וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המתקפה על הטורניר שארגן: גם נובאק דג'וקוביץ' נדבק בקורונה

אחרי דימיטרוב, צ'וריץ' וטרויצקי, גם המדורג 1 בעולם נדבק בטורניר הראווה שיזם בקרואטיה: "מתנצל מעומק לבי, מתפלל שהמצב של אף אחד לא יידרדר". מארי מבקר: "זה עושה שירות רע לטניס"

פלייר נובאק ג׳וקוביץ׳ טניסאי סרבי חוגג ביציעים במהלך טורניר ראווה בבלגרד/צילום מסך

הסערה בעולם הטניס נמשכת: אחרי גריגור דימיטרוב, בורנה צ'וריץ' ו-ויקטור טרויצקי, גם המדורג 1 בעולם נובאק דג'וקוביץ' נדבק בקורונה במהלך טורניר הראווה שארגן בקרואטיה. מלבד דג'וקוביץ', גם אשתו ילנה נדבקה.

"ברגע שנחתנו בבלגרד עברנו בדיקה. שלי יצאה חיובית, וגם שלי ילנה אשתי. למזלנו, הבדיקות של הילדים שליליות", כתב נולה, הספורטאי הכי בכיר עד כה שנדבק בנגיף, בהודעת הבהרה בעקבות הסערה. "כל מה שעשינו בחודש האחרון נעשה בתום לב, מתוך כוונות טובות. הטורניר שארגנו נועד לאחד את הטניסאים ולהעביר מסר של סולידריות וחמלה. הרעיון כולו היה פילנתרופי, וכל ההכנסות היו אמורות להיות מועברות לאנשים שזקוקים לכסף בתקופה הזו.

"לצערי, הוירוס עדיין נמצא כאן וזו מציאות חדשה שכולנו מנסים להתרגל אליה. אני מתנצל מעומק לבי על כל מי שנדבק בטורניר. אני מתפלל שהמצב הרפואי של כולם יישאר יציב ושהכל יעבור בשלום. אני אשאר בבידוד בשבועיים הקרובים, ובעוד חמישה ימים אעבור בדיקה נוספת".

אחד המבקרים החריפים ביותר של הטורניר המדובר הוא ניק קיריוס. "אוי לא", צייץ אחר הצהריים הילד הרע של הטניס העולמי. "אני מתפלל בשביל כל השחקנים שנדבקו. אל תספרו לי שום דבר חסר אחריות או מטופש שעשיתי - זה גדול יותר מכל דבר אחר".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. AP
"מתנצל מעומק הלב". נובאק דג'וקוביץ'/AP
נובאק דג'וקוביץ' עם סשה זברב, דומיניק תים. GettyImages
מחדל. דג'וקוביץ' והחבר'ה מחובקים, השבוע/GettyImages
נובאק דג'וקוביץ' רוקד במועדון לילה. סריקה, צילום מסך
דג'וקוביץ' מבלה במועדון לילה עם טניסאים נוספים/צילום מסך, סריקה

מוקדם יותר, עוד לפני האבחנה של דג'וקוביץ', התראיין אחיו ג'ורג'ה שארגן את הטורניר לתקשורת הסרבית. "זה התרחיש הכי גרוע שיכולנו לדמיין", אמר. "נובאק לא היה מחויב להיבדק בקרואטיה, כי לא היו לו תסמינים. קרוב ל-100 אנשים נדבקו וקיבלתי את זה קשה מאוד. במיוחד את העובדה שבורנה צ'וריץ', חבר הילדות הקרוב שלי, חיובי גם כן".

הטורניר אורגן על ידי נובאק דג'וקוביץ' כדי לאפשר לשחקנים לחזור לכושר אחרי שבועות ארוכים ללא משחקים בגלל פגרת הקורונה. בנוסף לדג'וקוביץ', השתתפו בטורניר גם שחקני טופ-10 כמו אלכסנדר זברב ודומיניק תים. האירוע בסרביה משך 4,000 צופים נלהבים ועוד אלפים בזאדאר. מלבד הטניסאים שנדבקו, גם מאמן הכושר של דג'וקוביץ' נדבק.

כמו כן, בעקבות סערת דג'וקוביץ' (וגם לאחר ששני שחקני נבחרת נמצאו חיוביים לקורונה), הוחלט באיגוד הכדורסל הסרבי לבטל את מחנה האימונים שתוכנן לעוד יומיים.

כאמור, קיומו של הטורניר עורר סערה בעולם הטניס, בין היתר בשל התנהלות "חסרת אחריות" שהפגינו דג'וקוביץ' וטניסאים אחרים במהלכו. בין היתר הטניסאים התחבקו במהלך משחקים, ונראו מבלים במסיבה רבת משתתפים בשעות הפנאי. כמו כן התבררו פרטים נוספים על המחדל: כך, למשל, גריגור דימיטרוב הגיע לטורניר עם תסמינים של שפעת, אבל סירב לעבור בדיקת קורונה במשך יומיים. רק אחרי שדחקו בו להידבק או עשה זאת ונמצא חיובי. מאמנו הודה ש"גריגור אכן היה חולה בימים האחרונים, אבל אף אחד מאיתנו לא היה יכול לנחש שמדובר בקורונה".

הבוקר התייחס אנדי מארי לסערה והודה ש"לא היה צריך לקיים את הטורניר הזה. מה שקורה כרגע נראה ממש לא טוב, ועושה שירות רע לטניס העולמי". באופן לא מפתיע, גם יריבו המושבע של דג'וקוביץ', ניק קיריוס, ביקר את עצם קיום הטורניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully