וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבונדסליגה חזרה: זלאטן מברך, בגרמניה מרוצים, ורק "האבסורד" סביב החגיגות מפריע

ערב המשחקים הראשון עבר בהצלחה כמעט בכל החזיתות, אבל לצד המחמאות נשמעו גם תהיות על ההימנעות ממגע אחרי שערים: "מה ההיגיון?"

רויטרס

הכדורגל העולמי מודה לבונדסליגה - שעשתה אמש (שבת) את הצעד הראשון בדרך להחזרת הענף לשגרה, עם חידוש המשחקים. עשרות כדורגלנים בליגות הבכירות בירכו אמש את הליגה הגרמנית, כולל זלאטן איברהימוביץ' שכתב בחשבון האינסטגרם שלו: "הם הודיעו על זה, הם עשו את זה. תודה!".

בין המברכים היו גם אילקאי גונדואן, שצפה באקסית בורוסיה דורטמונד מביסה את שאלקה בדרבי של חבל הרוהר וסיכם באופטימיות: "מסקנות ראשונות אחרי 90 דקות - כצפוי, מוזר מאוד לשחק ללא קהל. ובכל זאת, כיף לראות כדורגל שוב אחרי כל כך הרבה זמן".

גם בפוליטיקה הגרמנית בירכו את הבונדסליגה. ארמין לאכט, נשיא מחוז נורדריין ווסטאפליה, אמר ש"החזרה למגרשים שווה הכל. זהו הצעד הראשון בדרך לחזרה לנורמליות שכולנו שואפים לה".

שחקני בורוסיה דורטמונד ארלינג הולאנד, אשרף חאכימי חוגגים. GettyImages
גם האוהדים נשמעו להוראות. שחקני דורטמונד חוגגים/GettyImages

בגרמניה דיווחו על שביעות רצון של ראשי הליגה מיום המשחקים הראשון, שלווה בהקפדה מרובה על ההוראות. החשש מזלזול בהוראות הבטיחות לא ניכר כלל וכלל - גם לא ברמת השחקנים, וגם לא ברמת האוהדים, שלא הציפו את האיזורים שבקרבת האצטדיונים כפי שרבים חששו בגרמניה. המנהל הספורטיבי של איינטרכט פרנקפורט פרדי בוביץ' אמר ש"זה היה יום היסטורי לכדורגל הגרמני, יום שבו עיני כל העולם היו נשואות אלינו. מדהים איך הכל היה מאורגן, הכל עבד כמו שצריך".

הנושא היחיד שהיה שנוי במחלוקת אמש היה אופן חגיגת השערים. השחקנים נזהרו מלבוא במגע בזמן חגיגת השערים, אולם מרכוס תוראם ממנשנגלדבאך ודדריק ביואטה מהרטה ברלין התנהלו באופן קצת פחות זהיר כשנישקו את חבריהם לקבוצה אחרי שכבשו. בגרמניה הבהירו אמש שהם לא מתכוונים להעניש שחקנים אם יבואו במגע במהלך חגיגות של שערים, אבל הביקורות על הזהירות "המוגזמת" נשמעו אמש בכל רחבי הענף.

מאמן הרטה ברלין ברונו לבאדיה הגן על שחקנו דדריק ביואטה ואמר ש"חגיגות הן חלק מהכדורגל".

"עורכים לשחקנים בדיקות קורונה לעיתים קרובות מאוד. אני חושב שזה מספיק כדי לאפשר להם לחגוג בצורה ספונטנית עם חבריהם לקבוצה", אמר. "יהיה חבל מאוד אם יאסרו על השחקנים לחגוג כמו שצריך, זה יהיה אבסורד".

עוד בוואלה!

דורטמונד חוגגת "אתה מבקיע - ושום דבר לא קורה. זה מוזר"

לכתבה המלאה
שחקני אוגסבורג חוגגים. GettyImages
"חיבוקים הם חלק מהכדורגל". שחקני אוגסבורג חוגגים/GettyImages

גם רדאמל פלקאו תהה מדוע השחקנים נמנעים להתחבק. "יש סיבה אמיתית לא לאפשר לשחקנים להתחבק בגולים? במהלך המשחק השחקנים יוצרים מגע עם אחד עם השני באופן קבוע. בקרנות הבלמים תופסים את החולצות של החלוצים. יש שחקנים שצמודים זה לזה כשבונים חומה בבעיטות חופשיות. מה ההיגיון?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully