וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההייפ סביב דני אבדיה מוגזם. אז מה אם הוא בולט בליגה הישראלית המסריחה?"

הפרשן הבכיר ג'ון הולינג'ר דירג שני פרוספקטים אירופיים לפני פורוורד מכבי תל אביב והסביר: "אבדיה כישרון גבולי, סביר להניח שיהיה מחליף ב-NBA"

צילום מסך

בווידאו: תחרות החיובים ב-NBA

לצד מחמאות ותחזיות אופטימיות, יש גם מי שמפקפק בפוטנציאל ה-NBA של דני אבדיה. אחד מהם, כפי המסתמן, הוא הפרשן המוערך של "האתלטיק" ג'ון הולינג'ר, שדירג את 20 הכישרונות המובילים בדראפט הקרוב והציב את פורוורד מכבי תל אביב במקום ה-16 בלבד - הרחק ממרבית התחזיות שמבטיחות שייבחר לכל הפחות בעשירייה הראשונה.

"צפיתי באבדיה באופן אישי במחנה 'כדורסל ללא גבולות' לפני שנה, והוא הזכיר לי גרסה צעירה של דריו שאריץ'. כמו שאריץ', אבדיה הראה בתור שחקן צעיר את היכולת להוביל כדור ולמסור, אבל לא הוכיח שהוא מספיק טוב בזה כדי להפוך לשחקן שסביבו בונים התקפה ב-NBA", ציין הולינג'ר, פרשן ותיק ששימש בעבר סגן נשיא ממפיס. "אבדיה קצת יותר אתלטי משאריץ', אבל הקליעה שלו אפילו חשודה יותר משלו. למעשה, הוא קלע עונשין מזעזע".

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה מול שחקן הפועל ירושלים טיישון תומאס. ברני ארדוב
לא כולם מתרשמים מהביצועים בליגת העל. דני אבדיה/ברני ארדוב

הולינג'ר מסביר ש"הנחת המוצא שלי לגבי שחקנים צעירים שמשחקים ביורוליג באופן קבוע היא שכמעט אף פעם הם לא מתפספסים ב-NBA, אבל אבדיה עובר את הרף הזה בקושי רב. דקות היורוליג שלו במדי מכבי תל אביב לא נוראיות, אבל גם לא טובות במיוחד. אוהדיו אומרים שצריך להתמקד ביכולת שהוא מציג בליגה הישראלית, אבל זו ליגה מסריחה - אז לא תודה.

"אני חושב שיש כאן גם שאלה של עמדה על המגרש. האם הוא מסוגל לשמור על סמול פורוורדים? או שהוא פאוור פורוורד שלא מסוגל לרווח את המשחק? עבורי אבדיה הוא כישרון גבולי הרבה יותר מכפי שההייפ סביבו מציע. כנראה שיהפוך ב-NBA לשחקן מחליף בעמדות 3 ו-4, עם פוטנציאל להפוך לשחקן חמישייה אם הקליעה תתיישר. אבל לא יותר מזה".

הולינג'ר אף דירג שני כישרונות אירופיים לפני אבדיה: קיליאן הייז מאולם שדורג שלישי, ואלכסיי פוקוסבסקי מאולימפיאקוס שהוצב במקום ה-13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully