וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ובסוף, ניקולה מירוטיץ' נשלח לבידוד: גל מקל מנתח את גמר האליפות בספרד

30.6.2020 / 15:00

לברצלונה יש יתרון איכותי, "והיא כופה טעויות על היריבה". לבאסקוניה יש את טוקו שנגליה, אבל היא צריכה להוריד מהגב עשר שנות בצורת. ומה השתבש בריאל? לקראת משחק האליפות (21:00, ספורט 4): השגריר הישראלי במלאגה מדבר על טורניר הקורונה

גל מקל באימון בספרד/באדיבות גל מקל

בסרטון: כאן הכל התחיל - האימון הראשון של גל מקל בשגרת הקורונה

לפני כשבועיים ציינה באסקוניה עשר שנים לאחד ההישגים הגדולים בתולדותיה: ב-2010 היא הדהימה את ברצלונה 0:3 בגמר הפלייאוף וזכתה באליפות ספרד. היא לא החזיקה ביתרון הביתיות, והכניעה באופן מרשים את אלופת היורוליג ומחזיקת גביע המלך, שעמדה על מאזן עונתי מפלצתי של 5:61 בכל המסגרות.

בוויטוריה רק ציינו את יום השנה, ולא חגגו אותו, מסיבה פשוטה: התואר ההוא היה האחרון שבו זכתה הקבוצה, בדרך לעשור שחון ומתסכל. וכעת, משום מקום, התגנב חלום לליבם. האם הבצורת תסתיים הערב (שלישי, 21:00, ספורט 4) כשנציגת חבל הבאסקים תתייצב במפתיע לגמר האליפות נגד אותה בארסה?

על פניו, התשובה לשאלה הזו ברורה: לא. הקטאלנים טובים, איכותיים ודורסניים יותר, ומופיעים לקרב על התואר בכושר עילאי וכפייבוריטים ברורים, עם יתרון בכל עמדה כמעט. אבל ההיסטוריה מזהירה מפני תהפוכות. מלבד העובדה שבמשחק בודד הכל יכול להיות (קלישאה עתיקה ואקטואלית כאחד), גם ברצלונה צריכה להוריד קוף מהגב: היא לא זכתה באליפות מאז 2014, ומאז הפסידה שלוש פעמים בגמר.

טורניקה שנגליה שחקן באסקוניה. GettyImages
"כולם מבינים שזה סיבוב הפרידה שלו, ומרשים לראות כמה הוא מחויב". טוקו שנגליה/GettyImages

בתואר האחרון בוויטוריה, כמו זה שייחגג או לא הערב, עמד דושקו איבנוביץ' על הקווים. המאמן הקשוח בעל הקוקו האימתני עבר ימים לא קלים מאז, ובעשר השנים האחרונות זכה בתואר אחד בלבד (הגביע היווני ב-2015). אבל מי אנחנו שנזלזל בקאמבקים מאוחרים ומפתיעים, אחרי ניסיונם של דושאן איבקוביץ' באולימפיאקוס וארגין עתמאן באנאדולו אפס. הקבוצה הייתה בדרך לעוד עונה כושלת, אבל מנצלת עד תום את המציאות שכפתה הקורונה.

לתואר מלפני עשור הייתה זווית ישראלית: ליאור אליהו, בעונתו היחידה בבאסקוניה, נפרד מהקבוצה עם תצוגת שיא במשחק השלישי בסדרה וקלע 18 נקודות בדרך לניצחון החשוב מכל. שום ישראלי לא יהיה ישחק הפעם, אבל שגרירנו בליגה הספרדית, גל מקל מאוניקאחה מלאגה, חובש לרגע את כובע הפרשן ומנתח את הקרב על התואר בפרט ואת "טורניר הקורונה" הספרדי בוולנסיה בכלל.

מקל נחת היום בישראל היישר לבידוד, אחרי שעלה ביממה האחרונה לשלוש טיסות בדרכו הביתה, כולל עצירות ביניים בבריסל ובפרנקפורט. על פי הפרסומים בספרד, שאושרו על ידי סוכנו מישקו רזנטוביץ', הוא צפוי לחתום על הארכת חוזה ולשוב לקבוצתו, שבמדיה העמיד העונה ממוצעים של 8.2 נקודות, 2.8 ריבאונדים ו-5.2 אסיסטים.

למה ברצלונה?

"כבר הרבה שנים לא נתקלתי באירופה ביריבה שמשחקת ברמה כל כך גבוהה של אינטנסיביות ואגרסיביות. ברור שבארסה מגיעה לגמר כפייבוריטית. יש לה את הסגל הכי עמוק והכי מוכשר בטורניר כולו, וקשה מאוד לשחק נגדה. היא כופה עליך לבצע המון טעויות, ומרחיקה אותך מהטבעת.

"היא לא עושה דברים יוצאי דופן בהתקפה, אבל כותשת אותך בלי הפסקה. היא משחקת כדורסל שמזכיר את הסגנון ב-NBA ומתמקדת בבידודים עבור ניקולה מירוטיץ', כדי להבליט את היתרונות שלו. ככה זה כשיש לך באנקר בסדר הגודל הזה".

למה באסקוניה?

"ברגע שריאל מדריד הודחה, אין הפתעה מכך שבאסקוניה הגיעה לגמר. זה מאכזב אותי באופן אישי, כי היא עלתה הודות לניצחון עלינו במשחק דרמטי, שכבר היה בידיים שלנו. יצאנו מהמשחק נגדה בלב שבור. רצף אירועים יוצאי דופן מנע מאיתנו את הניצחון. זו קבוצה עמוקה ואגרסיבית, אבל היא לא ברמה של ברצלונה.

"כולם בליגה מבינים שזה סיבוב הפרידה של טוקו שנגליה מבאסקוניה, וכנראה הערב יהיה המשחק האחרון שלו במדיה לפני שיעבור לצסק"א מוסקבה. האמת היא שזה מרשים מאוד לראות אותו בסיטואציה הזאת: זה טורניר שמלכתחילה אינו פשוט מבחינה גופנית, ובניגוד לשחקנים אחרים, שכבר יודעים שהם עוזבים לקבוצה אחרת, הוא מחויב ב-100 אחוזים. הוא לא מוותר לעצמו, ועולה לשחק גם כשהוא סובל מכאבי גב. נגדנו הוא סובב את הקרסול והמשיך לשחק".

ניקולה מירוטיץ' שחקן ברצלונה. אתר ברצלונה, אתר רשמי
"לא כדורסל מתוחכם, אלא כזה שמבליט את הבאנקר הגדול". ניקולה מירוטיץ'/אתר רשמי, אתר ברצלונה

למה לא ריאל מדריד?

"האמת היא שהופתעתי. לא חשבתי שריאל תודח בשלב הבתים. כשאתה מסתכל על הדרך שבה היא שיחקה, אתה מבין שאולי השחקנים שלה סבלו מעייפות או משובע, ואולי לא הייתה להם המוטיבציה הכי גבוהה. זה לא פשוט לשחק בלי הקהל וללא האנרגיות הרגילות, כשאתה תקוע במלון במשך כל כך הרבה זמן, ואולי זה השפיע עליה יותר מעל קבוצות אחרות".

איך עברה ליגת הקורונה?

"היינו בתנאים מאוד קשוחים מבחינת הבידוד. היינו בבידוד במלון במשך שלושה שבועות, ואני עברתי עשר בדיקות קורונה בחודש האחרון, האחרונה שבהן בשדה התעופה. אבל הגישה הזאת הוכיחה את עצמה. השחקנים הרגישו בטוחים, והליגה מסתיימת מבלי שאף שחקן או איש צוות נדבק. הארגון הלוגיסטי והמקצועי היה ברמה גבוהה מאוד. הקבוצה הכינה אותנו היטב, והרגשתי טוב מבחינה פיזית, בהתחשב בתקופה המאתגרת הזאת.

"אני מתרגש מאוד לחזור ובעיקר לראות את הבן שלי דן. לא פגשתי אותו כבר ארבעה חודשים, והוא בסך הכל בן עשרה חודשים... אני מקווה שלאור הבדיקות שעברתי, יוכלו להקל עליי קצת עם הבידוד".

גל מקל במדי מלאגה. מתוך האתר הרשמי של מלאגה, אתר רשמי
"נגמר בשברון לב". גל מקל במדי מלאגה/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של מלאגה

הימור לגמר?

"ברצלונה תבוא בטירוף ובאגרסיביות, ויש לה את יתרון האיכות בצידה. אני הולך עליה ונותן לה 75 אחוזים לנצח, ולבאסקוניה 25 אחוזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully