וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי בריאנט מואשם ברשלנות בתאונת המסוק: "הוא היה מודע היטב לסכנה"

אחיו של הטייס ארה זוביאן בתגובה לתביעה של ונסה בריאנט: "קובי ושאר הנוסעים התנדבו לעלות למסוק, למרות שידעו שתנאי מזג האוויר קשים ביותר"

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

אחיו של ארה זובאיאן, הטייס שנספה בתאונת המסוק שגבתה את חייו של קובי בריאנט, בתו בת ה-13 ג'יאנה ושבעה אנשים נוספים, טוען: להתנהלות של קובי היתה חלק בהתרסקות.

במסמכים שהועברו לבית המשפט העליון של קליפורניה בתגובה לתביעה של אלמנתו של קובי, ונסה בריאנט, נגד חברת התעופה בה זובאיאן הועסק, שוטח אחיו את טענותיו, וטוען שקובי היה מודע לסכנות הרבות שכרוכות בטיסה בתנאי ראות קשות.

"אחי לא אשם בתאונה, הרשלנות שלו היתה גורם שולי בנזקים", הסביר האח ברג' זובאיאן. "כל הפציעות והנזקים נגרמו ישירות בשל רשלנות או אשמה של הנוסעים, שהיו מודעים לכל הסיכונים שכרוכים בטיסה בתנאים קשים ביותר כמו שהיו ביום התאונה והתנדבו לעלות על המסוק בכל זאת".

קובי בריאנט עם בתו ג'יאנה. AP
היה מודע לסכנה? קובי עם ג'יאנה, ברקע ונסה/AP

בכתב התביעה מטעם ונסה בריאנט הועלו טענות קשות נגד זובאיאן והחברה שעבורה עבד, Island Express Helicopters. על פי המתואר בתביעה, זוביאן לא בדק את תנאי מזג האוויר לפני ההמראה ולא שקל לשנות את מסלול הטיסה גם במהלכה, כשראה שהמסוק עומד להיכנס לאיזור שבו שרר ערפל כבד.

התאונה אירעה ב-26 בינואר בשעות הבוקר, כשבריאנט יצא במסוק פרטי משדה התעופה ג'ון ויין שבמחוז אורנג' בקליפורניה, למשחק כדורסל באקדמיה שלו. על המסוק היתה גם בתו ג'יאנה, הבטחה גדולה בכדורסל הנשים, חברותיה לקבוצה והוריהן והמאמנת כריסטינה מאוזר.

עוד בוואלה!

ונסה בריאנט גילתה: מצאתי את המכתב האחרון שקובי כתב לי לפני מותו

לכתבה המלאה
ארה זובאיאן, טייס המסוק בו התרסק קובי בריאנט. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
הטייס ארה זובאיאן/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

בשל מזג אוויר סוער, שכלל ערפל וגשם, קורקעה מרבית התנועה האווירית באזור באותו יום, כולל יחידות הסיוע האווירי של משטרת לוס אנג'לס. המסוק פנה דרומה, לכיוון הרי קליפורניה, וכעבור זמן מה התרסק בצלע הר בקלבסס שבקליפורניה, החל לעלות באש וכל נוסעיו נהרגו. במסוק לא היתה קופסה שחורה, מה שמערים קשיים על חקירת התאונה שנמשכת עד עצם היום הזה. קובי וג'יאנה הותירו מאחוריהם את אם המשפחה, ונסה, ושלוש בנות, אחיותיה של ג'יאנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully