וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יכולתי להיות חלק מהסטטיסטיקה": המכתב המרגש של מרכוס רשפורד

כוכב מנצ'סטר יונייטד, שעזר לגייס למעלה מ-20 מיליון ליש"ט עבור ארגון צדקה התומך בילדים רעבים, שיגר מכתב לפרלמנט ובו סיפר על ילדותו הקשה: "המערכת לא בנויה לאפשר למשפחות כמו שלי להצליח"

אתר רשמי

בווידאו: אימון צ'לסי

מאז החלה הקורונה, עזר מרכוס רשפורד לגייס למעלה מ-20 מיליון ליש"ט עבור ארגון צדקה בבריטניה, התומך בילדים רעבים ברחבי הממלכה. אבל כוכב מנצ'סטר יונייטד לא הסתפק בזה, ושיגר היום (שני) מכתב לפרלמנט הבריטי ובו סיפר בין היתר גם על ילדותו הקשה.

"ללא נדיבות של הקהילה שהיתה סביבי, לא היה מרכוס רשפורד שאתם רואים היום: אדם שחור בן 22, בר מזל לעשות קריירה ממשחק שהוא אוהב. הסיפור שלי נפוץ מדי במשפחות אנגליות: אמא שלי עבדה במשרה מלאה, הרוויחה שכר מינימום וניסתה לוודא שתמיד תהיה לנו ארוחת ערב על השולחן. אבל זה לא הספיק. המערכת לא בנויה למשפחות כמו שלי להצליח, בלי קשר לכמה קשה אמא שלי עבדה".

רשפורד הוסיף וסיפר על התמיכה שקיבל מהמדינה - תמיכה שגם לא ממש הספיקה: "כמשפחה, נאצלנו להתקיים על ארוחות חינם בבית הספר ועזרה מצד שכנים ומאמנים. בתי תמחוי לא היו זרים לנו.

"הקיץ הזה צריך היה להיות מלא גאווה, של הורים וילדים מנפנפים בדלגים שלהם, אבל במציאות, אצטדיון וומבלי יכול להיות מלא פי שתיים בילדים שנאלצו לוותר על ארוחות בזמן הקורונה, כי למשפחות שלהם לא היתה גישה לאוכל (200 אלף ילדים, לפי נתונים). בזמן שהבטן שלהם מקרקרת, אני תוהה אם 200 אלף הילדים הללו אי פעם יהיו גאים במדינה שלהם. לפני עשר שנים, אני הייתי אחד מהילדים הללו, ולעולם לא הייתם שומעים את קולי".

כוכבה הצעיר של מנצ'סטר יונייטד הוסיף: "זה לא עניין פוליטי, אלא עניין אנושי. צריך להסתכל במראה ולהרגיש שעשינו כל מה שאנחנו יכולים כדי להגן על אלה שאין להם. כילד שחור ממשפחה עניה במנצ'סטר, בקלות יכולתי להיכנס לסטטיסטיקה. במקום, בזכות ההתנהגות הנדיבה של אמא שלי, משפחתי, השכנים והמאמנים שלי, הסטטיסטיקה היחידה בה אני נמצא היא של שערים והופעות. זו אנגליה של 2020, זה עניין שזקוק לתשומת לב דחופה. בבקשה, נסו להגן על חייהם של האנשים הכי פגיעים במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully