'תאונות שרשרת' שבה מעורבים השחקנים, הבנות, המשפחות ואהדת הציבור. יש לי ילדה בת שמונה ואני לא רוצה שזה יקרה לה".

מסיבת העיתונאים של שמואל פרנקל. קובי אליהו
"אולי התופעה פחות רלוונטית לנו". פרי עם פרנקל/קובי אליהו

ח"כ יוראי להב: "הנושא הזה נוגע בבסיס הזכות לחיות חיים מלאים בסביבה נקייה מהטרדות ואלימות. אני אפקוד את הוועדה ואנסה להיות חבר קבוע. הצורך בהדרכות למניעת הטרדה הוא מוצדק. השאלה מדוע הדבר הזה הוא לא חובה. החוק למניעת הטרדות מיניות מחייב מעסיקים להשתתף בהרצאות חינוכיות כאלו. קבוצות כדורגל הן מקום עבודה כמו כל מקום אחר ולכן זה צריך להתקיים גם שם באופן באופן אקטיבי - אסור שדברים כאלו ישנו".

עורך הדין מוטי בורנשטיין ממנהלת ליגות העל בכדורגל: "אנו מברכים על קיום הישיבה. אנחנו לא מתייחסים לגופו של מקרה אבל מנהלת הליגות הביעה את הסתייגותה הגורפת מאופן הדברים כפי שתוארו. בהתאם לממצאים העובדתיים שיעלו אנו גם נשקול הליכים פנימיים שמותנים לנו באותו עניין. יש פה הזדמנות לתיקון - לקחת את המשבר הזה ולמנף אותו הלאה. אנו לא רוצים להכתים את כלל הכדורגלנים ולצבוע את כולם כמי שמתנהגים בצורה לא נאותה ושהם יהיו מקור השראה למסרים חיוביים. בעונת המשחקים הקרובה שכבר בפתח תיערך הדרכה חובה לכל קבוצה מקבוצות הליגה בסדר גודל של 900 שחקנים מקצוענים ובחלק מהקבוצות ההדרכות יערכו בשנתונים היותר נמוכים בגילאי 17 ו-18. יש פה פגיעה תדמיתית בחסויות ואיך שהענף נתפס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully