וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכונת המשחקים ב-NBA במחלוקת, אבל "המטרה היא להכניס את זאיון לפלייאוף"

75 אחוז מהמנהלים בליגה מעדיפים לחדש את המשחקים בפורמט של טורניר שיכלול בין 20 ל-24 קבוצות - מה שיאפשר לניו אורלינס ול"מגנט הרייטינג" וויליאמסון להגיע לפוסט סיזן. הדראפט יוזז לספטמבר?

צילום מסך

ה-NBA ממשיכה במאמצים הגדולים לחדש את עונת 2019/20, אבל אחת השאלות הגדולות היא באיזה אופן לעשות זאת - האם להפסיק את העונה הרגילה ולהמשיך ישירות לפלייאוף? האם להכליל את כל 30 הקבוצות ב"בועה" בדיסניוורלד? ואם לא, באיזה אופן להכריע את המיקומים והכרטיסים לפוסט סיזן?

על חלק מהשאלות הללו השיבו אמש (חמישי) מנהלי ה-NBA בשאלון שהועבר להם על ידי הקומישינר אדם סילבר. על פי קווין אוקונור מ"דה רינגר", חצי מהמנהלים הצביעו בעד ביטול העונה הרגילה ומעבר לפלייאוף - אולם הסבירות שהתרחיש הזה ימומש נראית נמוכה.

גם האפשרות לחדש את העונה עבור כל 30 הקבוצות, כולל אלו שכבר איבדו עניין בעונה ולא יכולות לעלות מעשית לפלייאוף, נראית קלושה בינתיים. ב-NBA שוקלים כעת שתי חלופות: האחת היא מעין טורניר פנימי בין 20 ל-24 קבוצות, כולל הקבוצות שנמצאות במאבקי הפלייאוף אבל לא מדורגות בין שמונה הראשונות במזרח או במערב; השנייה היא קיום של טורניר בפורמט שדומה למונדובאסקט, עם שלב בתים ולאחר מכן משחקי נוקאאוט שיכריעו את המיקומים הסופיים לקראת הפלייאוף.

במקרה הזה, הרוב המוחץ של המנהלים בליגה מעדיף את האפשרות הראשונה, וכ-75 אחוז מהם הצביעו בעד טורניר פנימי של 20-24 קבוצות, ונגד טורניר בשיטת אליפות העולם.

שחקן ניו אורלינס זאיון וויליאמסון. GettyImages
ה-NBA תעשה הכל כדי שהוא יגיע לפלייאוף. זאיון וויליאמסון/GettyImages

ב"דה רינגר" דווח שאדם סילבר "לא לוקח ברצינות יתר את התשובות של הקבוצות לשאלון", בידיעה שכל קבוצה מצביעה בעד השיטה שתשרת אותה. יחד עם זאת, אם רצונם של המנהלים יתגשם והעונה תחודש עם טורניר בין 20-24 קבוצות בלבד, הקבוצות שירוויחו הם פורטלנד, סן אנטוניו, סקרמנטו וניו אורלינס שנאבקות על המקום השמיני במערב, בו מחזיקה נכון לעכשיו ממפיס.

על פי בריאן ווינדהורסט מ-ESPN, ל-NBA יש אינטרס שיווקי וכלכלי ברור להעדיף את התרחיש הזה. הסיבה: הוא יאפשר לזאיון וויליאמסון ולניו אורלינס שלו להשתחל לפלייאוף, ולהגדיל משמעותית את העניין סביב החלק המכריע של העונה.

"יש רק דבר אחד ברור - כל פורמט שיתקבל יכניס פנימה את זאיון וויליאמסון", אמר אמש ווינדהורסט בפודקאסט The Hoop Collective. "כבר שמעתי מכמה אנשים ב-NBA שלא משנה מה יקרה, ניו אורלינס תהיה חלק מהבועה. הם יהיו בפנים, וזו תהיה הפעם הראשונה שה-NBA יוצאת מגדרה כדי לעזור לקבוצה הזו. והכל בגלל מגנט הרייטינג ששמו זאיון וויליאמסון".

עוד בוואלה!

כרמלו אנתוני: "ג'ורדן הגדול בכל הזמנים, אבל צריך להעריך גם את לברון"

לכתבה המלאה
דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב מול בילי בארון שחקן הכוכב האדום בלגרד. GettyImages
איך הוא יושפע מה"ניסוי" החדש? דני אבדיה/GettyImages

סימן שאלה גדול נוסף נוגע לדראפט ה-NBA, שאמור היה להתקיים ב-25 ביוני ונדחה. על פי דיווח ב"פילדלפיה אינקוויירר", התוכנית של הליגה היא לקיים את הדראפט בתחילת חודש ספטמבר. במסגרת התוכנית הזו, ייתכן שיתהפכו היוצרות ושוק השחקנים החופשי ייפתח לפני הדראפט - החל מה-30 ביוני. "ב-NBA מדברים כבר הרבה זמן על ניסוי שכזה, ועכשיו זו הזדמנות מצוינת להוציא אותו לפועל. כדי שזה יקרה, ארגון השחקנים יהיה חייב לתת את הסכמתו", ציין הכתב קית' פומפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully