וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנדל מפוקפק, הרחקה ביזארית ואנסו פאטי אחד: ברצלונה מנצחת, במדריד קוטלים

ברצלונה ניצחה את לגאנס, אבל בסיום נשמעו גם ביקורות: הפנדל של מסי "לא היה", גריזמן "אכזב" אבל קיבל גב מסטיין, ורק הילד הפלא פאטי הופך לקונצנזוס. וגם: האדום המשונה של מאמן היריבה ונתון הפנדלים של הפרעוש

אתר רשמי

בווידאו: ריאל מדריד מתאמנת

ברצלונה ממשיכה במסע לעבר האליפות. אמש (שלישי) גברה בארסה 0:2 על לגאנס על אף תצוגה לא מרשימה במיוחד בקאמפ נואו הריק והגדילה את הפער מריאל מדריד לחמש נקודות. הקטלאנים שוב הציגו את השילוב בין ההווה של המועדון שבנוי סביב ליאו מסי, כמובן, לבין שחקן העתיד אנסו פאטי. פאטי בן ה-17 כבש את השער הראשון בדקה ה-42, ומסי הכפיל מהנקודה הלבנה בדקה ה-69 אחרי פנדל שנראה מפוקפק.

"זה לא פנדל בשום אופן", התלונן עוזר מאמן לגאנס טוני אמור בסיום. המהלך שהוביל לפנדל היה מבצע יחיד מופלא של מסי במהלכו היתל בשחקני לגאנס החל מקו מחצית המגרש, עד שהופל ברחבה. השופט הצביע תחילה על הנקודה הלבנה, ואישר את הפנדל אחרי צפייה חוזרת ב-VAR. "אם השופט חושב שזה פנדל, יש לו את הסיבות שלו. זה לא אומר שאכן היה פנדל", הוסיף אמור - וגם בתקשורת המדרידאית הסכימו איתו.

"מסי קיבל עוד מתנה", זעקה הכותרת ב"מארקה", שם ציינו את הנתון הבא: הפרעוש כבש את שערו ה-56 בליגה הספרדית מהנקודה הלבנה - שווה להוגו סאנצ'ס במקום השני בכל הזמנים. את המקום הראשון תופס באופן לא מפתיע כריסטיאנו רונאלדו, מי שזכה לאורך השנים לכינוי הגנאי "פנאלדו" משום שהוא מרבה "לנפח" את הסטטיסטיקה שלו בפנדלים. "הם כינו אותו 'פנאלדו', אבל עכשיו מסי מתקרב אליו בצעדי ענק", ציינו ב"אס".

שחקן ברצלונה ליאונל מסי מוכשל. AP
פנדל או לא פנדל? מסי מוכשל/AP

מסי, שהגיע ל-699 שערים בקריירה ואחראי כעת באופן ישיר על 35 שערים של ברצלונה העונה (21 כיבושים ו-14 בישולים) - יותר מכל שחקן אחר בחמש הליגות הבכירות - ספג גם ביקורות על "ההצגה" שעשה בדרך לסחיטת הפנדל. "הוא צלל כאילו מישהו ירה בו", ציין אחד מכתבי "אס".

ב"אס" הגדירו את המשחק כ"ניצחון העצוב של ברצלונה", אבל המוליכה ממשיכה לשמור על מרחק ביטחון מריאל בפסגה. מסי נבחר לאיש המשחק, אבל מי שהצליח לגנוב לו את ההצגה הפעם היה כאמור אנסו פאטי. החלוץ הצעיר כבש את שערו החמישי בליגה הספרדית עם ביצוע מלוטש, ושוב סחט מחמאות והשוואות יומרניות. ב"מונדו דפורטיבו" ציינו שפאטי היה "האור בקצה המנהרה" של ברצלונה, והדגישו את הנתון הבא: פאטי כבש חמישה שערים ב-17 הופעותיו הראשונות בליגה הספרדית; ליאו מסי הבלתי נלאה, לעומת זאת, הסתפק בשער אחד בלבד בשבע הופעותיו הראשונות בליגה;

"אנסו פאטי מרשים את כולם בברצלונה", העיד איבן ראקיטיץ'. "אני מאושר עבורו, כי הוא עושה עבודה מרשימה ביותר. יחד עם זאת, הוא צריך להישאר סבלני". בתקשורת הספרדית דווח שפאטי עשוי לנשל את לואיס סוארס מהרכב ברצלונה באופן קבוע עד סוף העונה, ולהיות "שחקן מפתח" במאבק האליפות.

שחקני ברצלונה חוגגים עם אנסו פאטי. AP
המקום של סוארס בסכנה אמיתית. פאטי חוגג/AP

מי שפחות הרשים הוא אנטואן גריזמן, שממשיך לנסות להסתגל לתפקיד שקיקה סטיין ייעד לו בכנף. אמש סיפק הכוכב הצרפתי עוד משחק לא מדויק, וגם שער שכבש נפסל בטענת נבדל לאחר התערבות ה-VAR. "לא קל לו לשחק בעמדה הזו, ובנוסף הוא סובל מקצת חוסר מזל", מודה מאמן ברצלונה. "אבל בסופו של דבר הוא עושה את המוטל עליו בצורה הטובה ביותר. הוא שחקן מאוד חשוב עבורנו, וימשיך להיות כזה בשבועות הקרובים".

בברצלונה דאגו לציין אמש שהפציעה הקלה שספג ג'רארד פיקה במהלך משחק אינה משמעותית, אבל הופתעו גם מסמואל אומטיטי שנכנס כמחליף וספג כרטיס צהוב חמישי "מיותר" שיגרום לו להחמיץ את המשחק הבא נגד סביליה.

כך או כך, זה לא היה הכרטיס המיותר היחיד שהונף אמש: מאמן לגאנס חבייר אגירה הורחק בכרטיס אדום ישיר בסמוך לשריקת הסיום, אחרי שנתפס על ידי השופט כשהוא שורק בעיצומה של התקפה של ברצלונה, בניסיון לבלבל אותם ולגרום להם להאמין שהשופט הוא ששרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully