וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם שעוזר לבניית הסגל של מכבי תל אביב לעונה הבאה

22.6.2020 / 12:04

ארגון השחקנים אומנם מסרב להתפשר בתביעה של המתאזרחים נגד מנהלת הליגה ונגדו, אבל חתם על הסכם מול איגוד הכדורסל שיאפשר לג'ייק כהן וריצ'רד האוול להיחשב כישראלים לכל דבר, וקבוצותיהם יוכלו לצרף מלבדם עוד שלושה מתאזרחים

צילום: יותם רונן עריכה: ניר חן

בית המשפט המחוזי דן בימים אלה בעתירה שהגישו 14 מתאזרחים בכדורסל הישראלי נגד ההסכם בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים, שייכנס לתוקפו החל מהשנה הקרובה, שמפריד בהגדרה בין שחקנים ישראלים לבין שחקנים מתאזרחים.

בדיון הראשון, שהתקיים בשבוע שעבר, שבו דרשו המתאזרחים לפסול את ההסכם, סירב בית המשפט לבקשה. מאז ניסו הצדדים להגיע לסוג של פשרת ביניים לפיה כל העותרים, ושחקנים נוספים, שקיבלו אזרחות ישראלית עוד טרם העתירה, יוכלו לחתום בקבוצות ליגת העל השונות, מבלי שהקבוצות ייאלצו לשלם עליהם היטל. אתמול (ראשון) הודיעו בארגון השחקנים כי הם לא מקבלים את ניסיון הפשרה וכי הם נחושים לקיים את ההסכם המקורי.

שחקן מכבי תל אביב ג'ייק כהן מול שחקן מכבי אשדוד זאק קאטברטסון. דני מרון
הצהובים יוכלו לצרף עוד שלושה מתאזרחים מלבדו. כהן/דני מרון

אך למרות ההתעקשות לא להתפשר, במנהלת הליגה גילו רק השבוע על הסכם שחתמו בארגון השחקנים עוד בינואר מול איגוד הכדורסל, ושהיה זמין באתר ארגון השחקנים. ההסכם קובע כי שחקנים ששיחקו שמונה משחקים ומעלה בנבחרת ישראל ייחשבו כשחקני HGP. בנוסף ועדה פריטטית תוכל להעניק מעמד כזה לעד חמישה שחקנים נוספים לכל עונה ספציפית. שחקני HGP, או Home Grown Players, אלה שחקנים ששיחקו לפחות שנתיים במחלקת הנוער בישראל.

המשמעות של ההסכם הזה הוא כי שני שחקנים למעשה ייהנו ממעמד מפליג זה - ג'ייק כהן וריצ'רד האוול. במכבי תל אביב צפויים להאריך את חוזהו של כהן, וכך באמצעות ההסכם הזה, שבמנהלת הליגה טוענים שיצטרך עוד לעבור את אישורם, יוכלו הצהובים לצרף עוד שלושה מתאזרחים מלבדו.

עוד בוואלה!

"נראה כמו שחקן NBA", "מהאתלטים הבולטים בדראפט": דני אבדיה ממשיך לסחוט מחמאות

לכתבה המלאה
שחקן הפועל חולון ריצ'רד האוול מול שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. ברני ארדוב
ירוויח מהחוקים. האוול/ברני ארדוב

*************************

כזכור, ההסכם המקורי קבע כי כל קבוצה תוכל להחליט בין שלוש חלופות של זרים לעונה הבאה. הראשונה כוללת רק שלושה זרים בסגל, עם שישה שחקני HGP לפחות, ותזכה את הקבוצות במענק של 250 אלף שקל ואת סכום הכסף שיגיע מהקבוצות שיבחרו בחמישה זרים. השנייה כוללת ארבעה זרים וחמישה שחקני HGP לפחות, ותזכה את הקבוצות רק ב-250 אלף שקל. השלישית כוללת חמישה זרים וארבעה שחקני HGP לפחות, ועליה כל קבוצה תשלם 350 אלף שקל.

בנוסף לחוקים תוכל כל קבוצה להחתים עד שני מתאזרחים חדשים, כאלה שנמצאים בישראל פחות מארבע שנים, ועליהם ישלמו היטל: 200 אלף שקל על השחקן הראשון, ו-300 אלף שקל על השחקן השני. אם יבחרו להחתים מתאזרח חדש נוסף, יהיה זה על חשבון שחקן זר בטופס המשחק. על שחקנים מתאזרחים "ותיקים", כאלה שנמצאים מעל ארבע שנים בארץ, לא יהיו חייבות הקבוצות לשלם היטל, אך מספר המתאזרחים הכללי בטופס יעמוד על עד שלושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully