וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויל פרדו: "רוב השחקנים היו קרובים יותר לאבא של מייקל ג'ורדן מאשר ל-MJ"

שחקן שיקגו לשעבר נזכר בג'יימס ג'ורדן, בי ג'יי ארמסטרונג נזכר בארוחת הבוקר המכוננת, סקוט בורל תוהה איך MJ היה נראה ב-NBA של היום, וגם: שחקני הליגה מגיבים לפרקים האחרונים של "הריקוד האחרון"

פרומו לסדרה "הריקוד האחרון"/נטפליקס

גם ב"ריקוד האחרון", מייקל ג'ורדן לא ממהר לדבר על מות אביו, שנרצח ב-1993 בפרשה אפלה ומסתורית. תמונה מעט יותר מלאה של ג'יימס ג'ורדן ניתן לקבל בין היתר מחבריו לקבוצה של הוד אווירותו - בפרט וויל פרדו, שסיפר ל-CBS: "הוא היה האדם הכי נחמד שיש. זה יפתיע אתכם. אבא שלו תמיד היה במתחם האימונים. כשהאימון נגמר מייקל נעלם, ואבא שלו נשאר ובילה איתנו. אני זוכר הרבה פעמים שאני והוא פשוט ישבנו ודיברנו. אם היינו נשארים לזרוק, הוא היה בא, לוקח ריבאונדים ומוסר לנו את הכדורים. לעתים הוא היה מדבר איתנו בזמן שזרקנו עונשין. למען האמת, להרבה מהשחקנים היתה מערכת יחסים חזקה יותר איתו מאשר עם מייקל".

כן, כפי שניתן להבין, הקשר בין ג'ורדן וחבריו לקבוצה היה סבוך לא מעט מהשנים. "למייקל היה את החבר'ה שלו", הוסיף סנטר העבר. "הקבוצה לא היתה מאוד מחוברת. במשחקי בית, השחקנים היו נעלמים ל-14 כיוונים שונים וראית אותם רק למחרת באימונים. זה היה יותר כמו מערכות יחסים עסקיות".

שחקן שיקגו בולס לשעבר מייקל ג'ורדן. AP
אחד ויחיד. ג'ורדן/AP

ובכל זאת, גם פרדו וגם יתר שחקני שיקגו באותם שנים לא פצו פה, כי זכו לשחק לצידו של גדול הכדורסלנים בכל הזמנים. "ראיתי אמן במהלך העבודה שלו", אמר בי ג'יי ארמסטרונג ל-ESPN. "ראיתי מישהו שהביא את היצירתיות שלו למשחק הכדורסל, מישהו שהקדיש את כל חייו למשחק. אני לא יודע אם המטרה שלו היתה בכלל להפוך לשחקן הטוב בכל הזמנים, הוא פשוט היה מחויב. הוא הראה לי מה זה אומר, באמת לאהוב משהו. היתה לו כמות כישרון עצומה, אבל אבל מה שהוא עשה עם הכישרון הזה - זה היה מרשים מכל".

ארמסטרונג, כך מתברר, עזר להחזיר את ג'ורדן לליגה אחרי הפרישה הראשונה של MJ, שהגיעה בין היתר בעקבות רצח אביו. במהלך ארוחת בוקר של השניים בשיקגו, הציע הרכז שג'ורדן יבוא לבקר במתחם האימונים - והשאר, פחות או יותר, היסטוריה: החיידוק התחרותי תקף שוב, וג'ורדן חזר. "אף פעם לא חשבתי על זה", אמר ארמסטרונג. "פשוט רציתי להיות חבר טוב. מייקל לא חיבב את הכדורסל - הוא אהב אותו, וזה מה שחברים טובים עושים".

עוד בוואלה!

סטוקטון "לא רצה לקחת חלק בפולחן האישיות של ג'ורדן" - וסירב להתראיין לסדרה

לכתבה המלאה

שחקני הליגה מגיבים לפרקים האחרונים

בסדרה ניתן לראות כיצד ג'ורדן רודה בחבריו לקבוצה, בפרט בסקוט בורל - שחקן משנה אפור למדי, שסיפר ל"הופסהייפ" איך זה מרגיש לראות את הקטעים הללו היום, בדיעבד: "אני לא חושב שזה מביך או משפיל. קיבלתי אימונים מהשחקן הטוב אי פעם, מהקבוצה הטובה אי פעם. שמחתי ללמוד בכל דרך אפשרית".

בורל שיחק בבולס עונה אחת בלבד - עונת 1997/98, עונתו האחרונה של ג'ורדן, שהסתיימה כמובן באליפות. "אני חושב שזה הכין אותי לחיים, לא רק לכדורסל", טען. ובניגוד לסטיב קר, אצלו העימותים היו רק מילוליים: "ג'ורדן היה קטן ממני, אז הוא לא היה מתעסק איתי. זה תמיד היה מילולי".

כשנשאל כיצד סגנון המנהיגות האגרסיבי של ג'ורדן היה מתקבל ב-NBA של היום השיב בורל: "הוא כנראה היה משתנה, כנראה שהוא לא היה עד כדי כך קשוח, אם היו מצלמות מסביב כל הזמן. אבל הוא עדיין היה אותו מתחרה. אולי הוא היה פועל אותו הדבר מאחורי דלתיים סגורות. ואם לאנשים היתה בעיה עם זה, הם היו מבקשים לעבור בטרייד, או שהוא היה מבקש להעביר אותם בטרייד".

אשר ליכולת עצמה, גם לבורל אין ספק שג'ורדן היה מככב גם ב-NBA של 2020: "אני אומר לאנשים שאם הוא היה משחק עכשיו, הוא היה קולע 45-50 נקודות למשחק, כי הוא היה עד כדי כך מוכשר. עשו עליו דאבל וטריפל טים כשהליגה היתה מאוד קשוחה. הילדים של היום רואים את לברון ודוראנט, הם לא מבינים כמה טוב MJ היה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully