וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנה מולנסטיין: "אמרתי ליעקב שחר, 'אני לא הבעיה, אני חלק מהפיתרון'"

ההולנדי נזכר בתקופתו במכבי חיפה: "כשהגעתי הסברתי שנצטרך 18 חודשים כדי לחזור לטופ. אמרתי לבעלים, 'אני אלך, ותהיה לך את אותה בעיה'"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: רנה מולנסטיין מוצג כמאמן מכבי חיפה

בראיון נרחב שהעניק היום (חמישי) ל"טלגרף" הבריטי, נזכר רנה מולנסטיין בתקופתו הקצרה במכבי חיפה. "בראיון העבודה שלי, שאלתי את הבעלים, 'כמה זמן לדעתך זה ייקח'? הוא אמר, 'לא אכפת לי, כל עוד נחזור לטופ'".

הבעלים היה יעקב שחר, ועוזר מאמן מנצ'סטר יונייטד לשעבר העריך כי למכבי חיפה ייקח בערך שנה וחצי לחזור לטופ. "הסברתי שבחצי השנה הראשונה נסתכל על מה יש לנו, השחקנים יתרגלו אלי ועל איך שאנחנו רוצים לשחק, נראה איפה אנחנו נמצאים בליגה, ואז נדע כמה גדול האתגר", אמר. "אחר כך, בהתבסס בכסף שיהיה לנו, נוכל להחליט על אילו שחקנים לוותר, ואילו שחקנים אפשר להביא. ואז נוכל לבנות סגל כפי שאנחנו רוצים, וייקח עוד חצי שנה לגרום לו לשחק כפי שנרצה. פחות או יותר, מדובר על 18 חודשים".

כולם זוכרים איך זה נגמר: מולנסטיין מונה ביולי 2017, ופוטר בתחילת ינואר 2018. "מה עשינו?" תהה בפני ה"טלגרף". "אחרי חצי שנה הפסדנו בדרבי 3:0. בנתוני ההחזקה בכדור זה היה בערך 20:80 לטובתנו. היינו צריכים להוביל 0:3 אחרי 20 דקות. החמצנו שתי הזדמנויות נהדרות של אחד-על-אחד. מילא. הפסדנו את המשחק ואז החלו האמוציות, האוהדים החלו לצעוק כי הם הפסידו בדרבי, הבעלים לא יכול היה לעמוד בזה והחליט שהוא צריך לעשות משהו, אז אתה מפוטר. בום. נתראה אחר כך. אתם רואים מה קורה?"

ההולנדי הוסיף וסיפר: "אמרתי לו, 'אתה חושב שאני הבעיה, אני לא הבעיה. אני חלק מהפיתרון, אבל אם אתה לא רואה את זה, זו החלטה שלך. אני אומר לך, אני אלך ותהיה לך את אותה בעיה עוד כמה שבועות, עוד כמה חודשים, עוד חצי שנה, אלא אם תעשה משהו אמיתי לגבי זה".

רנה מולנסטיין מאמן מכבי חיפה עם יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. ברני ארדוב
לא ממש קיבל את מבוקשו. מולנסטיין לצד שחר/ברני ארדוב

כיום משמש ההולנדי כעוזר מאמן בנבחרת אוסטרליה, ואין לו רצון גדול לשוב ולשמש כמאמן ראשי - לא אם ההתנהלות תהיה זהה: "אני לא אומר שאף פעם לא אהיה מאמן ראשי, אבל זה נהיה פחות ופחות רלוונטי עבורי. אני אדם מאוד פרגמטי ותבניתי. אם יש לך מועדון ובעלים שמוכנים לקחת את הזמן, ומכירים אותי ואת ההיסטוריה שלי - זו הדרך היחידה".

"תראו את יורגן קלופ", הוסיף, "או את פפ גווארדיולה. לקח להם 18 חודשים להביא את ליברפול ומנצ'סטר סיטי לאן שרצו. אי אפשר לברוח מזה. מה קלופ עשה? הוא גרם לשחקני ליברפול להתאים לו. הוא שינה שיטות עד שמצא את סגנון הלחץ הדינמי הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully