וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה דרשה לא לשבץ את איתן שמואלביץ' למשחקיה, רונית תירוש הגיבה

הירוקים מתקשים להירגע מהפנדל שנשרק לחובתם בדרבי: "בתום המשחק יצאנו כולנו, לצערנו, בתחושה של קיפוח עד אובדן אמון". יו"ר איגוד השופטים: "רק המשבץ קובע. לא חושפים את תוכן השיחות בין השופטים, אבל שופט המסך אמר שלא זיהה עבירה"

צילום: דוברות מכבי חיפה

(עדכון ראשון: 15:25)

במכבי חיפה ממשיכים לעסוק בפנדל שנשרק לחובת הקבוצה בתוספת הזמן של הדרבי אתמול (שני, 2:2) והיום שלחו מכתב ליו"ר איגוד השופטים, רונית תירוש, ובו דרישה: "מוטב ונכון יהיה לא לשבץ את השופט איתן שמואלביץ' למכבי מכבי חיפה".

במועדון טוענים ששחקנים ואנשי צוות שעמדו בסמוך לשופט איתן שמואלביץ' בעת שזה בדק במערכת ה-VAR את האירוע, שמעו אותו מנסה במשך כשתי דקות להסביר לשופט ה-VAR למה מגיע להפועל חיפה פנדל. "התחושה שלנו היא שהשופט הלך למערכת ה-VAR עם החלטה מראש שלא לשנות את הפסיקה לפנדל", אמר גורם במועדון, "לא יכול להיות שאחרי שראית את זה בטלויזיה אתה שורק לפנדל כל כך קריטי בדקה כל כך קריטית".

בחיפה טענו שהם קופחו לפחות בארבעה משחקים העונה והזכירו גם את ההרחקה של נטע לביא במשחק הקודם. "יענקלה צריך לבוא ולדפוק על השולחן", אמר שחקן בקבוצה, "לא יכול להיות שכל השריקות יהיו נגדנו. השופטים מתייחסים למכבי חיפה כאילו זו קבוצה קטנה. השריקה לפנדל אתמול הייתה אכזרית ולא נכונה". בנוסף, בקבוצה טוענים ששמואלביץ' שרק לסיום מוקדם מדי.

איתן שמואלביץ' שופט כדורגל צופה במסך במהלך המשחק בין מכבי חיפה לבין הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
איתן שמואלביץ' שופט כדורגל צופה במסך במהלך המשחק בין מכבי חיפה לבין הפועל חיפה/אדריאן הרבשטיין

במכתב לתירוש נכתב: "מועדון כדורגל מכבי חיפה, נוהג כדרך קבע באורך רוח ובסובלנות כלפי השופטים, מתוך מתן כבוד למעמדם. ההחלטה התמוהה לשריקה לפנדל, שלא שונתה במשך דקות ארוכות, מעלה תהיות רבות בנוגע לנחיצות השימוש בטכנולוגיה מתווכת ובאפקטיביות שלה.

"ברור לכל כי להחלטה הייתה השפעה ישירה ומכרעת על תוצאת המשחק. מתוך שקיפות והזכות לדעת. מן הראוי לתת למועדונים ולקהל הרחב את ההזדמנות להבין ולדעת, כיצד ומדוע התקבלה ההחלטה. ההקלטות יכולות להבהיר את המצב ולשפוך אור על דרך קבלת ההחלטות. בתום המשחק יצאנו כולנו, לצערנו, בתחושה של קיפוח עד אובדן אמון. מוטב ונכון יהיה לא לשבץ את השופט איתן שמואלביץ' למכבי מכבי חיפה".

תירוש הגיבה: "על פי פרוטוקול IFAB ובהתאם להנחיותיו, איגוד השופטים אינו חושף את תוכן השיחות בין שופטי המסך (הוואר), היות ומדובר בהתייעצות פנימית בלבד. יתרה מזאת, קיימת עתירה עקרונית בנושא וזאת גם תגובתנו לעתירה.

"יחד עם זאת, ביקשתי לבדוק את השיחה שהתנהלה בין שופט המסך, נאאל עודה, לבין השופט המרכזי איתן שמואלביץ' ואכן הומלץ לשופט להגיע ולבדוק במסך האם יש פנדל. שופט המסך אמר שלא זיהה עבירה למרות שהיה מגע קל אבל כזה שלא מצדיק לטעמו שריקה לעבירה.

"כידוע, בליגה הישראלית (כמו בכל אירופה), שלא כמו בליגה האנגלית, רק השופט המרכזי הוא המחליט והקובע. הוועדה המקצועית תבחן את האירוע כולל מערכת השמע ותפרסם את מסקנותיה מחר. ובאשר לשיבוץ השופט במשחקי מכבי חיפה, רק משבץ השופטים איתן תבריזי הוא הקובע!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully