וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליו בריאיון פרידה: "גאה להגיד שהייתי חלק ממכבי חיפה"

שלמה וייס ורוני נבון

23.5.2020 / 15:00

לא כועס על אף אחד במועדון ("מאוכזב בעיקר מעצמי"), מתוסכל מהפציעה ("אולי חזרתי מהר מדי") ומסמן את הירוקים שיכולים לשחק בליגה הספרדית (רמז: לא רק נטע לביא). המגן הספרדי עוזב את מכבי חיפה אחרי 57 דקות משחק בלבד, ויש לו רק מילים טובות להגיד. ריאיון פרידה

צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה

בזמן שמרבית שחקני ליגת העל התאמנו באמצעות "זום", מגן מכבי חיפה ליו קיווה לנצל את פגרת הקורונה הכפויה לעבודה שיקומית שתאפשר לו לחזור ולשחק בפלייאוף העליון. במהלך כל יום הגיע המגן הספרדי לכפר גלים ועבד עם הצוות הרפואי, ומרגע לרגע נראה חזק יותר. "הרגשתי טוב וחשבתי שאני יכול להוכיח את עצמי", הוא מספר בראיון מיוחד שנערך אתמול (שישי), עם ההחלטה הסופית שלא ימשיך במועדון, "אבל אז הגיע המשחק ביום שלישי וטרף הכל".


ואכן, ביום שלישי פגשה מכבי חיפה את הפועל נוף הגליל מהליגה הלאומית. ליו נכנס לדקות ראשונות מאז הפציעה, אלא שמהר מאוד שוב הרגיש כאבים במפשעה והבין שלמרות השיקום המאסיבי, הוא כבר לא יותיר חותם על אוהדי הכדורגל בכרמל. 57 דקות בלבד רשם במכבי חיפה מאז צורף בינואר. "נפצעתי שוב כי חזרתי מהר מדי? יכול להיות", הוא מתקשה לקבוע. "זו הפעם הראשונה שהתאמנתי חזק מזה שלושה חודשים. חשבתי בהתחלה שאשחק רק ביום שבת במשחק נגד אום אל פאחם, אבל בסוף החליטו שאשחק גם נגד נוף הגליל. הרגשתי מהר מאוד כאבים אז החלטתי לעצור".

מה הרגשת כשהבנת שנפצעת שוב?

"הייתה לי את התקווה לשחק ולהביא את הניסיון שלי ואני עוזב את הארץ מאוד מאוכזב שלא הצלחתי להוכיח איזה שחקן אני, ולא הצלחתי להוכיח למכבי חיפה והאוהדים שלה את הסיבה שבגללה הגעתי לכאן. אני בעיקר מאוכזב מעצמי ולא ממישהו אחר, החברים והמועדון התנהגו אליי בצורה יפה מאוד, גם חיפה עיר מדהימה, הייתי מאוד מרוצה כאן".

יש אכזבה גם ממשהו במועדון?

"להיפך, שלחתי לשחקנים הודעת ווטסאפ עם הרבה מילים טובות, הודיתי להם על הכל, אין לי מילה רעה להגיד - לא על השחקנים ולא על המאמן או הצוות הרפואי. מרקו האמין בי מהרגע הראשון ורצה שאחזור לשחק, אבל זה לא קרה. הוא איחל לי את הטוב ביותר וגם אני לו".

שחקן מכבי חיפה, ליו. טל לוי
אומר שלום. ליו/טל לוי

שיחקת רק ארבעה משחקים בספרד העונה, וזה עדיין יותר ממה ששיחקת במכבי חיפה.

"זה נכון שהגעתי אחרי שלא שיחקתי הרבה גם בספרד, הייתה לי האפשרות והתקווה לשחק בהרבה משחקים כאן אבל סבלתי ממזל רע בסוף, וגם כל מה שקרה עם וירוס הקורונה… הפציעה בשלישי לא מאפשרת לי לשחק במשחקי הליגה של חודש יוני ובגלל זה החלטתי לחזור לספרד באופן מיידי".

למה אתה לא נשאר להמשיך את השיקום בישראל?

"האמת היא שהציעו לי גם ללכת לספרד לטיפול עוד בחודש פברואר, אבל באותו זמן רציתי לסמוך על הצוות הרפואי של המועדון. עכשיו אני כן חוזר לספרד בעיקר בגלל שלא אמשיך כאן. ב-1 ביוני החוזה שלי כבר נגמר אז כמה שיותר מוקדם אלך, אצליח לטפל בעצמי טוב יותר בספרד".

בתחילת משבר הקורונה התבטאת שישראל עדיפה על ספרד

"עכשיו נראה שקצת טוב יותר בספרד אבל לפני כמה חודשים היה מצב קשה שם, מספר גבוה של מתים ופה הכל היה שגרתי ורגוע יותר. עכשיו המצב קצת יותר טוב, אנשים מצליחים קצת לצאת מהבתים . אני מרגיש שאפשר ללכת רגוע והמצב שם משתפר".

איך אתה מסכם את התקופה הקצרה בחיפה?

"ברמה האישית הייתה תקופה מדהימה, חיפה עיר מיוחדת. מבחינה ספורטיבית די מאכזב כי לא הצלחתי להוכיח את עצמי ולהוכיח איזה סוג של שחקן אני. אני חושב שיש לי את הניסיון שהבאתי מהליגה השנייה והראשונה בספרד, אבל לא הצלחתי להוכיח את הכדורגלן שאני".

שחקנים מעידים שהתחברת מצוין. איך שחקן שלא יודע אנגלית מתחבר ככה בזמן קצר כל כך?

"האמת שהאנגלית שלי השתפרה מאז שהגעתי, השחקנים התייחסו אליי בצורה מדהימה. ניסיתי לאורך כל הזמן להיות מקצוען בהתנהגות שלי, להיות איתם כל הזמן ואני לוקח איתי זיכרונות טובים מאוד ומאחל לכל אחד מהם את הטוב ביותר".

מי החבר הכי טוב שלך בקבוצה?

"קצת קשה לבחור אחד כי כולם היו מדהימים איתי, אבל היו שניים שהם החברים הטובים ביותר שלי - יובל אשכנזי ועופרי ארד, שתמיד רצה ללמוד ספרדית, אז אני דיברתי איתו ספרדית והוא דיבר איתי אנגלית, וככה למדתי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ליו שחקן מכבי חיפה לפני שגיא דרור שחקן הפועל כפר סבא. לילך וייס רוזנברג
"ברמה האישית הייתה תקופה מדהימה". ליו/לילך וייס רוזנברג

מי המליץ לך להגיע לכאן?

"אברהם פאס היה אחד האנשים שאמרו דברים טובים מאוד על חיפה וספציפית על מרקו בלבול. אחת הסיבות שקיבלתי את ההחלטה להגיע לכאן הייתה בזכות הדברים הטובים שהוא אמר".

איך אתה מסביר את הטרנד של שחקנים מספרד, בעיקר מהליגה השנייה, שמעדיפים לשחק בישראל?

"אם אשווה את ישראל לספרד, אז שם הליגה הראשונה והשנייה מאוד תחרותיות. יש קבוצות מהליגה השנייה שמסוגלות להתחרות גם בליגה הראשונה וזה קורה גם בישראל, גם כאן יש שחקנים טובים מאוד".

שיחקת ברמות הכי גבוהות. בארץ הרמה פחות טובה

"ישראל הפתיעה אותי לטובה מבחינת הכדורגל, הליגה כאן תחרותית מאוד, יש קבוצות שנלחמות עד הסוף והליגה אטרקטיבית מספיק כדי למשוך שחקנים מספרד. כבר דיברו איתי טוב על הליגה בעבר, ואם שחקן ישאל אותי, אגיד לו להגיע לישראל, כי זו ההזדמנות טובה מאוד".

יש שחקן במכבי חיפה שיכול לשחק בלה ליגה?

"האמת שדיברנו על זה, החברים לקבוצה, בארבעת החודשים האחרונים. אני יכול להגיע שמבחינתי נטע לביא הוא שחקן טוב מאוד וברמה גבוהה שיכול לשחק באירופה, בכל ליגה ובכל רמה. מוחמד עוואד שחקן טוב מאוד שיכול לשחק בליגה הספרדית, שרי גם כן ויש עוד שחקנים טובים מאוד שיכולים לשחק באירופה".

ממה שראית, מכבי חיפה יכולה לזכות באליפות?

"כמובן שמכבי חיפה יכולה להילחם על האליפות עד הסוף, יש לה שחקנים טובים מאוד, יש לה תנאים טובים להתפתח גם כמועדון. נכון שמכבי תל אביב דומיננטית יותר בשנים האחרונות, אבל אני חושב שאם מכבי חיפה תעשה את הדברים קצת יותר טוב, היא יכולה לקחת ממכבי תל אביב את התואר".

נטע לביא שחקן מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
"שחקן טוב מאוד וברמה גבוהה שיכול לשחק באירופה, בכל ליגה ובכל רמה". נטע לביא/לילך וייס רוזנברג

יכול להיות שבעונה הבאה נראה אותך בליגה הישראלית?

"לא יודע, ביום ראשון אני ממריא לספרד. יתחילו מחדש את הליגות ונראה מה יהיה, אני מבחינתי פתוח לארוז מזוודה ולנסוע שוב, ישראל היא מדינה מדהימה שהותירה בי רושם טוב. ברמה האישית החוויה שלי היתה טובה מאוד, בכדורגל קצת פחות. אם תהיה הזדמנות כזו אחשוב עליה, ולא אסרב מיד".

החלטת לקחת שתי חולצות למזכרת. תשמור אותן במקום מיוחד?

"באמת לקחתי אותן, זו תהיה גאווה בשבילי לשים אותן בסלון בבית, כמו כל החולצות שיש לי מהקריירה. אני אשמור אותן בחיבה גדולה. מהיום שבו הוצגתי גם לכל המשפחה שלי יש חולצות של מכבי חיפה. למרות ששיחקתי מעט, אני גאה להגיד שהייתי חלק ממכבי חיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully