וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון שחקני היורוליג בפנייה למנהלת: "חוששים לבריאות שחקני מכבי תל אביב"

הארגון קורא לליגת העל לשקול בשנית את חידוש העונה, או לכל הפחות לבטל את הדרישה לבידוד ביתי: "השחקנים עלולים להיקלע למצב נפשי קשה"

מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בווידאו: מכבי תל אביב מתאמנת לקראת חזרת הליגה

גוברות הביקורות מצד שחקנים לקראת חזרתה של ליגת העל, שמתוכננת לחדש את עונת 2019/20 ב-21 ביוני. הערב (שלישי) שיגר ארגון שחקני היורוליג מכתב "בהול" לראשי ליגת העל בו הביע חשש לשלום שחקני מכבי תל אביב, שחלקם - כולל ג'ייק כהן - חברים בארגון. יש לציין כי לארגון אין קשר ישיר לליגת העל, ולכן באופן טבעי אין לו סמכויות שקשורות להחלטת השחקנים להתייצב או לא להתייצב למשחקים. במנהלת הליגה אישרו שקיבלו המכתב במקביל לפרסומו בתקשורת.

"העובדה שהכדורסל האירופי והספורט בכל העולם עובר תקופה מאתגרת וקשה, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה פיננסית", נכתב. "ארגון שחקני היורוליג תמיד לוקח בחשבון את כל האינטרסים העסקיים שהם חלק בלתי נפרד מהענף. יחד עם זאת, אנחנו רוצים לנצל את ההזדמנות כדי להביע חשש רציני מהמשך העונה בישראל ומפרוטוקול החזרה שנקבע. אנחנו מבינים היטב שהליגות המקומיות לא קשורות באופן ישיר לארגון שחקני היורוליג, אבל מתקשים להתעלם ומתקשים שלא להביע את דאגתנו לאור העובדה שחברים בארגון השחקנים ישחקו בליגת העל הישראלית מבלי שיהיו להם את התנאים המתאימים לכך".

ג'ייק כהן שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
לא רגוע במכבי תל אביב לקראת חזרת הליגה. ג'ייק כהן/דני מרון

"אנחנו חוששים לבריאותם של שחקני מכבי תל אביב ולא מבינים את פרוטוקול החזרה למגרשים בו ייאלצו לעמוד. אנו מאמינים שפרוטוקול החזרה לא כולל בתוכו את מידת הזהירות והבטיחות הנדרשת במצב הנוכחי. כמו כן, הדרישה מהשחקנים להישאר בבידוד ביתי עד סוף העונה, פשוט לא אנושית. אנו מודאגים מאוד מההשלכות הנפשיות שיהיו על השחקנים בסיטואציה הזו".

"חוץ מליגת העל הישראלית, רק שתי ליגות (ספרד וגרמניה) בכדורסל האירופי החליטו להכריע את העונה ובשתיהן נוסח פרוקטוקול רפואי ובטיחותי מפורט, שלא כולל בתוכו את דרישת הבידוד או דרישות אחרות ששונות מהדרישות שיש משאר האזרחים במדינה. אם לא ניתן לתקן זאת כעת, אנו דורשים לשקול בשנית את חידוש הליגה ולחשוב האם יש מקום לבטלה, כפי שקרה בליגות רבות אחרות. אם לא תבטלו את העונה, אנו דורשים לנסח באופן מסודר פרוקוטול הגיוני יותר עבור השחקנים".

מדובר בהמשך ישיר לביקורות שהשמיעו בימים האחרונים כמה משחקני מכבי תל אביב - ולא רק הם - על רקע פרוטוקול החזרה למגרשים. עיקר המחלוקת סובבת סביב הדרישה לבידוד ביתי.

לא כולם בליגת העל אהבו את המכתב של ארגון שחקני היורוליג

תגובת ליגת העל: "ליגת ווינר סל פועלת על פי הנחיות ברורות של ממשלת ישראל ומשרד הבריאות הישראלי, להם הסמכות היחידה להחליט כיצד לנהוג בתקופה זו בארץ. יו"ר מנהלת הליגה פועל בימים אלה מול הנהלת משרד הבריאות לבחינת הגמשת הנהלים ובאם יושגו כאלה הם יפורסמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully