וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המקצועית: ההרחקה של נטע לביא לא הייתה מוצדקת

9.6.2020 / 17:01

באיגוד השופטים פרסמו את הדו"ח לגבי החלטות מהשבועות האחרונים ולטענתם לאיתי שכטר לא הגיע פנדל מול הפועל חיפה

צילום: דוברות מכבי חיפה

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים הוציאה היום (שלישי) הודעה לגבי האירועים המרכזיים מאז פתיחת הפלייאוף העליון.

הוועדה התייחסה להרחקה של נטע לביא מול מכבי תל אביב לאחר צהוב שני וכתבה: "בדקה ה-81 הניף השופט כרטיס צהוב שני לשחקן חיפה בגין עבירת משחק חסרת אחריות. הוועדה המקצועית סבורה כי האירוע אינו עומד ברף הגבוה הנדרש לכרטיס צהוב שני והשופטים הונחו בהתאם".

קשר מכבי חיפה נטע לביא. ברני ארדוב
נטע לביא אחרי ההרחקה/ברני ארדוב

בנוסף, התייחסה הוועדה להחלטה לא להעניק לאיתי שכטר פנדל במהלך המשחק מול הפועל חיפה במחזור ה-27 וכתבה: "בדקה ה-37 שחקן מתל אביב ספק הוכשל ברחבה. השופט פירש כי לא המגע גרם לנפילת השחקן והחליט שלא לפסוק על בעיטת עונשין. הוועדה המקצועית סבורה כי מדובר באירוע גבולי ולכן פעל נכון שופט המסך שלא התערב, מכיוון שאין מדובר במקרה ודאי וברור".

הוועדה נתנה את דעתה גם לכרטיס האדום שקיבל עמית זנטי מבני יהודה במהלך ה-0:0 מול הפועל כפר סבא. "בדקה ה-30 איבחן השופט עבירה חסרת אחריות של שחקן בני יהודה והניף לעברו כרטיס צהוב", נכתב בדו"ח, "שופט המסך פירש את האירוע כעבירת משחק חמורה, שדינה כרטיס אדום, והמליץ לשופט לבחון את האירוע ע"ג המסך. השופט, לאחר בחינת האירוע בהילוכים החוזרים, ביטל את הצהוב והניף כרטיס אדום. הוועדה המקצועית סבורה כי הגם שישנם מאפיינים מעטים של עבירת משחק חמורה, הרי שאין מדובר באירוע ודאי וברור ולכן על שופט המסך היה להימנע מהתערבות.
השופטים הונחו בהתאם לרף התערבות גבוה יותר במקרים מסוג זה".

הוועדה התייחסה לפנדל שהעניק השופט איתן שמואלביץ' להפועל חיפה בדרבי ביום ראשון (2:2) והסבירה: "שופט המסך פירש שלא הייתה הכשלה ושהאירוע אינו מצדיק בעיטת עונשין ולכן פעל כמצופה והמליץ לשופט לבחון את האירוע על גבי המסך. השופט, לאחר שצפה בהילוכים החוזרים ותוך שיח מקצועי וענייני כנדרש (הוועדה האזינה להקלטה המלאה של האירוע) עם שופט המסך, החליט שפרשנותו המקורית הייתה נכונה והשאיר את הפסיקה לבעיטת עונשין. הוועדה המקצועית סבורה כי האירוע אינו מצדיק בעיטת עונשין. מדובר במגע מינורי, אשר אינו עומד ברף הנדרש לבעיטת עונשין ולא גרם לנפילת השחקן. כמו כן, התוקף העצים את הנפילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully