וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב רותחת: "לא לשבץ את לייבוביץ' ופוקסמן למשחקינו"

28.6.2020 / 12:26

האדומים העבירו מכתב לאיגוד השופטים ובו פירטו על הטעויות הרבות בדרבי. אלטמן באינסטגרם: "שיפוט נדיר, יישר כוח תותחים"

שחקני מכבי תל אביב חוגגים בחדר ההלבשה/מתוך האינסטגרם של דן גלזר

(עדכון ראשון: 7:32)

עיקרי הדברים

- שחקני הפועל תל אביב זעמו על השיפוט בדרבי: "שוב לא נתנו לנו כבוד"

- עומרי אלטמן ביקר את צוות השיפוט בגלוי

- ניר קלינגר מבקר את השופט במרומז ומודה: "חייבים לשפר את ההגנה"

- סיני וקלינגר הבהירו להנהלה: חייבים ארבעה-חמישה שחקני רכש משמעותיים

- חשש בקבוצה: החלטת המנהלת עלולה לגרור קיצוץ גדול בתקציב לעונה הבאה

seperator

בהפועל תל אביב רותחים על החלטות השיפוט בדרבי בו הקבוצה הפסידה אמש (שבת) 3:0 למכבי תל אביב. משה סיני, נציג הבעלים, הגיש הבוקר מכתב ליו"ר איגוד השופטים, רונית תירוש, בו המועדון מלין על ההחלטות של השופט הראשי, גל לייבוביץ' ושל שופטי ה-VAR, דוד פוקסמן ושמעון דביר.

במכתב, שנשלח גם ליו"ר ההתאחדות, יו"ר המנהלת, מנכ"ל ההתאחדות ומנכ"ל איגוד השופטים, מפרטת הפועל תל אביב את התלונות שלה:

"1.  בדקה ה-61 לא נשרק פנדל ברור לטובת קבוצת הפועל תל אביב, כאשר שחקן יריב פגע במרפק בעת קרב אווירי מול חלוץ הקבוצה עומרי אלטמן. האירוע לא זכה להתייחסות של השופט גל לייבוביץ' ולא של שופטי צוות ה-VAR דוד פוקסמן ושמעון דביר.

"2. בדקה ה-67 נשרק פנדל לחובת קבוצת הפועל תל אביב, שלא היה ולא נברא. גם במקרה זה, בהנחה שהשופט גל לייבוביץ' אכן ראה שבוצעה עבירה, הרי שהיא נעשתה מחוץ לרחבת ה-16 באופן ברור. גם כאן מסתמן כי צוות ה-VAR לא מצא לנכון להעמיד את השופט על טעותו.

"3. בדקה ה-81 נכבש שער לא חוקי לזכותה של קבוצת מכבי תל אביב, כאשר כובש השער היה בנבדל ברור בעת הבעיטה הראשונה לעבר שערנו, שנהדפה בחזרה לעברו. גם כאן, לאחר בדיקת ה-VAR כמחויב, לא מצאו לנכון שופטי ה-VAR להעמיד את צוות השיפוט על טעותם.

"4. בדקה ה-89 נכבש שער לא חוקי לזכותה של קבוצת מכבי תל אביב, כאשר כובש השער היה בנבדל ברור בעת המסירה לעברו. גם במקרה זה, כמו במקרים הנ"ל, צוות ה-VAR אישר את השער. 

"מועדון הכדורגל הפועל תל אביב אינו דוגל בביקורת על שופטים, מתוך כבוד והערכה לתפקידם ומעמדם. עם זאת, אנו לא יכולים לשתוק נוכח תחושת הקיפוח העזה שמציפה את אנשי המועדון ואוהדיו לאחר המשחק אמש". 

אנו מבקשים לבדוק את דרך קבלת ההחלטות באירועים הנ"ל, שמעלה תהיות לגבי השימוש במערכת ה-VAR בכלל ונחיצותה בפרט. בתוך כך, אנו מאמינים כי מוטב שלא לשבץ את השופטים גל לייבוביץ' ודוד פוקסמן למשחקי הפועל תל אביב בעתיד".

עומרי אלטמן. מתוך אינסטגרם, אתר רשמי
אלטמן והחתך/אתר רשמי, מתוך אינסטגרם

כבר אתמול המאמן ניר קלינגר ביקר במרומז את השופט לייבוביץ': "אגיד בעדינות שאני מקווה שהשערים שספגנו חוקיים ולא קופחנו. במשחק כזה, כשאנחנו טובים ולוחצים את מכבי, לצערי הגיעה טעות. הפעם אני חושב שהייתה שריקה גבולית מאוד וזה היה קל מדי. אנחנו חייבים לשפר את החוסן ההגנתי שלנו ולא לספוג ראשונים במשחקים כאלה".

את מה שקלינגר אמר במרומז, שחקנים אמרו במפורש בחדר ההלבשה: "השופטים לא נותנים להפועל כבוד. כל ההחלטות הגבוליות בדרבים השנה היו לטובת מכבי, וגם קל להוציא לנו צהובים על כל מילה בזמן ששחקני מכבי אומרים לשופט מה שהם רוצים. גם ככה יש להם יתרון מקצועי וכלכלי, אז לפחות שהשיפוט יהיה מאוזן. שייתנו לנו את הכבוד הזה, אנחנו לא מועדון קטן".

עומרי אלטמן הגדיל לעשות כשפרסם באינסטגרם סרטון בו הוא נפגע ממרפק של אנריק סבוריט בתוך הרחבה של מכבי תל אביב וכתב: "לייבוביץ' ופוקסמן חייבים לקבל תג בינלאומי. שיפוט נדיר, יישר כוח תותחים". חלוץ הפועל תל אביב הוסיף תמונה של החתך העמוק שנפער מתחת לגבה שלו.

על ההפסד עצמו אמרו שחקנים בקבוצה: "לפחות הם לא חגגו עלינו עם הקהל שלהם כאן, זה היה הרבה יותר כואב. להפסיד ארבעה דרבים בעונה זה שחור בעיניים, אבל כרגע זה המצב שלנו".

עוד בוואלה!

ליגת העל: מכבי תל אביב זכתה באליפות אחרי 0:3 על הפועל תל אביב

לכתבה המלאה
ניר קלינגר מאמן הפועל תל אביב. דני מרון
שוב מתוסכל. קלינגר/דני מרון

מעבר לתלונות על השיפוט, בהפועל תל אביב עוסקים גם בעונה הבאה. סיני וקלינגר הבהירו להנהלה כי עם כל הכבוד למהפכה הצעירה, ללא החתמה של ארבעה-חמישה שחקנים משמעותיים הקבוצה תתקשה להתרומם. בהנהלת המועדון בשלב זה מתעסקים בקיצוץ הרוחבי לשחקנים וממתינים לתשובות מהם.

בישיבת המנהלת השבוע תעלה דרישת הבקרה לא לרשום הכנסות בכל הקשור למינויים, כרטיסים, ספונסרים והכנסות לא בטוחות. בהפועל מצטרפים לראשי הקבוצות האחרים שטוענים כי בסיטואציה כזאת, ללא עזרה מהמדינה לא יהיה נכון לפתוח את העונה. אם הקבוצות ייאלצו לפתוח את הליגה בסיטואציה בה לא יוכרו מכירת מנויים וכרטיסים יוכרו כהכנסות, האדומים ייאלצו לצמצם את התקציב לכדי 12-15 מיליון שקל, תקציב שיאפשר לעלות עם קבוצת נוער מחוזקת, כמו הרבה קבוצות בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully