וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם הטניס ממשיכים לתקוף את ה"פריק שואו" של נובאק דג'וקוביץ'. אמו: "מנסים לחסל אותו"

פרשת דג'וקוביץ' והקורונה מסעירה את הטניסאים, הקולגות ממשיכים לרדת על הסרבי, המאמן של תים טוען ש"צריך להאשים רק את נולה", ואמא שלו בכלל טוענת ש"מגיפת הקורונה לקראת סיום" וחוששת: "מפחיד ומבהיל כל מה שכותבים על הבן שלי"

באדיבות אלהקום יח"צ יורוספורט

בווידאו: הנקודות הכי יפות מגמר אליפות אוסטרליה

נמשכת המתקפה על נובאק דג'וקוביץ' בעולם הטניס. הטניסאי הסרבי מעולם לא היה דמות אהובה במיוחד בענף, ועורר לא מעט מחלוקות לאורך השנים, אבל האירועים האחרונים הציבו אותו בכותרות וגררו סביבו עוד תשומת לב שלילית. המדורג ראשון בעולם הודיע השבוע שהוא נדבק בקורונה במהלך טורניר שהוא עצמו אירגן בקרואטיה ובסרביה, שכל ההכנסות ממנו היו אמורות ללכת לצדקה. הבעיה הייתה שהמשתתפים בטורניר לא שמרו על ריחוק חברתי ועל כללי הזהירות, ולאט לאט התגלה שעוד ועוד טניסאים נדבקו בקורונה: בהתחלה זה היה גריגור דימטרוב שהצהיר כי נמצא חיובי בבדיקה, לאחר מכן בורנה צ'וריץ', בהמשך ויקטור טרויצקי - ואז דג'וקוביץ' עצמו הטיל את הפצצה: נדבקתי, מצטער על הכל.

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. GettyImages
לא אהוב במיוחד. דג'וקוביץ'/GettyImages

הדבר עורר סערה כמובן, וגרר גינויים מכל עבר. עתידו של הטניס היה תחת סימני שאלה גדולים על רקע מגיפת הקורונה העולמית, לאור העובדה שהענף דורש טיסות ונסיעות של ספורטאים מכל רחבי העולם, עם אנשי הצוות והמלווים שלהם, מה שדורש הקפדה חריפה על הכללים. התמונות שהגיעו מסרביה היו הפוכות. דג'וקוביץ' נראה חוגג במסיבות בבלגרד, ואף צועק באחת מהן "מסיבה קטנה לא הרגה אף אחד". מאז הוא ספג ביקורת חריפה מטניסאים בסבב, כולל אנדי מארי וניק קיריוס, על המהלך חסר האחריות שלו, שמסכן את הענף ואת הטניסאים. אגב, מלבד לאשתו של המדורג 1 בעולם, ילנה שנדבקה אף היא - דג'וקוביץ' ככל הנראה הדביק גם את שחקן ה-NBA ניקולה יוקיץ', וגם את אשתו ההרה של טרויצקי.

הטניסאי גידו פלה, למשל, אמר על דג'וקוביץ' ש"הוא חצה את הגבול. אתה לא יכול להתנהג ככה, ולו רק מתוך כבוד למה שקורה מסביבך בעולם. אתה לא צריך להיות שונה מכל מה שקורה סביבך. מעבר לכוונות שלו, דג'וקוביץ' חצה את הגבול. הוא שיחק בבריאות של האנשים סביבו, וגרם לביטול הטורניר. הוא התנהג בחוסר כבוד כלפי עולם הטניס. לראות אותו רוקד על במות לא תורם כלום. אני לא יודע איך דג'וקוביץ' ייחלץ מזה. הוא סיכן משהו שהוא מעבר לטורניר צדקה. הוא איים על חיים של מיליוני אנשים".

עוד בוואלה!

יוקיץ' חיובי לקורונה, שני חולים בפיניקס, ארבעה בקבוצת פלייאוף

לכתבה המלאה

כללי זהירות? המסיבות של דג'וקוביץ'

המאמן של דומיניק תים ביקר גם הוא: "אף אחד שהיה שם לא התנהג כמו מודל לחיקוי. זו האמת, וזה עצוב. להתנצל? עם מה דומיניק צריך להתנצל? כי הוא שיחק שם? האחרים התנצלו כי הם נמצאו חיוביים בבדיקה... היחיד שצריך להתנצל הוא דג'וקוביץ', כי הוא ארגן את הכל. השאר פשוט היו שם. הוא היה מאחורי הכל. זה היה אמור להי ות אירוע צדקה, אבל זה הלך לכיוון הלא נכון, ונוצל לא נכון כמופע שיוקי. צריך להאשים את דג'וקוביץ' על זה".

ברונו סוארס, הטניסאי הברזילאי, סיכם את האירועים כ"פריק שואו". לדבריו, "במצב של היום, ולא משנה מי אתה וכמה אתה טוב, אתה לא יכול לצאת לחגוג במסיבות, במופעי מוזיקה, עם קהל, ועוד להעלות את זה לאינסטגרם. האירועים האלה יצרו פאניקה בעולם". ניק קיריוס צייץ ש"כל הדברים שעשיתי שתוארו כחסרי אחריות ומטופשים, לא מתקרבים לזה". כמו כן צייץ מחדש גולשת שכתבה "כמה מטומטמים האנשים האלה יכולים להיות".

כאמור, כל זה מגיע אחרי שדג'וקוביץ' עצמו הצהיר כי יסרב להתחסן נגד קורונה מאחר שהוא לא מאמין בחיסונים וברפואה הקונבנציונלית, ואחרי שאשתו העלתה לאינסטגרם שלה סרטון נגד חיסונים שנחסם על ידי הרשת החברתית בגלל היותו "פייק ניוז". העובדה שאביו של דג'וקוביץ', סרג'אן, לגלג על רוג'ר פדרר בחודשים האחרונים לא הוסיפה חיבה כלפי נובאק.

אביו של דג'וקוביץ' אתמול גם האשים את דימיטרוב הבולגרי בצורה בוטה: "האיש הגיע לכאן חולה, וכולנו כבר יודעים מה קרה אחר כך. אני לא חושב שההתנהלות שלו היתה טובה, כי הוא היה חייב לעבור בדיקת קורונה לפני שהגיע לכאן.. דימיטרוב גרם לי ומשפחתי נזק עצום. למען האמת, הוא גרם לנזק לא רק לסביבה הקרובה שלי אלא גם למדינה שלי. בגללו היחסים הדיפלומטיים בין קרואטיה לסרביה נפגעו". הסוכן של דימיטרוב הכחיש בתוקף את הדברים, והבהיר ש"דימיטרוב הגיע אחרי שלושה חודשי בידוד, הוא לא נדרש בטורניר לכללי זהירות, מארגני הטורניר הם אלה שאחראים".

המשפחה של נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
משפחה אמוציונלית. הדג'וקוביצ'ים/GettyImages

אמא של דג'וקוביץ', דיאנה, הגנה על בנה, וסיפרה בסרביה: "כולנו מרגישים בסדר, אין סימפטומים, גם לנובאק ולילנה, העובדה שהם נושאים את הנגיף לא אומרת שהם חולים. הוא בחור צעיר וחזק, יהיה לו קל יותר להתמודד עם זה. אחרי הכל, המגיפה כבר לקראת סופה, אלה רק השאריות של הקורונה, זה לא חזק כמו בהתחלה". לדבריה, "זה מפחיד ומבהיל כל הדברים שכותבים על הבן שלי, אבל אנחנו רגילים לזה. כולם רוצים לחסל אותו וקיוו שיקרה משהו כזה, כי יש להם משהו נגד נובאק, הוא מרגיז הרבה אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully