וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנים מודאגים, התאגידים לוחצים: סימני השאלה סביב "מבצע דיסניוורלד" ב-NBA

תוכנית החזרה מתחממת, אבל עדיין יש לא מעט מכשולים: השחקנים חוששים ממכת פציעות כמו ב-2011, קרי מודאג ממגע עם שחקנים שחלו, והמושכים בחוטים דוחפים להשלמת העונה הרגילה - למרות הניסיונות לקצר אותה. תמונת מצב

צילום מסך

חובבי ה-NBA קיבלו אתמול (שבת) זריקת אנרגיה, אחרי שדובר הליגה אישר שהנהלה מנהלת משא ומתן עם חברת וולט סידני לחידוש העונה בקומפלקס של דיסניוורלד באורלנדו פלורידה. ההודעה של הליגה משמעותית במיוחד, משום שמאז שהמשחקים הופסקו ב-11 במרץ נקט הקומישינר אדם סילבר במשנה זהירות, התייחס בספקנות לגבי האפשרות לחדש את העונה, וסירב לנקוב בתאריכי יעד. כ

עת ברור שהליגה פועלת באופן קונקרטי ומוחשי כדי להביא להכרעת העונה. כמו כן, ברור שבניגוד לשמועות והדיווחים על שתי "בועות" שה-NBA מתכננת להקים, האחת למערב והשנייה למזרח, המשחקים - אם יחודשו - ייערכו אך ורק במתחם של דיסניוורלד, שכולל שלושה אולמות ומספר רב של מכוני כושר, מה שיאפשר לשחקנים להיכנס לעניינים במהירות.

ובכל זאת, למרות ההודעה האופטימית "יש עדיין המון מכשולים" על פי כתבת ESPN רמונה שלבורן. "הדרך עוד ארוכה", אמרה הלילה. "ממה שאני מבינה, עד סוף החודש הליגה אמורה להודיע לשחקנים מתי הם צריכים להתייצב למחנה האימונים. זה אמור לקרות בעוד כמה שבועות, אבל אני שומעת שיש לא מעט שחקנים שמודאגים מהשאלה כמה ארוך יהיה המחנה הזה, כי הם לא בכושר כבר כמה חודשים...".

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
השחקנים ייפגעו? לברון ג'יימס באימון הלייקרס/GettyImages

לטענת שלבורן, שחקנים רבים בליגה חוששים שתקופת הכנה קצרה מדי תגרור גל פציעות חסר תקדים, בדומה למה שמה שקרה סביב שביתת השחקנים שדחתה את פתיחת עונת 2011/12. בזמנו הליגה נפתחה אחרי מחנה אימונים קצר ומספר הפציעות עלה משמעותית, כולל כמה פציעות במקומות רגישים ובעיתיים כמו גיד אכילס והקרסוליים.

"אף אחד לא רוצה שזה יקרה שוב, ולכן חייב להיות מספיק זמן לשחקנים כדי להתאמן במסגרת הקבוצתית לפני שחוזרים למגרשים", אומרת שלבורן.

זהו לא החשש הבריאותי היחיד שמקנן אצל השחקנים. סטף קרי, למשל, אומר שהוא "מוכן לחזור למגרשים כמה שיותר מהר" אבל באותה נשימה מודה ש"יהיה קשה מאוד לשחק נגד שחקנים שנדבקו בקורונה".

"כל הסימנים מראים שהליגה תחזור לפני שיהיה חיסון, וזה הולך להיות מאתגר ומלחיץ", אמר כוכב גולדן סטייט. "אם זה אכן יקרה, לא תהיה שום דרך למנוע משחקנים אחרים להידבק. זה הולך להיות לא קל. אני מקווה שלפני שתתקבל ההחלטה יילקחו בחשבון כל השיקולים הרפואיים ויינקטו כל אמצעי הזהירות כדי להגן עלינו".

עוד בוואלה!

ב-NBA אישרו: אנחנו במו"מ עם דיסניוורלד על חידוש העונה - בסוף יולי

לכתבה המלאה
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
"זה הולך להיות מתאגר ומלחיץ". סטף קרי/GettyImages

סימן שאלה נוסף נוגע לעונה הרגילה. על פי חלק מההערכות, ב-NBA רוצים לקצר עד כמה שניתן את העונה הרגילה ודנים בכמה אפשרויות: אחת מהן היא להמשיך ישר לפלייאוף בהסתמך על הטבלאות הנוכחיות במזרח ובמערב; אופציה אחרת, שג'יי ג'יי רדיק מניו אורלינס טען ש"הרבה אנשים ב-NBA מדברים עליה", היא לקיים מיני-טורניר בין הקבוצות שמדורגות במקומות 7-12 בשני הקונפרנסים, כדי להכריע מי תעלה לפלייאוף.

"רוב האנשים שאני מדברת איתם אומרים שהם מעדיפים להמשיך ישר לפלייאוף", אומרת רמונה שלבורן. "אם צריך כמה משחקי אימון זה בסדר, אבל אם ימשיכו את העונה כרגיל יצטרכו להכניס 30 קבוצות לבועה, וזה המון. זה מכפיל את הסיכון, ורוב האנשים מרגישים שיותר חכם להתחיל את הפלייאוף".

יחד עם זאת, על פי שלבורן "יש פה גם צד כלכלי. ברוב חוזי זכויות השידור בליגה יש התחייבות ל-70 משחקים לפחות, וזה עלול להכריח את ה-NBA לאפשר לכל הקבוצות להגיע למכסה הזו. גם חלק מהשחקנים רוצים לשחק כמה שיותר, כי ככה הם יקבלו יותר כסף".

כך או כך, על פי דיווחים לא רשמיים התאריך שבו ה-NBA מקווה לחדש את המשחקים הוא סביב אמצע יולי. עד אז, כך נראה, יהיה עוד הרבה על מה לדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully