וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס לוקח את האקטיביזם הפוליטי צעד קדימה: יעודד הצבעה של שחורים

כוכב הלייקרס הקים עמותה עם ספורטאים ואמנים שמטרתה לעלות את אחוז ההצבעה בקרב שחורים ולחשוף טקטיקות לדיכוי בוחרים: "אנשים סוף סוף מתחילים להקשיב לנו"

רויטרס

לברון ג'יימס לוקח את האקטיביזם הפוליטי שלו צעד אחד קדימה: כוכב לוס אנג'לס לייקרס חושב לא רק על גמר ה-NBA שאמור להתקיים העונה בחודש אוקטובר - אלא גם על הבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו בחודש נובמבר, ודוחף להעלאת אחוז הצבעה בקרב מצביעים שחורים על מנת לנסות להשפיע יותר על המערכת הפוליטית.

ג'יימס קיבץ מספר ספורטאים ואנשי בידור שחורים, שהתאגדו בחבורה חדשה שמטרתה להמריץ מצביעים שחורים ברחבי ארצות הברית להצביע בבחירות לנשיאות הקרובות. ג'יימס אמר ל"ניו יורק טיימס": "בגלל כל מה שקורה אנשים סוף סוף מתחילים להקשיב לנו. אנחנו מרגישים שאנחנו סוף סוף מקבלים את המקום שלנו. כמה זמן זה יימשך, זה תלוי בנו. אנחנו לא יודעים. אבל אנחנו מרגישים שאנחנו מקבלים קצת תשומת לב, וזה הזמן שבו נוכל סוף סוף להשפיע".

לברון ג'יימס עם החולצה "אני לא יכול לנשום". AP
כבר לא יכול לנשום. לברון/AP

העמותה - הנקראת More Than a Vote ("יותר מהצבעה"), היא אלגוריה לביטוי "יותר מספורטאי", כפי שמגדיר את עצמו לא פעם לברון. המטרה היא לא רק לעודד אפרו-אמריקאים להירשם ולהצביע בנובמבר - אלא גם לחשוף טקטיקות דיכוי של בוחרים, כמו למשל מידע שגוי שמתפשט באמצעות מדיה חברתית.

עוד בוואלה!

לנצח אחי: כך סטיבן ג'קסון הפך למובילי המחאה בארה"ב

לכתבה המלאה
שחקן ה-NBA לשעבר סטיבן ג'קסון מוחה נגד מותו של ג'ורג' פלויד. GettyImages
לא לבד. ג'קסון מוחה/GettyImages

כמה מהשמות הבולטים בעמותה הם אריק בלדסו, דריימונד גרין, טריי יאנג, אודוניס האסלם, סטיבן ג'קסון והקומיקאי קווין הארט, כשכל אחד מהם יפעל במדינה אחרת באומה. כמו כן, גם הפרשנים ג'יילן רוז, צ'ייני אוגומיקה וקנדריק פרקינס יצטרפו למשימה.

ג'יימס, 35, ניצל בשנים האחרונות לא פעם את כוחו ברשותות החברתיות (עם עשרות מיליוני עוקבים) כדי לעורר מודעות בעניינים חברתיים. בעבר ארגן את כל הקבוצה שלו בקליבלנד מיאמי לעלות למשחק עם חולצה שעליה כתוב "אני לא יכול לנשום" כזתכורת על מקרה אחר שבו שוטר הרג נער שחור. הוא אף פתח בית ספר מיוחד בקליבלנד, "I Promise", שמספק תוכנית חינוך מיוחדת לתלמידים בסיכון בקהילה.

לברון ג'יימס, לובש חולצה שעליה כתוב "שוויון". חשבון האינסטגרם של לברון ג'יימס, צילום מסך
לוקח את העניינים לידיו. לברון/צילום מסך, חשבון האינסטגרם של לברון ג'יימס

כמובן שהיוזמה הנוכחית נוצרה מתוך הכעס והתסכול שג'יימס ורבים בקהילה השחורה חשים מאז מותו של ג'ורג' פלויד, שנהרג בעת שהיה במעצר המשטרה בחודש שעבר, כאשר שוטר ממשטרת מיניאפוליס דרך על צווארו במשך יותר משמונה דקות.

הפעם הוא רוצה "כן, אנחנו רוצים שתצאו להצביע, אבל אנחנו גם הולכים לתת לך את ההדרכה," אמר ג'יימס, "אנחנו הולכים לתת לך את הרקע כיצד להצביע ומה הצד השני מנסה לעשות כדי למנוע ממך להצביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully