וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של נובאק דג'וקוביץ': "דימיטרוב אשם בכל, הוא עשה לנו נזק עצום"

הסערה בעולם הטניס נמשכת והגיעה לדרגים הגבוהים ביותר בקרואטיה. עכשיו סרג'אן דג'וקוביץ' מפנה אצבע מאשימה כלפי הבולגרי: "הוא הגיע לכאן חולה ופגע ביחסי סרביה וקרואטיה". מתקפה על דג'וקוביץ': "הדביק בקורונה את אשתו ההרה של חברו הטוב"

פלייר נובאק ג׳וקוביץ׳ טניסאי סרבי חוגג ביציעים במהלך טורניר ראווה בבלגרד/צילום מסך

סבב טורנירי הטניס החגיגי שארגן נובאק דג'וקוביץ', ושבדיעבד הפך למעין "סבב קורונה", עדיין מעורר הדים. הבוקר (רביעי) צוטט בתקשורת הסרבית אביו של דג'וקוביץ', סרג'אן, שהפנה אצבע מאשימה כלפי גריגור דימיטרוב - אחד מחולי הקורונה שהתגלו במהלך הטורנירים.

"האיש הגיע לכאן חולה, וכולנו כבר יודעים מה קרה אחר כך. אני לא חושב שההתנהלות שלו היתה טובה, כי הוא היה חייב לעבור בדיקת קורונה לפני שהגיע לכאן", אמר דג'וקוביץ' סניור, שבנו ואשתו נדבקו כזכור בנגיף. דימיטרוב הודה אמש שהגיע לטורניר כשהוא סובל מתסמינים קלים של שפעת, אמר שידע שהוא חולה אבל טען ש"לא יכולתי לדמיין שאני חולה בקורונה".

"דימיטרוב גרם לי ומשפחתי נזק עצום. למען האמת, הוא גרם לנזק לא רק לסביבה הקרובה שלי אלא גם למדינה שלי. בגללו היחסים הדיפלומטיים בין קרואטיה לסרביה נפגעו".

נובאק דג'וקוביץ' עם גריגור דימיטרוב. AP
דימיטרוב/AP

הדברים של סרג'אן דג'וקוביץ' מגיעים אחרי שהסערה הגיעה עד לדרגות הפוליטיות הגבוהות ביותר בקרואטיה.

הטורנירים התקיימו בסרביה וקרואטיה ובנוסף לדג'וקוביץ', השתתפו בהם גם שחקני טופ-10 כמו אלכסנדר זברב ודומיניק תים. אלפים גדשו את היציעים ויצרו אווירה חגיגית, אבל בימים האחרונים התברר שכמה טניסאים נמצאו חיוביים לקורונה, כולל נולה עצמו. אתמול התברר שגם סנטר דנבר נאגטס, ניקולה יוקיץ', נדבק בקורונה - כנראה בטורניר. המדורג 1 בעולם התנצל וגם ספג ביקורת על קיום הסבב הקצר.

בקרואטיה האופוזיציה עשתה מטעמים מהטורניר אחרי שהתברר שראש הממשלה, אנדריי פלנקוביץ', נכח בטורניר בזדאר ביום שבת. פלנקוביץ' נבדק ביום שני ונמצא שלילי, אבל גורמים באופוזיציה בקרואטיה מתעקשים שהוא ייכנס לבידוד של שבועיים, בעוד הוא מסרב בתוקף.

בינתיים פלנקוביץ' פגש תומכים שלו, התחבק איתם ובא במגע קרוב ולמרות תיעוד שלו משוחח עם דג'וקוביץ' ממרחק קטן מאוד, הוא לא מתרגש. "זה לא עונה על ההגדרה של קשר קרוב, הכל בסדר", אמר על המפגש עם הטניסאי.

עוד בוואלה!

יוקיץ' חיובי לקורונה, שני חולים בפיניקס, ארבעה בקבוצת פלייאוף

לכתבה המלאה
ראש ממשלת קרואטיה, אנדריי פלנקוביץ'. GettyImages
לא מתרגש. פלנקוביץ'/GettyImages

כאמור, ההתנהלות של הסרבי, המדורג 1 בעולם, גררה ביקורת, כולל מיריבו ניק קיריוס, שצייץ ש"עם כל הדברים השטותיים שעשיתי בקריירה, כלום לא משתווה לזה". בין השאר רצות ברשת ביממה האחרונה התמונות מהמסיבה הגדולה שערך דג'וקוביץ' שבה חגג עם רבים, כמובן ללא מסיכות, שם הוא נשמע אומר ש"מסיבה אחת קטנה עוד לא הרגה אף אחד".

אחת מהנדבקות בטורניר הייתה אשתו של הטניסאי הסרבי ויקטור טרויצקי, שנמצאת בהיריון. הבוקר המגיש הבריטי פירס מורגן תקף את דג'וקוביץ' בשידור חי, ואמר: "לגרום לכך שבת הזוג של חבר טוב שלך תידבק בקורונה בזמן שהיא בהיריון, בגלל התנהגות פזיזה וחסרת אחריות... התמונות שמראות חלק ממה שקרה שם, כולל המסיבות, מסבירות את הכל".

טום לרנר, מראשיי איגוד הטניס באוסטרליה, טוען שארצו "למה כמה לקחים חשובים" מהטורניר שארגן דג'וקוביץ'. הטניס באוסטרליה יחזור לפעילות בסוף השבוע תחת מגבלות חמורות (בלי קהל, איסור על השחקנים להתרועע וכו'), וההערכה היא שאלו יהיו גם המגבלות באליפות אוסטרליה שאמורה להתקיים במלבורן בתחילת 2021. אוסטרליה לא נפגעה בצורה רצינית מהקורונה, ובמדינה תוהים למה עליהם להכניס לארצם עשרות אנשים מכל רחבי העולם. "האירוע שארגן דג'וקוביץ' היה מלא בכוונות טובות, בניסיון לגייס כסף, אבל ברור שההוצאה לפועל שלו לא הייתה נהדרת...", אמר, "אנחנו כמובן יודעים שיש סיכון שהנגיף יפוזר במדינה שלנו, ונלמד לקחים להתנהלות נכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully