וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה חוגג: "אם הכדורגל חשוב למדינה, חייבים לאפשר כניסת אוהדים"

בעלי בית"ר ירושלים התבטא בישיבה מיוחדת בוועדת התרבות והחינוך בכנסת הנוגע להשלכות נזקי הקורונה על הכדורגל: "בלתי אפשרי להעמיד קבוצה בליגת העל"

צילום: דני מרון ואסף חיימוביץ עריכת וידאו: איתי עמרם

בווידאו: אוהדי מכבי תל אביב מחוץ לאיצטדיון בלומפילד

ישיבה מיוחדת נערכה היום (רביעי) בוועדת החינוך והתרבות בכנסת, בנוגע לאתגרי הקורונה וההשפעות על עולם הספורט. בין השאר השתתפו בדיון בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר, מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג וגם אוהדי הכדורגל קיבלו נציגות. הישיבה נוהלה על ידי יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע.

"הקבוצות הגדולות נשענות על 60-70 אחוזים מההכנסות שלהם מהקהל", אמר משה חוגג בדיון. "אם לוקחים את ההכנסות הללו זה פשוט בלתי אפשרי להעמיד קבוצה בליגת העל ולהעמיד את הליגה. אני גם חושב שאין ערך ספורטיבי לשחק בלי קהל כי זה מרגיש כמו משחקי אימון. אם ענף הכדורגל חשוב למדינת ישראל, חייבים לאפשר את כניסת האוהדים, או לתת רשת ביטחון מוחלטת ומלאה להיבט הכלכלי שלה".

משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים עם יוסי בניון המנהל המקצועי. דני מרון
"לבנות ענפי ספורט שנתונים לחסדיהם של פילנתרופים, זה לא בריא". משה חוגג עם יוסי בניון/דני מרון

בעלי בית"ר התייחס לפערים הכספיים בין המנהלות לבין משרד הספורט ואמר: "במשא ומתן, פקידי האוצר טובים בהרבה מאנשינו. אם בהתחלה הליגה דיברה על 100 מיליון שקל פיצוי, היום כבר מדברים על עשרות בודדות, אבל כן נאמר שיהיו הקלות רגולטוריות שיעזרו לכדורגל ולענפי ספורט נוספים עם מצב כזה בעתיד. לבנות ענפי ספורט שנתונים לחסדיהם של פילנתרופים, זה לא בריא לא לליגה, ולא למדינה. אם ההקלות יתאפשרו אז ההכנסות לכל ענפי הספורט יהיו גדולים משמעותית ממה שהם היום ,ותהיה לליגה היתכנות כלכלית".

מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר לא גילה אופטימיות יתרה: "אנחנו רחוקים מלחזור לשגרה, מדובר בינתיים אך ורק בצמצום נזקים. הטרגדיה היא בהכנסות ובחסויות, ובליגות החובבניות זה פשוט דרמטי. אנחנו חווים ירידה בהכנסות של למעלה מ30%. כל מה שקשור לפיתוח הכדורגל הוצאנו עובדים לחל"ת ולכן אומרים לנו שאין לנו נזק ולכן לא משפים אותנו. לא יכול להיות מצב שאנחנו נשבית את הכל כי אנחנו לא רוצים להיכנס לגירעונות, ובגלל זה לא ישיבו לנו את הכספים".

רתם קמר מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
"מדובר בינתיים אך ורק בצמצום נזקים". מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר/קובי אליהו

יו"ר הועדה ח"כ רם שפע סיכם: "הצהרנו בתחילת הדרך שהספורט יהיה חלק מהותי מהוועדה הזאת. לא אתן לספורט להידחק מסדר יומה של הכנסת ואני אומר את זה כחובב ספורט מושבע, וכמי שמודע לכך שעולם הספורט עובר משבר מאוד מאוד גדול בתקופה האחרונה. אנחנו מנסים לסייע לכולם גם לספורט החובבני".

  • עוד באותו נושא:
  • משה חוגג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully