וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסטיאנו רונאלדו, מאחוריך: ילד הפלא הפורטוגלי מבוקש בברצלונה ובארסנל

ז'ואלסון פרננדש בן ה-17 עוד לא הספיק לרשום אפילו הופעה אחת בקבוצה הבוגרת של ספורטינג, אך כבר מבוקש על ידי המועדונים הגדולים היבשת: "מחמיא לי מאוד שמשווים אותי לרונאלדו". וגם: סעיף היציאה, החוזה החדש והקשר המיוחד עם ברונו פרננדש

שחקן ספורטינג ליסבון ז'ואלסון פרננדס, פלייר/צילום מסך

בווידאו: מנצ'סטר סיטי באימון

לואיש פיגו. כריסטיאנו רונאלדו. נאני. ריקרדו קוארסמה. ז'ואלסון פרננדש? ספורטינג ליסבון אחראית על כמה משחקני הכנף הכי גדולים שידעה פורטוגל, ואם שואלים את חובבי הענף במדינה, נראה שיש עוד אחד כזה בדרך. בימים האחרונים, אתרי הספורט בפורטוגל עוסקים בעיקר בדבר אחד: בעתידו של אחד השחקנים הפורטוגלים הכי מבטיחים של השנים האחרונות, ז'ואלסון פרננדש בן ה-17 מספורטינג ליסבון. שחקן הכנף הצעיר נכלל לראשונה בסגל הקבוצה הבוגרת של ספורטינג בשני המשחקים האחרונים מאז החזרה מפגרת הקורונה, אך עדיין לא קיבל דקות. למרות זאת, הוא נחשב להבטחת ענק וזכה כבר לכינוי "כריסטיאנו רונאלדו החדש", בזכות היכולות שלו על כר הדשא והדמיון לכוכב יובנטוס.

לא מזמן, חתם ז'ואלסון על חוזה חדש בספורטינג, עד 2022, עם סעיף יציאה בגובה 45 מיליון יורו. אלא שכעת מסתבר שזה ממש לא מספיק, וברצלונה, ארסנל ור.ב. לייפציג כבר פנו לאביו, המשמש גם כסוכנו. בעקבות זאת, "ספורטינג החליטה לעשות הכול כדי להחתימו על חוזה חדש", נכתב בפורטוגל. "היא רוצה שהוא יחתום עד 2025 ולהגדיל את סעיף היציאה שלו ל-80 מיליון יורו".

"ברור שזה מחמיא לי שמשווים אותי לשחקנים גדולים כמו רונאלדו, אבל זה גם מוסיף לא מעט לחץ", הודה ז'ואלסון בריאיון. "אני מנסה ללכת בדרכם של הכוכבים הגדולים ומקווה שאצליח. משמח אותי מאוד שאני נלחם כדי להגשים את החלום שלי. כרגע אני רוצה להגיע לקבוצה הבוגרת של ספורטינג ואני עוד לא יודע מה יהיה בהמשך".

שחקן הכנף הצעיר מתאמן לפרקים עם הקבוצה הבוגרת כבר למעלה משנה, כשבעונה החולפת, עד למשבר הקורונה, הוא שיחק במדי קבוצת המילואים של המועדון (עד גיל 23), עוד לפני שמלאו לו 17 (חגג יום הולדת בפברואר האחרון). הוא רשם 28 הופעות בקבוצת המילואים וכבש חמישה שערים ובישל שניים נוספים. בפורטוגל טוענים שבמהלך האימונים בקבוצה הבוגרת נרקם קשר מיוחד בינו לבין ברונו פרננדש, שמאז הספיק לעבור למנצ'סטר יונייטד. פרננדש החליט לקחת אותו תחת חסותו ולהפוך את הצעדים שלו בקבוצה הבוגרת למעט יותר קלים.

ז'ואלסון שחקן חזק מאוד, מהיר וזריז, טכני ובעל כוח פריצה אדיר שיכול לשחק בשתי הכנפיים, נולד וגדל בגינאה ביסאו, שם החל את דרכו בענף הכדורגל. אחרי ששיחק במספר קבוצות מקומיות עבר בגיל 11 לפורטוגל, והתגלה מהר על ידי סקאוט של ספורטינג. בשנתיים הראשונות, מכיוון שהתגורר במרחק רב מהבירה פורטוגל, נאלץ בכל סוף שבוע לנסוע למעלה מ-250 קילומטרים כדי להתאמן עם שאר חבריו. שנתיים מאוחר יותר, בגיל 13, כבר סידרו לו דירה בבירה והוא הצטרף באופן רשמי לאקדמיה המפוארת של המועדון. שנתיים לאחר מכן כבר הגיע הזימון לנבחרת פורטוגל עד גיל 15, ומאז הוא שיחק בכל הנבחרות הצעירות של פורטוגל, כולל בנבחרת עד גיל 17 ששיחקה באליפות אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully