וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה השנייה מוסרת עדות: "התיק לא סגור"

הנערה השנייה הגיעה לימ"ר מרכז כדי למסור עדות בפרשה ולהגיש תלונה נגד שני שחקני מכבי תל אביב. עורך דינה: "היא נוצלה ברמה קשה מאוד, לא הייתי נותן לה גיל 12. גם אם היא הייתה מביאה לי 4 תעודות זהות, לא הייתי מאמין שהיא לא קטינה"

בווידאו: שחקני מכבי תל אביב נחקרים בפרשת הכדורגלנים והקטינות/צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: פרשת הכדורגלנים והקטינות, השחקנים נחקרים, עדות נגבית מאחת הנערות

הנערה השנייה הגיעה היום (שלישי) לימ"ר מרכז כדי למסור עדות בפרשת הכדורגלנים והקטינות ולהגיש תלונה נגד שני שחקני מכבי תל אביב. אחרי שהנערה הראשונה העידה ואחריה הגיעו גם השחקנים למסור את גרסתם ובסיומה שוחררו ללא תנאים מגבילים, מגיעה עדות הנערה השנייה שעל פי הדיווחים התקשתה מאוד לשתף פעולה בימי החקירה הראשונים ומצבה הנפשי היה רעוע.

"אני בדרך כלל מייצג את החשודים, אבל כשבאה ילדה קטנה אליי למשרד ומספרת שהיא מפחדת לצאת מהבית והפכו אותה מקורבן לנאשמת וכל היום איומים, אז הלב שלך יוצא אליה", תיאר פרקליטה עורך הדין ששי גז בריאיון לוואלה! ספורט. "ייצגתי את המקרים הקשים בעולם, אבל זה משהו שנוגע ללבי כי אתה רואה ילדה טובה, בית טוב, הורים מודאגים. אתה רואה ילדה שנוצלה ולכן כואב לי הלב".

אתה פרקליט בכיר שכמעט כל חייו המקצועיים מגן על נאשמים. פה זה מקרה הפוך.

"נכון ולכן לקחתי את התיק כדי לסייע תקשורתית. למנוע איומים ולראות שאכן ההליך תקין".

פרשת הכדורגלנים והקטינות. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
עורך הדין ששי גז: "קרה כאן דבר שלא ראיתי בחקירות"/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

וההליך תקין?

"שמע, אתמול יוצא פרסום שהתיק לקראת סגירה. בעיניי זה ספין. איך אפשר לטעון זאת כשעדות הנערה שאני מייצג עדיין לא נשמעה? מבחינתי זה היה לא נכון ולראיה המשטרה טרחה ליצור קשר עם המשפחה ועם הנערה ולהבהיר שהתיק לא סגור. איך אפשר לסגור בלי לקחת תגובות? איך צריכה להרגיש מישהי שלא היתה בחקירה וכבר אומרים וכותבים שהתיק שלה נסגר? איך היא צריכה להרגיש כשהיא שומעת שלא נותנים אמון בעדות שלה? אני בדרך כלל חוקר את הקורבנות בבית המשפט ופה אני מלווה את הנערה וקשה לי כי הנערה הזו נוצלה ברמה קשה מאוד. היא קורבן במעשה, קורבן בשיימינג ואתמול אני שומע במשחק של מכבי תל אביב שהאוהדים שרים נגדה. אני בדרך כלל קורא עדויות של אנשים ופתאום אני רואה את מי שנפגע אצלי במשרד ולא הייתי נותן לה גיל 12. אם היא היתה מביאה לי ארבע תעודות זהות שהיא מבוגרת מהגיל שלה, לא הייתי מאמין שהיא בגיל מבוגר".

מה מטרת העדות שלה הבוקר? הרי היא לא התלוננה עד עכשיו.

"המטרה היא הגשת תלונה. העדות של הנערה תהיה הגשת תלונה על המקרה עצמו, על האיומים שהיא עוברת".

הכדורגלנים סיימו את העדות שלהם בתחושת הקלה כששוחררו ללא תנאים מגבילים. אתה אומר שהסיפור לא גמור.

"אני מעריך שהסיכוי הסביר הוא שהם יוזמנו שוב לחקירה. כאן קרה דבר שלא ראיתי בחקירות. הרי בדרך כלל נחקרות המתלוננות ואחרי זה החשודים. כי הרי איך אפשר לחקור בלי לשמוע גרסה מלאה שלה? אני מניח שהמשטרה נאלצה לעשות זאת מכיוון שהיה לה קשה מאוד להיחקר נפשית ולכן המשטרה חקרה את הנערה הראשונה, אחר כך את הכדורגלנים ועכשיו שוב את הנערה השנייה ואני מעריך שהיא תזמין שוב את השחקנים".

מתחם האימונים של מכבי תל אביב, קרית שלום. ראובן קסטרו
"אם לא הייתי מאמין לה, לא הייתי מטפל בתיק הזה", עורך הדין ששי גז/ראובן קסטרו

למה המשטרה לא חקרה את שתי הנערות יחד אם לאחת קשה מאוד?

"אי אפשר לחקור את שתיהן יחד. הזמינו אותן באותו יום לשעות ממש מקבילות כדי שלא יתאמו ביניהן עדויות, אבל היא לא היתה יכולה לבוא כי היה מאוד קשה לה".

אתה מאוד מנוסה. לאן אנחנו הולכים מכאן?

"אני מאמין לכל מילה שהיא אומרת אבל אני לא מכיר את כל התיק הזה. אם לא הייתי מאמין לה, לא הייתי מטפל בתיק הזה. היא נגעה ללבי ואתה יודע מה הכי מטריד? שזה יכול לקרות לכולם. אני חושב שהחברה שלנו לא מבינה את התיק הזה. יש כאן גם מין וגם ניצול. אני לא שמרן כזה גדול, אבל הכל צריך להיות מותר בהסכמה. מין צריך להיות בהסכמה והסכמה היא כאשר האדם הוא בוגר ובוודאי מעל גיל 16".

צו איסור הפרסום של החקירה ושמות השחקנים יוסר להערכתך תוך 48 שעות?

"לדעתי הוא יוסר כי כולם כבר יודעים מיהם. כל מי שראה בוואטסאפ את אוהדי מכבי תל אביב, ראה איך שרים את השמות שלהם. לדעתי יורידו את איסור הפרסום".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully