וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגורשי ספרד: השחקנים שמרקו בלבול הביא מספרד והוגדרו ככישלון

איטורה שיחק בוויאריאל ומלאגה, הידאלגו כבש נגד בארסה וריאל, סאני נרכש על ידי ולנסיה וקרוסאט עלה לוויגאן יותר מ-2 מיליון יורו. לרובם היו קורות חיים מרשימים, אבל על הדשא זה נראה אחרת לגמרי. לרגל העזיבה של ליו, חזרנו ל"ספרדים של מרקו בלבול"

צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה

ליו הספרדי עזב היום (שישי) את מכבי חיפה והפך לזר התורן שמגיע לתקופה קצרה, לא מותיר חותם משמעותי ואורז את חפציו. על פי משפט פופולרי באנגליה, "כדורגל משחקים על דשא, לא על הנייר", אבל במקרה של מרקו בלבול לפעמים נדמה שכשזה מגיע לספרד, הנייר (קורות החיים) דווקא מקבל משקל כבד יותר מהדשא. זו הזדמנות טובה לבחון את רשימת השחקנים הספרדים ואלו שהגיעו מהליגה הספרדים, שהמאמן הביא לישראל. אצל רובם הסיפור היה דומה: רזומה מרשים, אבל תקופה שמוגדרת ככישלון בליגת העל שלנו.

* בלבול אימן גם את רובן ראיוס ומיצ'ל, אבל הם לא הובאו למכבי חיפה על ידיו ולכן לא נכנסו לרשימה.

מאמן מכבי חיפה מרקו בלבול. קובי אליהו
על הנייר זה נראה טוב, על הדשא הרבה פחות. בלבול/קובי אליהו

כריסטיאן הידאלגו

אחד משני שחקנים בלבד ברשימה (ביחד עם אברהם פאס) שהשלים פה יותר מחצי עונה. הגיע בקיץ 2013 והצליח לשרוד עד קיץ 2014. שחקן כנף שגדל בברצלונה ואפילו שיחק במדיה דקה בגביע במרץ 2006 - אחרי שהחליף בדקה ה-89 את ג'ובאני ואן ברונקהורסט. ברזומה היו לו 75 הופעות בליגה הבכירה בספרד ושערים נגד ריאל מדריד וברצלונה כששיחק בדפורטיבו לה קורוניה, אבל הימים הללו כבר היו עבר רחוק כשהוא נחת בנתב"ג. הידאלגו שותף ב-27 משחקי ליגה, אבל כבש רק שער אחד והשלים 90 דקות רק ארבע פעמים. בגיל 36 הוא עדיין פעיל ומשחק בליגה של אנדורה.

עוד בוואלה!

ליו ככל הנראה סיים את העונה, ואת דרכו במכבי חיפה

לכתבה המלאה
כריסטיאן הידאלגו שחקן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
הבקיע נגד ריאל מדריד וברצלונה בליגה הספרדית, אבל בסכנין השלים 90 דקות רק ארבע פעמים. הידאלגו/אדריאן הרבשטיין

סאני

הניגרי-ספרדי הגיע לסכנין בקיץ 2013 בתופים ומחולות ובמועדון הצהירו שהוא השחקן הכי גדול שנחת אצלם. מאחוריו היו הופעות בנבחרות הצעירות של ספרד, ולנסיה רכשה אותו ב-2007 תמורת קרוב ל-2 מיליון יורו, הוא שיחק בבטיס ואוסאוסנה ובשנתיים שקדמו לאצטדיון דוחא, היה שחקן מפתח בנומאנסיה מליגת המשנה בספרד. אלא שחצי העונה בישראל הייתה התרסקות טוטאלית. פציעה, אכזבה ושחרור מוקדם. שתי הופעות בלבד ו-109 דקות על המגרש הכתירו את החתמת סאני ככישלון מהדהד, בעיקר בגלל שבלבול היה צריך להוציא הרבה יותר משחקן מצוין שבהמשך הקריירה שיחק בקבוצות יותר גדולות מסכנין (בולגריה, טורקיה ו-MLS).

סאני שחקן בני סכנין לפני אלן מסודי שחקן מכבי אחי נצרת. אדריאן הרבשטיין
ולנסיה, בטיס, אוסאסונה. ו-109 דקות בבני סכנין. סאני/אדריאן הרבשטיין

אברהם פאס

היחיד ברשימה שיכול להיות מוגדר כסיפור הצלחה. הגיע בגל הספרדי של סכנין בקיץ 2013, היה מעוז ההגנה של הקבוצה במשך כמה שנים והמנהיג הבלתי מעורער בחולייה האחורית. בזכות היכולת שלו גם עשה את המעבר הגדול לחצי עונה במכבי חיפה, אבל במדים הירוקים לא עשה מספיק בשביל שיוחלט להמשיך איתו (גם בגלל הגיל). בסך הכל שיחק בליגת העל חמש שנים והיה אחד הזרים הבולטים בליגה.

שחקן בני סכנין אברהם פאס. ברני ארדוב
אחד הזרים הבולטים בליגת העל. פאס/ברני ארדוב

חורחה אלונסו

עם 133 הופעות בליגת המשנה בספרד, בלבול קיווה שאלונסו יעשה את ההבדל במרכז הקישור. הקשר ששיחק בקבוצות כמו ראסינג סנטאנדר, ריאל וידאוליד ולגאנס, הצטרף בינואר 2014, אבל לא השפיע ושוחרר כעבור חצי שנה. בסך הכל רשם 11 הופעות בליגת העל, שבע מהן כמחליף. 464 דקות והביתה.

מארק פרננדס חורחה אלונסו כריסטיאן הידאלגו אברהם פאס בני סכנין. ברני ארדוב
רק אחד הצליח. מימין לשמאל: פאס, הידאלגו, אלונסו ופרננדס/ברני ארדוב

מארק פרננדס

הגיע לסכנין בינואר 2014, שותף ב-14 משחקים וכבש שער ניצחון על מכבי חיפה בקרית אליעזר - השער היחיד שלו במדי הקבוצה. בניגוד לרוב השחקנים האחרים ברשימה, הגיע לישראל בגיל צעיר (23) וכשחקן מבטיח שכבר הספיק לערוך שש הופעות במדי מאיורקה בלה ליגה. בסכנין כנראה לא השתכנעו והוא עזב אחרי חצי שנה. מאז קיץ 2018 משחק באסטרס טריפוליס היוונית בהצלחה רבה.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה (שמאל) מול אלברט קרוסאט שחקן אלמריה. רויטרס
סיים את דרכו בסכנין אחרי חודש וחצי ופרש. קרוסאט בימים הגדולים/רויטרס

אלברט קרוסאט

עוד מקרה קלאסי של שחקן עם עבר מרשים והווה משמים, שהוחתם הרבה בזכות קורות החיים והיה רחוק מלעמוד בציפיות. 136 משחקים ו-14 שערים בליגה הבכירה בספרד, 15 הופעות בפרמיירליג ו-2.2 מיליון יורו ששילמה וויגאן לאלמריה. סכנין החליטה להחתים אותו בתחילת פברואר 2014, אחרי שלא שיחק כדורגל יותר משנה בגלל פציעה וככה בערך זה גם נראה. חודש וחצי בילה קרוסאט בדוחא, שותף ב-4 משחקים ואז עזב חודשיים וחצי לפני סוף העונה. אחרי כמה חודשים הודיע על פרישה ולנצח הוא יזכור את סכנין כקבוצתו האחרונה ואת בלבול כמאמנו האחרון.

מנואל איטורה שחקן מכבי חיפה. סוכנות ג'יני
היה שחקן פנטסטי בעבר, עם דגש על העבר. איטורה/סוכנות ג'יני

מנואל איטורה

שוב אותו סיפור. 118 משחקים בלה ליגה, 17 הופעות סרייה A במדי אודינזה, 34 משחקים בנבחרת צ'ילה. ויאריאל, מלאגה, גרנאדה, ראיו וייקאנו. איטורה היה בעבר שחקן פנטסטי, אבל הדגש כאן הוא על העבר. הגיע מוויאריאל בחלון ההעברות של ינואר 2019, שיחק 11 דקות כמחליף נגד הפועל חדרה, ישב על הספסל וקיבל הזדמנות בפתיחת הפלייאוף נגד בני יהודה. אחרי 45 רעות במיוחד מול הזהובים, הוחלף במחצית ומאז לא שב. 56 דקות בחצי עונה הן פרק עגום בשביל איטורה לא פחות מאשר עבור מכבי חיפה. אולי בגלל זה בכל ריאיונות הפרישה שהעניק בשבוע האחרון (אחרי כמה חודשים באיקיקה הצ'יליאנית), הוא בינתיים לא הזכיר את האפיזודה בכרמל.

איתי שכטר שחקן מכבי תל אביב עם אייל גולסה מול ז'אנדו פוקס שחקן מכבי חיפה. דני מרון
המשחק נגד מכבי תל אביב היה אקורד הסיום לתקופה הקצרה שלו במכבי חיפה. פוקס/דני מרון

ז'אנדו פוקס

בניגוד לכל השחקנים האחרים, הקמרוני הצעיר מעולם לא שיחק בספרד, אבל הוא נכנס לרשימה בגלל שהוא הגיע לישראל מאלאבס, שרכשה אותו ומיד השאילה אותו. שותף בשישה משחקים בליגה ובחמישה מהם לא עבר את רף ה-15 דקות למשחק. השלים 90 דקות בהפסד 4:3 למכבי תל אביב ומאז לא נכלל בסגל. אחרי חצי עונה בירוק, הוחזר לאלאבס. הימור: יום יבוא ובמכבי חיפה יתהו "איך פספסנו אותו?".

ליו שחקן מכבי חיפה לפני שגיא דרור שחקן הפועל כפר סבא. לילך וייס רוזנברג
שיחק דקה יותר מאיטורה, גם זה משהו. ליו/לילך וייס רוזנברג

ליו

הגיע בחלון ההעברות של ינואר ושיחק 57 דקות נגד הפועל כפר סבא - שזה דקה יותר ממה שהיה למנואל איטורה אצל מרקו בלבול. נפצע, החלים, הגיעה הקורונה, נגמרה הקורונה, נפצע שוב וכאן נגמר הסיפור. המגן בן ה-31 הגיע מאוסאסונה עם טיקט של שחקן לגיטימי בשתי הליגות הראשונות בספרד, אבל גם כשהיה בריא, ראה את הגב של ארנסט מאבוקה מהליגה הסלובקית. עזב היום וגם הוא, כמו רוב השחקנים ברשימה, לא ישחק בישראל אפילו עונה אחת מלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully