וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקול סובל הכול? סוגיית הקהל המדומה בשידורי ליגת העל

9.6.2020 / 15:00

זכייני השידור עושים הכול כדי להכניס יותר חיים למשחקים נטולי הקהל, אבל הסאונד האותנטי, שאתמול כלל קללות וקריאות להתפטרות, מעלה את השאלה האם זה לא הלך רחוק מדי. ערוץ הספורט: "עושים ככל שניתן לספק חווית צפייה מקסימלית. ככל שעלו שירים פוגעניים, אנו מתנצלים"

מקור לא ידוע, הועבר בווטסאפ

בווידאו: אוהדי בית"ר מוחים נגד רוני לוי ביציאה מטדי

לפני עשרה ימים חזרה ליגת העל לפעילות, ועניין גדול היא לא מצליחה לייצר על המגרש. מכבי חיפה פישלה בגדול ונתנה למכבי תל אביב לשייט לאליפות שנייה, ובתחתית הירידה של הפועל רעננה כבר די סגורה.

היעדר הדרמות והיציעים הריקים יצרו אתגר גדול לזכיינים, שצריכים לעטוף את חבילת השידור באלמנטים שימשכו קהל. מאחר שאין גם אוהדים במגרשים, החליטו בצ'רלטון ובערוץ הספורט, המשדרים את המשחקים, להלביש על השידור פסי קול של אוהדים, כדי שהצופה בבית יקבל תחושה שיש קהל במגרש. היוזמה הזו מבורכת, אבל יש עמה לא מעט תקלות שאמש, במשחק בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב, הגיעו לשיא.

איצטדיון טדי ריק מקהל. אהרל'ה ויסברג, מערכת וואלה!
יוזמה מבורכת "לשתול קהל", אבל עד לאן?/מערכת וואלה!, אהרל'ה ויסברג

במשחק הראשון בין מכבי תל אביב להפועל חיפה ששודר בצ'רלטון, קיבלו אוהדי מכבי תל אביב בטעות שירים של אוהדי הפועל באר שבע תוך כדי השידור. מאז הכול השתפר, אבל אמש בטדי, בשידור המשחק בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב בערוץ הספורט, נראה היה שהלכו רחוק מדי, כששירים שנתפרו עבור אוהדי הקבוצות היו, איך לומר זאת בעדינות, אותנטיים מדי.

בין השירים שהושמעו היו קללות קשות ("אמא שלכם זונה"), צעקות 'תתפטר תתפטר', שגם אם שודרו באקראיות, עדיין היו חסרות רגישות כלפי רוני לוי, ששמע את אותן קריאות במציאות מאוהדים של בית"ר ירושלים לאחר המשחק. נכון שלא היה קהל במגרשים, קרוב לוודאי שהצופה בבית היה מקבל את השירים האלה בכל מקרה, ועדיין עולה השאלה האם זה ראוי. גישה אחת גורסת שצריך להיות עד אותנטיים ככל שניתן ולשדר הכול. מצד שני, את פס הקול בוחרים בערוצים השונים ואפשר לשלוט בו, כך שהצופים, בהם ילדים רבים, יכולים לקבל שירים יותר נקיים מקללות ומהאלימות המילולית הרגילה ביציעים.

כך או אחרת, אין ספק שיש מקום למקצה שיפורים בכל הקשור לפס הקול המולבש על משחקים, ובכלל - לא בטוח שכולם אוהבים את זה. פס הקול המולבש מונע את האפשרות שהצופה בבית יקבל קולות אותנטיים של השחקנים ובעיקר המאמנים, שאם היו מיקרופונים פתוחים לצידם, ניתן היה לשמוע את ההוראות שלהם בבירור ממש כפי שקורה בפסקי הזמן של מאמני הכדורסל.

הנה, את התהייה הזאת העלו כבר בשבוע שעבר ואנחנו מרימים את הכפפה ממשיכים אותה עם סקר ועם תגובות לאירועי אמש. למטה: תגובת ערוץ הספורט.

תגובת ערוץ הספורט

דוברת ערוץ הספורט רתם קלינה מסרה בתגובה: "אנחנו עושים כל שניתן על מנת לספק לצופינו חווית צפייה מקסימאלית גם בימי הקורונה. ככל שעלו מפס קול השידור קולות שירי אוהדים פוגעניים, אנו מתנצלים על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully