וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס סוארס לא צפוי לפתוח מול מאיורקה, איבן ראקיטיץ': "ליאו מסי הרוויח את הכוח שלו"

חלוץ ברצלונה שחזר מפציעה יקבל דקות במחצית השנייה (23:00), הקרואטי דיבר על הכוח של הפרעוש במועדון והתייחס לעתידו: "רוצה לקבל את ההחלטה על עתידי בעצמי"

אתר רשמי

למרות דיווחים ושמועות על כך שהוא יפתח בהרכב הערב (23:00, ONE) מול מאיורקה, בקטלוניה מדווחים שחלוץ ברצלונה, לואיס סוארס, לא יפתח ב-11 אלא יקבל דקות רק במחצית השנייה אחרי שחזר מפציעה. ארתורו וידאל ופרנקי דה יונג צפויים לפתוח בקישור, סמואל אומטיטי וג'רארד פיקה במרכז ההגנה.

הקשר איבן ראקיטיץ' התראיין בגרמניה לקראת חזרת הלה ליגה והמשחק של קבוצתו. "אני נרגש מאוד לקראת החזרה לכדורגל ומחכה לראות איך זה יהיה", אמר הקרואטי בן ה-32, "אנחנו מוכנים ואני מאושר שחוזרים. כל העולם צפה בבונדסליגה כשהיא חזרה ואנחנו קינאנו קצת כי גם רצינו לחזור לשחק כבר. זה גרם לי אושר גדול לראות שהכול הלך בסדר עם החזרה בגרמניה. לכן גם אנחנו קיבלנו אור ירוק לחזור. כולנו מצפים לחזרה בכיליון עיניים ומלאי תשוקה לכדורגל".

ראקיטיץ' התייחס למשבר הקורונה ואמר: "זה היה משהו חדש לחלוטין בשבילנו, כולנו היינו מופתעים מאוד. כשהפסיקו המשחקים היינו בטוחים שבתוך שבועיים בערך יקראו לנו לחזור והכול יהיה בסדר. ניסיתי ליהנות גם מהזמן הקשה. ככדורגלן מקצוען אין לך את ההזדמנות הזו להיות בבית כל כך הרבה ולבלות עם הילדים. עשינו שיעורי בית וגם שיחקנו הרבה בין לבין. זו הייתה תקופה מאתגרת, אבל גם יפה ורגועה. לא נשכח לעולם את החודשים האחרונים. אבל אני מאושר בהחלט שאני חוזר עם בארסה".

שחקני ברצלונה ליאונל מסי, איבן ראקיטיץ' חוגגים. AP
"הוא לא מדבר הרבה וכשהוא כן מדבר, אנשים יודעים שזה חשוב לו". ראקיטיץ' עם מסי/AP

קשר ברצלונה סיפר איך שמר על כושר בתקופה הזו: "יש לי חדר כושר בבית כבר כמה שנים אז יכולתי להתאמן שם יום-יום. זה היה קשה, אבל גם מהנה. איבדתי ארבעה קילוגרם. רציתי לנצל את הזמן הכי טוב שאני יכול וגם לעשות משהו בשביל הגוף שלי. אשתי דחפה אותי מאוד ועזרה לי. לפעמים זה היה כמו עם פליקס מגאת (מאמנו בשאלקה לשעבר), שלושה או ארבעה אימונים ביום, עכשיו אני מרגיש מצוין".

כשנשאל לגבי מגאת אמר ראקיטיץ': "אני לא חושב עליו כל הזמן, אבל זה המאמן היחיד שהיה לי בקריירה שגרם לזה שכל השחקנים תמיד יחשבו עליו. אני בסך הכול חושב על התקופה איתו בצורה חיובית. אני אסיר תודה כלפיו כי למדתי ממנו הרבה. ההצלחה". על החיבור שלו לברצלונה, שם הוא משחק בשש העונות האחרונות אמר הקשר: "אם מישהו היה אומר לי שאהיה פה שש שנים כשרק חתמתי, לא הייתי מאמין לזה. ביום שבת אני יכול לחגוג את ההופעה ה-300 שלי בקבוצה. זה גורם לי לגאווה גדולה. זכיתי עם ברצלונה בכל תואר אפשרי ואני מרוצה מאוד. אני מקווה שנזכה באליפות גם העונה".

על סגנון המשחק של בארסה אמר: "ברצלונה לא שינתה את הסגנון שלה ואת הרעיונות שלה לגבי כדורגל. ברור שכל מאמן מביא את הרעיונות שלו איתו, אבל בגדול הפילוסופיה תמיד נשארת אותה פילוסופיה. עם שחקנים שנמצאים כבר 10 או 12 שנה במועדון אי אפשר לשנות הרבה. המשחק שלנו תמיד מעניין מאוד ובארסה ראויה לכבוד על הכדורגל שלה במשך שנים".

שחקן ברצלונה איבן ראקיטיץ'. GettyImages
רוצה להחליט על עתידו לבד. ראקיטיץ'/GettyImages

ראקיטיץ' מסיים את החוזה בברצלונה ב-2021 והתייחס לעתידו במועדון: "אני אסיר תודה כלפי כל האנשים בברצלונה ורוצה להאמין שיהיו כנים ופתוחים איתי לגבי כל דבר. אני רוצה שקיפות לגבי העתיד שלי. אין לי בעיה שבמשך השנים השם שלי כיכב בשמועות על מעבר. אני תמיד פתוח וכן לגבי הכול עם המועדון. אני מרוצה מאוד בבארסה. גם אשתי מרגישה טוב מאוד בברצלונה. אני יודע איך הכדורגל מתנהל וברור לי שאנחנו הכדורגלנים גם אובייקטים ושהבוסים דואגים לקבוצה. אבל יש לי את הזכות להחליט בעצמי מה יקרה ולאיזו דרך אלך. רק את זה אני רוצה להבהיר. ברור שאני תמיד רוצה לשחק, כמו כל שחקן אחר. אני רוצה להיות חלק חשוב מברצלונה וליהנות מהכדורגל. בדיוק בשביל זה עבדתי כל כך קשה בבית. ברצלונה היא המועדון המושלם בשבילי ותמיד כשאני חותם על חוזה זה על מנת לקיים אותו. הלב והראש שלי בברצלונה גם בעונה הבאה".

הקרואטי נשאל האם הוא מסכים עם ליאונל מסי, שאמר שפגרת הקורונה יכולה להיות לא רעה עבור ברצלונה ואמר: "כל מי שמכיר אותו, יודע שהוא משוגע על כדורגל, תמיד הוא מנתח הכול ועושה הכול ב-100%. אנחנו צריכים לשפר הרבה דברים אם אנחנו רוצים לזכות באליפות ובליגת האלופות. היה לנו קשה להתניע אחרי חילופי המאמן בינואר. לא היה לנו זמן להתרגל אל המאמן החדש ולעבוד איתו על כל הפרטים ואולי בגלל זה הקורונה קצת עזרה לנו להתארגן מחדש".

ראקיטיץ' נשאל האם לליאונל מסי יש כוח רב וענה: "יכול להיות, אבל זה בסדר, הוא עבד קשה בשביל זה. הכוח הזה והאפשרות הזו לתקשר ישירות עם האנשים זה משהו מיוחד. הוא לא מדבר הרבה בפומבי אז כשהוא כן אומר משהו מבינים שזה חשוב לו. המילה שלו חשובה. הוא נמצא 15 שנה במועדון, זכה בהכול, הוא השחקן הכי טוב במועדון ואולי הכי גדול בהיסטוריה של הכדורגל. כשליאו אומר משהו, אנשים צריכים להקשיב כי הוא תמיד רעב ורוצה לתת 100%. היחסים שלי איתו טובים מאוד, הוא קיבל אותי יפה מהיום הראשון שלי בקבוצה. תמיד היה בינינו חיבור טוב במגרש ומחוצה לו. אני גאה מאוד שזכיתי לשחק איתו כל כך הרבה שנים ושנאבקנו ביחד על תארים וגם זכינו בתארים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully