וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדים מקרטון, עידוד מוקלט ושחקנים כבויים: גרמניה מתכוננת לקאמבק

איך תיראה האווירה באצטדיונים ללא קהל בבונדסליגה? המאמנים מזהירים מנזק לשחקנים, השופטים מתגעגעים לקללות, ואפליקציה חדשה מנסה לשלב את הקהל בבית. אבל כולם כבר מסכימים: הולך להיות מוזר

צילום וידאו: רויטרס

הבונדסליגה תחזור בסוף השבוע, וכל חובבי הכדורגל תוהים כיצד ייראה המשחק במציאות החדשה. כבר בחודש מרץ מנשנגלדבאך פגשה את פ.צ קלן במשחק הראשון בבונדסליגה ללא אוהדים, ואז אפילו שופט המשחק הודה שקשה לתפקד בלי קהל. "הכדורגל איבד חצי מהמהות שלו," אמר דניז אייטקין, שרמז בחיוך שהוא אפילו מתגעגע לקללות נגדו. מאז נהיה ברור לכולם שכל עוד לא יהיה שינוי משמעותי במאבק במגיפת הקורונה - המשחקים ייערכו בדלתיים סגורות, ושתידרש יצירתיות מסוימת בכדי לספק מעט אווירה.

שחקני בורוסיה מנשנגלדבאך חוגגים. רויטרס
דיכאון אמיתי, עדיף מכלום. גלדבאך/רויטרס

אז מה הפתרונות? דמויות קרטון של אוהדים, ואפליקציה שמאפשרת לאוהדים להשפיע על הקולות באצטדיון, בין השאר. בבלארוס, למשל, הליגה האירופית היחידה שתפקדה על רקע משבר הבריאות העולמי, דינמו ברסט מילאה את היציעים עם דמויות של אוהדים אמיתיים. גם בורוסיה מנשנגלדבאך השיקה מיזם - ותמורת 19 יורו, המועדון מציע להכניס ליציע דמות קרטון שלך - כשגם אוהדי הקבוצה האורחת יכולים לזכות באפשרות "לנכוח" ביציע. במועדון טוענים כי עד כה הוזמנו למעלה מ- 12,000 דמויות קרטון שכאלה. כל ההכנסות מוקדות לצדקה מקומית.

אבל הבעיה האמיתית של "משחקי הרפאים" הללו זה השקט באצטדיון, והדממה שמנוגדת לכל האווירה המסורתית של עולם הכדורגל. מעבר לזה, הקולות שכן נשמעים - קריאות של מאמנים, שופטים ושחקנים - רק מגבירים את הניכור ותחושת השממה. מאמן קלן, מרקוס גיסדול, אפילו מוסיף ואומר שזה עלול ליצור בעיות. "כולם על הקווים היו קצת יותר מתוחים מהרגיל, מפני שאפשר לשמוע יותר מה אומרים על הספסל היריב", אמר, "בלי אוהדים שידחפו אותם, השחקנים צריכים לסחוט מעצמם את אותן התכונות שהפכו אותם למקצוענים".

עוד בוואלה!

קורונה בספורט: משטרת אנגליה תאשר לקבוצות לארח באצטדיונים שלהן

לכתבה המלאה
דמויות מקרטון של אוהדי כדורגל באצטדיון של בורוסיה מנשנגלדבאך בתקופת הקורונה. האתר הרשמי של בורוסיה מנשנגלדבאך, אתר רשמי
דמויות מקרטון של אוהדי כדורגל באצטדיון של בורוסיה מנשנגלדבאך בתקופת הקורונה/אתר רשמי, האתר הרשמי של בורוסיה מנשנגלדבאך
דמויות מקרטון של אוהדי כדורגל באצטדיון של בורוסיה מנשנגלדבאך בתקופת הקורונה. האתר הרשמי של בורוסיה מנשנגלדבאך, אתר רשמי
דמויות מקרטון של אוהדי כדורגל באצטדיון של בורוסיה מנשנגלדבאך בתקופת הקורונה/אתר רשמי, האתר הרשמי של בורוסיה מנשנגלדבאך

אז מה עושים? חברת טכנולוגיה ממינכן (Hack-CARE) פיתחה אפליקציה שלטענתה מייצרת קולות של קהל -שמבוססים על תגובות ותחושות של האוהדים בבית. וכך זה עובד: אוהדים מורידים את האפליקציה Myapplause, ובוחרים באיזו קבוצה לתמוך, באיזה משחק לצפות, ואז מקבלים ארבע אפשרויות: לעודד, למחוא כפיים, לשיר או לשרוק.

האפליקציה יכולה לתמוך ב-350 אלף משתמשים בכל משחק, ובהתאם למספר הקליקים - נוצר רעש מהונדס של קהל, גם בבתי המשתמשים וגם באצטדיון. "בדקנו את זה על חי בשני אצטדיוני בונדסליגה, וזה הלך ממש טוב," אמר ויקטור מארז, אחד המפתחים, לסוכנות הידיעות רויטרס, "אתה לוחץ על כפתור וכל האצטדיון מריע". לדבריו, מתקיימות שיחות לשילוב האפליקציה עם כל המועדונים הגדולים בגרמניה, אבל זה רחוק מלהיסגר: "הרבה אנשים צריכים להסכים - השחקנים צריכים להסכים, השופטים, המנהלת... אז אני מעריך שנתחיל בלי שום צליל באצטדיון".

לטענתו, אפשר לייצר אווירה אמיתית - לפי מיקום של שערים ואוהדים. "השירים עבור קבוצה אחת יגיעו מעל הרמקול השמאלי, השירים עבור הקבוצה השנייה יגיעו מהרמקול הימני, כך שיש לך הפרדת שערים, כמו שהיה בדרך כלל באצטדיון", אמר.

אך הדבר עדיין בעייתי. לפני כמה שנים הטלוויזיה בשוייץ נאלצה להתנצל על כך שהוסיפה רעשי קהל מזויפים לדרבי בין ציריך לגראסהופרס, שם החרימו האוהדים את תחילת המשחק בגלל מחירי הכרטיסים. כרגע גם הנהלת הבונדסליגה "מתנגדת בתוקף" לרעיון של רעש מהונדס. "לא ניתן להחליף את האוהדים שלנו על ידי קהל וירטואלי, ולכן אנו אוסרים על המועדונים שלנו להשתמש ברעש קהל מלאכותי", נמסר מדוברות הליגה. כך או כך, ייתכן שבכל זאת כל המעורבים יידרשו להתגמש כדי למצוא פתרונות, ולהסתגל למציאות החדשה, שעלולה להישאר תקופה ארוכה מהרצוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully