וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' קארל מגיב ל"המצאה" של ג'ורדן: "לא טעיתי כשייבשתי אותו"

מאמן סיאטל נזכר איך התעלם מ-MJ בגמר 1996, ולא מתחרט ההשלכות: "בסוף הקריירה ג'ורדן חיפש סכסוכים בכוח. זו לא אשמתי". וגם: "השנאה העזה" של הוראס גרנט לבולס, ואחוות "הווינרים" של זלאטן

צילום מסך

בווידאו: תחרות החיובים של ה-NBA

פרקים 7 ו-8 בסדרה "הריקוד האחרון" הבליטו עוד צד אישיותי של ג'ורדן שהפך אותו לאגדה: יצר נקם בלתי פוסק ורצון בלתי נדלה להוכיח, גם כשממול ניצבים יריבים נחותים בהרבה.

בשלב מסוים, טוען ג'ורג' קארל, מאמן סיאטל בסדרת גמר 1996, ג'ורדן הגיע לשלב שבו הוא "ממציא סכסוכים ויריבויות" כדי לתדלק את עצמו. הנטייה הזו הומחשה היטב בפרק 8, בו ג'ורדן מתאר כמה טעון הגיע לסדרה מול הסופרסוניקס רק בגלל שקארל נתקל בו במסעדה והתעלם ממנו במכוון.

"הוא חולף על פניי בלי לומר שלום, ואני חושב לעצמי, 'באמת? זה המשחק שהוא רוצה לשחק?", מתאר ג'ורדן את "התקרית" בסדרה. "שנינו למדנו בקרוליינה, שנינו הכרנו את דין סמית', פגשתי אותו בקיץ, אנחנו משחקים גולף יחד לפעמים. ועכשיו זה מה שהוא עושה? אוקיי, בסדר גמור, זה כל מה שהייתי צריך. אחרי מה שהוא עשה, זה כבר הפך לעניין אישי מבחינתי".

מייקל ג'ורדן מול גארי פייטון, סיאטל סופרסוניקס. GettyImages
מחפש סכסוכים בכוח? ג'ורדן מול גארי פייטון/GettyImages

קארל סיפק אמש את הגרסה שלו, והודה כי התעלם מג'ורדן כחלק מהחלטה גורפת של הסופרסוניקס לא לבוא איתו במגע במהלך הסדרה "כדי שלא ייכנס לנו לראש".

"לא רצינו להתערבב עם מייקל בזמן הסדרה. כמה ימים לפני שהכל התחיל, כינסתי את השחקנים ונאמתי נאום שלם על זה", סיפר קארל ל-ESPN. "סם פרקינס ששיחק עם מייקל היה אצלנו בקבוצה, ואמרתי לו, 'סם, אם אתה רוצה ליצור קשר איתו בזמן הקרוב, תעשה את זה לפני הסדרה ותגמור עם זה'. היינו צריכים להילחם במנטליות של ג'ורדן, בטירוף של רודמן, בפיזיות של הבולס...הם היו הכי אגרסיביים שיש. כדי לעשות את זה, היינו צריכים להיות הכי קשוחים שיש. ואז פתאום אני רואה אותו במסעדה, וידעתי שאני צריך לקבל החלטה - אם אתרועע איתו, זו תהיה הפרה של הקוד שאני בעצמי יזמתי. אם לא אדבר איתו, הוא עלול להשתמש בזה נגדי. אני חושב שבסופו של דבר קיבלתי את ההחלטה הנכונה. לייבש אותו היה הדבר הנכון לעשות".

קארל אומר ש"לרגע לא חשבתי שהתגובה ל'תקרית' הדי בנאלית הזו תהיה כל כך חריפה. אבל בסוף הקריירה ג'ורדן כבר היה ממציא דברים. הוא דמיין כל מיני סכסוכים וגרם להם בכוח, רק כדי להרים לעצמו את המוטיבציה. זה מה שעזר לו להפוך לכזה גדול".

קארל אף הגיב לטענה של מי שהיה שחקנו באותה סדרה, גארי פייטון, שטען שהיה צריך לשמור על ג'ורדן מתחילתו ועד סופו של הגמר. "בדיעבד כנראה שהייתי שם את גארי פייטון לשמור עליו לפני כן", הודה. "ניסיתי להגן על גארי כי הוא היה קצת פצוע, והיו לנו שומרים טובים אחרים בקבוצה. בכל מקרה התוכנית לא היתה לעצור את מייקל, כי זו משימה בלתי אפשרית. ניסינו להגביל אותו כמה שאפשר, שלא יהיו לו התפוצצויות נגדנו. בזה די הצלחנו".

נחשף הלילה: תיעוד חדש של ג'ורדן ב-1994

היה גם מי שסבל לשחק עם ג'ורדן ולא רק להתחרות נגדו. הוראס גרנט, שהיה אחד משותפיו הבכירים של ג'ורדן בת'ריפיט הראשון של הבולס עד שהסתכסך עם מייקל ועזב בטריקת דלת אחרי שחוזהו לא הוארך, הוא אחד מהם. פני הארדווי, חברו לקבוצה של הוראס גרנט באורלנדו, התחנה הבאה שלו אחרי הבולס, סיפר ש"היתה להוראס שנאה עמוקה לבולס ולג'ורדן, בגלל כל מה שהוא עשה לו. הוא היה דרוך, נחוש, מוכן לעשות הכל כדי לנצח אותם. אף פעם לא ראיתי שחקן שעוזב קבוצה ברגשות כל כך שליליים".

כך או כך, היה גם מי שהזדהה עם ג'ורדן לאחר הצפייה בפרקים. זלאטן איברהימוביץ', מסתבר, הוא אחד מהם. "נחמד לצפות בריקוד האחרון, עכשיו אתם מבינים איך זה לשחק עם ווינר. אם זה לא מוצא חן בעיניכם, אתם צריכים לפרוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully