וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורי דז'ורקף: "הבכורה שלי מול ישראל הייתה מדכאת, הייתה מחנאות בנבחרת"

קשר העבר נזכר בהפסד הסנסציוני 3:2 בפארק דה פראנס ובהחמצת הכרטיס למונדיאל 1994: "הייתה יריבות בין שחקני מארסיי לפ.ס.ז', לא הייתה כימיה"

AP

בווידאו: שער הניצחון של אמיל קוסטדינוב לרשת צרפת ב-1993

יורי דז'ורקף, אלוף העולם עם נבחרת צרפת ב-1998 ואלוף אירופה בחלוף שנתיים, החל את דרכו במדי הטריקולור ב-1993, באותו הפסד דרמטי ומביך 3:2 לישראל בפארק דה פראנס. לאחר הופעת הבכורה כמחליף מול הנבחרת של שלמה שרף, הוא ישב על הספסל בהפסד הדרמטי הנוסף בפריז 2:1 לבולגריה, כשסיום הקמפיין הסנסציוני הותיר את הצרפתים עמוסי הכוכבים מחוץ לגביע העולמי שנערך בארה"ב ב-1994.

דז'ורקף התארח בתוכנית של RMC והסביר מה הוביל לכישלון הגדול אז: "שמחתי להיות חלק מהנבחרת ב-1993, אבל הרגשתי שיש יריבות גדולה בין השחקנים ממארסיי לאלה מפריז. היו מחנות. אני באתי ממונאקו, יחד עם עמנואל פטי, אז אנחנו היינו נייטרלים. בזימון הראשון שלי, היינו לקראת המשחקים מול ישראל ובולגריה. נקודה אחת הייתה מספיקה לנו כדי להעפיל למונדיאל. אבל חשתי אי נוחות והבנתי כבר כשהגעתי שהדברים לא טובים בנבחרת. הבכורה שלי הייתה מדכאת".

יורי דז'ורקף כובש מול נבחרת ישראל, נובמבר 1995. GettyImages
תיקן בחלוף שנתיים. יורי דז'ורקף כובש לרשת ישראל ב-1995/GettyImages

קשר העבר בן ה-52 המשיך: "לא הייתה הרמוניה, ובמצב כזה אי אפשר לנצח משחקים. היו לנו שחקנים גדולים כמו ז'ינולה, קאנטונה ופאפן בחלק הקדמי, אבל לא הייתה את הכימיה שנבנתה ב-1996 והגיעה לשיאה ב-1998".

בקמפיין של מוקדמות יורו 1996, דז'ורקף כבש שערים מכריעים, וגם סגר חשבון אישי עם ישראל כשמצא את הרשת ב-0:2 בקון. "גם אז היו ביקורות, אבל זה לא הזיז לי", אמר. "ידעתי שיש לנו נבחרת חזקה עם מנטליות טובה. לא הפכתי מיד לחבר של מרסל דסאיי או דידייה דשאן למשל, הרי היינו יריבים מהקבוצות, אבל בנבחרת דיברנו באותה שפה. רצינו לנצח. היה תענוג גדול להיות בנבחרת, היינו מאושרים יחד. אני זוכר אימונים שבהם הכדור פשוט לא יצא החוצה. איימה ז'אקה עצר תרגולים כי הטכניקה הייתה יוצאת דופן. חלקנו יחד רגעים מדהימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully