וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון מזרחי מרגיש שגביע אירופה היה בהישג יד: "כשאתה בטופ-8, הכול אפשרי"

26.5.2020 / 6:30

יו"ר מכבי תל אביב מאוכזב מהפספוס, מקווה למלא את יד אליהו גם בעונה הבאה ("אם יאכלסו 75 אחוזים מהתאטראות, אין סיבה לא למלא את המגרשים"), מספר על חזרת ליגת העל ("אנחנו לא החכמים היחידים בתבל") ומקווה ש"הצוות לא יהיו מאוכזב מדי שלא משחקים ביורוליג". ריאיון

אתר רשמי

אחרי עונת יורוליג מצוינת, מלהיבה, כזו שסוף סוף גרמה לאוהדים גאווה ונחת - הריצה של מכבי תל אביב הסתיימה אתמול (שני) בצורה כואבת, מחוץ לפרקט, כשבתום ישיבת הנהלת היורוליג יצאה ההודעה הרשמית: עונת היורוליג בוטלה. הצהובים סיימו את עונתם הטובה ביותר מאז הזכייה במפעל בשנת 2014 במקום הרביעי בטבלה, שישה מחזורים לסיום העונה הסדירה, עם תחושה שניתן היה להגיע לפסגות גבוהות מאוד. יושב ראש הקבוצה, שמעון מזרחי, מרגיש שהגביע היה בהישג יד.

"מה שחבל זה שבעונה שהצגנו הרכב נהדר, עם הרכב מאמנים מצוין, קבוצה שמחה שאוהבת לשחק, שמשחקת כקבוצה שיש בה כוכבים אבל לא קבוצת כוכבים, עם קהל אוהדים שמילא ב-11 אלף איש כל משחק ומשחק, זה מאוד כואב שלא ניתן להמשיך עונה כזאת", מספר מזרחי בריאיון לוואלה! ספורט, "אני לא צריך להגיד למי ניתנה הנבואה, אבל אם מגיעים לשמונה הראשונות, ומשחקים בסדרות, אז שם הכל פתוח והכל היה אפשרי".

- בנקודת הזמן הזאת, אתה יכול להבטיח שגם בעונה הבאה תוכלו להעמיד את אותה קבוצה חזקה שתוכל להיאבק בצמרת היורוליג?

"הדבר היחיד שאני יכול להתחייב זה שבמגבלות הקיימות הבעלים יעשו כל שרק ניתן כדי להקים קבוצה טובה ולשמור על הסגל הקיים, הן של המאמנים והן של השחקנים".

טיילר דורסי עם אות'לו האנטר מכבי תל אביב. דני מרון
הקהל חזר, הגאווה חזרה. העונה הכיפית שנהרסה למכבי תל אביב/דני מרון
seperator

מזרחי נכנס אתמול לשיחת הוועידה של היורוליג כשגם הוא לא יודע בוודאות מה הולך להיאמר שם. "אני לא יכול לומר שבאתי לפגישה בתחושה כזאת או אחרת. סברתי שהכל פתוח כי אני יודע שהיו קבוצות שמאוד רצו לחזור למשחקים, בפרט אלה שהגיעו לשמונה האחרונות. הקבוצות המובילות בטבלה, שרצו להגיע לרבע הגמר. נשארו רק עוד שישה מחזורים, אבל מה אפשר לעשות כשאתה נלחם ביריב שלא נלחמנו בו עד היום, וחוסר הוודאות עדיין שולט".

- אז מה גרם בסופו של דבר להנהלה לסגור את העונה?

"זו העונה הטובה ביותר של היורוליג ב-20 שנות קיום המפעל, הן ברמת הכדורסל, הן בעלייה המשמעותית בקהל הצופים באינטרנט ובאולמות, עלייה של כ-15 אחוז בכל האספקטים. גם מבחינת מכבי השקענו משאבים רבים, בנינו קבוצה לתפארת עם צוות מאמנים נהדר, כולם רצו שהעונה הזאת תימשך, אבל היו מספר גורמים שחיכו עד לתאריך הזה כדי לראות האם ניתן להתגבר עליהם. בראש ובראשונה כנגד ההנהלה עמדה הקושיה של הבריאות והבטיחות של השחקנים מול משבר הקורונה, זה היה דבר מדאיג מאוד. קבוצות היורוליג מגיעות מ-10 מדינות באירופה, לכל אחת מהן חוקים, הגבלות ותקופות צינון שונות לגמרי. אין פה אחידות. לא ניתן היה לקבוע באיזה מדינה היה אפשר להמריא, מאיפה לא היה אפשר להמריא. ברוסיה למשל, עם 3 קבוצות ביורוליג, אמרו שעד ה-1 ביולי אין סיכוי ששדות התעופה ייפתחו. היה גם חוסר הגינות ספורטיבית, לא השחקנים שפתחו את העונה הם אלה שימשיכו, לא בקבוצה שלך ולא בקבוצות המתנגדות. שלשום ארגון השחקנים פנה וצירף חוות דעת רפואיות ששבועיים-שלושה של אימונים אחרי שלושה חודשים של חוסר מעש זו סכנה בריאותית גבוהה, וצריך בין שישה לשמונה שבועות. כמו כן יש את העובדה ש-90 שחקנים ששיחקו ביורוליג וביורוקאפ נמצאים היום בארצות הברית ולא חזרו עד השלב הזה, וכל זה גרם לכך שלא ניתן היה להמשיך את הליגה".

- התקבלה החלטה לפיה לא יהיה שינוי במבנה הקבוצות לעונה הבאה. האם זה הוגן כלפי קבוצות היורוקאפ?

"באותו הרגע שלא הכריזו על אלופה או סגנית ביורוקאפ, לא הייתה לנו אפשרות להעלות אף קבוצה משם. לא ניתן היה לקבוע מי תעלה ומי לא תעלה, כל החלטה כזאת הייתה לא הוגנת, גם שם לא ניתן היה להשלים את המשחקים".

עוד בוואלה!

לארקין פינת אבדיה: מצעד המצטיינים של עונת הקורונה ביורוליג

לכתבה המלאה
עורך הדין שמעון מזרחי יושב ראש מכבי תל אביב. קובי אליהו
"ברור שזה נזק גדול, אבל עוד לא עשינו אומדן מדויק". מזרחי/קובי אליהו
seperator

משבר הקורונה גרר פגיעה כלכלית לא מעטה במכבי תל אביב, שההכנסות שלה מושתתות בחלק משמעותי על מכירת כרטיסים ומנויים. על פי ההערכות מכבי הפסידה העונה סכום של כמעט 20 מיליון שקל מהכנסות אפשריות מהיורוליג וכרטיסים, והסכום אפילו יכול לעלות לקראת העונה הבאה. "אני לא נכנס לסכומים, רק היום בצהריים קיבלנו את ההחלטה של הפסקת היורוליג. מה שאני כן יכול להגיד זה שאנחנו בין הקבוצות ביורוליג שעיקר התקציב שלהם בנוי ממכירת מנויים וכרטיסים, זה ברור שזה נזק גדול, אבל עוד לא עשינו אומדן מדויק לנזק הזה".

- בשלב הזה בדרך כלל אתם כבר מוכרים מנויים לעונה הבאה. אתה מאמין שתוכלו לפתוח את העונה הבאה עם קהל מלא באולם?

"אם אני שומע שבשבוע הקרוב ניתן יהיה לאכלס תאטראות ב-75 אחוזים, ניתן רק לקוות שבמגרשי הכדורגל והכדורסל בעוד חודשיים ניתן יהיה לאכלס בתפוסה מלאה. אנחנו מחכים לראות איך דברים יתפתחו, איך יהיה הלך הרוח מבחינת הורדת ההגבלות, מצד שני הגדלת התפוסה האפשרית, לפי זה אנחנו נקבל החלטות".

סיום העונה ביורוליג אינו מסמל את סוף העונה של הצהובים, שב-20 ביוני יתייצבו להמשך העונה בליגת העל. במכבי הודיעו כי לא יתייצבו למשחקי הליגה אם היורוליג תחזור ולא יימצא פתרון לתאריכים, וכעת נחסך מהם הפיצוץ הזה. "מה שקרה בסופו של דבר זה עצבות עם הקלה מסוימת. היה ערבוב של מועדי משחקים, הכאב הוא כאב גדול על העונה הזאת", אומר מזרחי.

- לא כל הסגל שלכם בארץ. אלייז'ה בריאנט עוד לא כאן, איך אתה רואה את סיום העונה שלכם?

"לאלייז'ה בריאנט יש בעיה שאשתו אמורה ללדת בימים הקרובים, אני מקווה שהוא יעשה את הסידורים האפשריים וכן יוכל להגיע. אני מקווה שנוכל להעמיד צוות שיעבור את תקופת הבידוד, יחזור לאימונים ושלא יהיה מאוכזב מדי מכך שהוא לא משחק ביורוליג".

- האם אתה רואה בעצם החזרה של ליגת העל כהישג של הכדורסל הישראלי?

"אם הייתי נותן לכם להאזין לדיון ביורוליג, אז הייתם מבינים שכולם ביורוליג רצו להמשיך במשחקים. ביורוליג התמורה והעניין הוא לא פחות מהליגה הישראלית, אם עושים השוואות, יש דברים שהם יותר חשובים ויותר חזקים מחידוש הליגה. אם נסתכל על 25 ליגות באירופה שהחליטו לסגור את שעריהן, אז זה לא בא בכדי. אנחנו לא החכמים היחידים בתבל. אגב, לגבי המשך ההשתתפות שלנו בליגה הישראלית, באותה ישיבה מפורסמת ביום שישי של דירקטוריון מנהלת הליגה ביקשתי שהות של עשרה ימים ונראה את כל ההתפתחויות לאן הדברים הולכים, לצערי הבקשה לא התקבלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully