וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג'יק ג'ונסון טוען: "כל מה שהבולס והווריירס עשו, השואוטיים לייקרס עשו קודם"

ההשוואות ההיסטורית בין שיקגו לגולדן סטייט הפתיעו את הכוכב האגדי של הלייקרס: "אנחנו הקבוצה הכי חשובה והכי משפיעה בתולדות ב-NBA. הבולס והווריירס? אל תשכחו מי הייתה קודם". חבר נוסף בחבורת השואוטיים מסביר: "הרגתי את ג'ורדן בנחמדות"

פרומו לסדרה "הריקוד האחרון"/נטפליקס

בווידאו: הטריילר ל"הריקוד האחרון"

"הריקוד האחרון" ממשיכה לעורר דיונים היסטוריים. הפעם בתפריט: מיהי הקבוצה הגדולה אי פעם? הדיון בארצות הברית מתמקד בשתי קבוצות שהגיעו להישגים חסרי תקדים: שיקגו של ג'ורדן ופיפן, וגולדן סטייט של קרי, תומפסון וגרין (וגם דוראנט). שתי הקבוצות זכו באליפויות עם כדורסל דומיננטי ומהפכני, שתיהן שברו את שיא הניצחונות בעונה הרגילה, אבל קבוצה אחת נעדרת באופן מפתיע מהדיונים: השואוטיים לייקרס, שבהנהגת מג'יק ג'ונסון וקארים עבדול ג'באר זכתה בחמש אליפויות ושינתה את פני הכדורסל עם סגנון משחק מהיר ושובה עין.

את מג'יק זה מפתיע. "כל מה שהבולס והווריירס עשו, השואוטיים לייקרס עשו קודם. הוכחנו שאפשר לשחק כדורסל מנצח בצורה אחרת, שגם כדורסל מהנה יכול להביא אליפויות. שכללנו לכדי שלמות את הסמול-בול, שכל כך רווח ב-NBA של היום. בגדול, אני מאמין שאנחנו הקבוצה הכי חשובה והכי משפיעה בתולדות הליגה".

מג'יק, שהעביר את השרביט לג'ורדן בשלהי הקריירה וראה את הווריירס עולים לגדולה מכס הפרשן, טוען ששתי הקבוצות לא המציאו את הכדורסל. "ה-NBA היא ליגה נהדרת כבר המון שנים, די מההתחלה", אמר. "גם גולדן סטייט וגם שיקגו היו קבוצות אדירות, נהדרות, היסטוריות. אבל אל תשכחו את מי שהגיע לפניכן. אל תשכחו את השואוטיים לייקרס".

1996: המקומבקים – מייקל ג'ורדן משיקגו בולס עם מג'יק ג'ונסון מלוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
אל תשכחו מי הייתה כאן קודם. מג'יק עם ג'ורדן/GettyImages

לבולס ולמייקל ג'ורדן לקח זמן עד שהצליחו לנשל את השואוטיים לייקרס מכס השלטון ב-NBA. באותה תקופה, אחד השומרים הקבועים של הלייקרס על ג'ורדן היה ביירון סקוט, שאמש סיפר מה היה הסוד שלו בהגנה על הוד אווירותו.

התשובה? נחמדות יתר. "דבר אחד שתמיד נמנעתי לעשות זה לעצבן את מייקל. מעולם לא הרגזתי אותו, כי ידעתי שזה מה שמתדלק אותו", סיפר אמש (חמישי) סקוט. "הוא היה זורק מעליי וקולע, והייתי אומר לו, 'סל יפה, מייק'. אם מייקל אתה לא עושה טראש טוק, אתה הורג אותו בנחמדות".

כך או כך, קשה לומר שהטקטיקה הייחודית של סקוט היתה יעילה במיוחד. בגמר פלייאוף 1991 רשם ג'ורדן תצוגת עילאית מול השואוטיים לייקרס, העמיד ממוצע של 31.2 נקודות בסדרה, הצעיד את הבולס לאליפות והוכתר כ-MVP של סדרת הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully