וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון מזרחי: "אם היורוליג תחזור, לא נופיע למשחקי הליגה"

10.5.2020 / 16:59

יו"ר מכבי תל אביב שלח מכתב לשמואל פרנקל ותקף: "לא הייתה התייחסות לחפיפה עם היורוליג. לא ברורה תוכנית הפעולה מול האוצר. החזרת הליגה לפעילות היא מוקדמת מדי". במנהלת הליגה הגיבו: "קיבלנו את המכתב בהפתעה גמורה. מזרחי לא הזכיר את נושא היורוליג במילה בישיבה"

צילום מסך

בווידאו: תחרות "חיובים" ב-NBA

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי שלח היום (ראשון) מכתב ליו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל בו הוא מסביר ב-14 סעיפים מדוע נמנע בהצבעה על חזרת הליגה. "אנחנו שמחים מאוד על החזרה של הליגה הישראלית. אחרי עונה כל כך מרגשת לאורך כל הדרך רצינו לחזור לשחק, לכן אנחנו כאן. אם כך, מדוע נמנענו בישיבה אתמול?"

"מכבי משקיעה את התקציב הגבוה ביותר בישראל ובעקבות כך גם ספגה את ההפסדים הגבוהים ביותר, בעקבות המשבר שפקד את כולנו", כתב מזרחי, "בישיבת דירקטוריון המנהלת הפיצוי הראוי להפסדים הכספיים שספגנו וכן עוד קבוצות פרטיות בליגה הישראלית שהצטרפו לעמדתנו זו לא בא לידי ביטוי. לגבי החזרה לשגרה שהציגה המנהלת, אנו מרגישים כי לא קיבלנו את הפתרונות הבריאותיים הנחוצים על מנת לשמור על בריאות השחקנים".

"יש חשש אמיתי לפערים בין הקבוצות מבחינת הסגלים שיצליחו להעמיד", התייחס יו"ר הצהובים, "עלולים להיות משחקים ללא ערך ספורטיבי שעלולים לפגוע בכולם ובליגה. צריך להיות קריטריון ברור. תוך הדגשה כי ברצוננו להמשיך את הליגה, ביקשנו שהות קצרה על מנת לפתור מספר שאלות שנשארו לוטות בערפל תוך פירוט מלא בישיבה. לא קיבלנו זאת. כמו כן הבהרנו מפורשות כי בתאגיד כמו זה של המנהלת כאשר ולו דירקטור אחד מביע התנגדות, תוך הסברים משכנעים לגבי יכולתו הכלכלית של המועדון חייבים להתחשב בדעות מה עוד שבמקרה שלפנינו היו מספר לא מועט של מועדונים שהביעו דעה זו".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. דני מרון
"ספגנו את ההפסדים הגבוהים ביותר". שמעון מזרחי/דני מרון

מזרחי המשיך וכתב כי: "חשוב להוסיף ולהדגיש שבוועדת מנהלת שהתקיימה היום, הביע נציג הפועל ירושלים גיא הראל ביושרה מלאה כי במידה והמשך משחיקה של הפועל ירושלים בליגת האלופות של פיב"א היו נקבעים לחודש יולי, היה אף הוא מתנגד לחזרה לליגה. למניעת כל ספק, אף הודענו היום בישיבת ועדת מנהלת כי אנו מצפים עד ל-25 למאי להחלטת היורוליג בדבר המשך קיום משחקי היורוליג".

מזרחי הציג רעיון שהעלה: "בוועדת המנהלת היום אף הצענו להשלים את העונה בספטמבר ובכך לאפשר לקבוצות להופיע עם סגלים מלאים ומכובדים, ולהגדיל את ההסתברות שהמשחקים יתנהלו מול קהל, אך גם על כך לא קיבלנו תשובה. ברצוננו להדגיש כי אנו מחויבים במקביל לליגה הישראלית גם ליורוליג שפרסם את הלו"ז שלו כבר ב-23 באפריל, עוד לפני המנהלת, כאשר הלו"ז שפורסם על ידי המנהלת בישיבה מתנגד עם לו"ז היורוליג. בישיבה כלל לא הייתה התחייסות לחפיפה".

מזרחי מסכם: "לכן הבהרנו, ואנחנו מבהירים שוב, כי במידה ותצא הודעה שהיורוליג חוזר, מכבי לא תוכל להשתתף במשחקי הליגה המפורסמים. לא ברורה תוכנית הפעולה מול האצור. לאור כל זאת, מכבי נמנעה אתמול בישיבה, וחשבה שההודעה על החזרת הליגה לפעילות היא מוקדמת מדי. בהמשך להחלטות, אנו פועלים להחזיר את השחקנים בימים הקרובים לישראל. אנו מחויבים כלפי האוהדים שלנו, המנויים, נותני החסות, והספונסרים להעמיד את הקבוצה האיכותית ביותר שניתן כפי שהיה מאז ומעולם".

seperator

ממנהלת הליגה נמסר בתגובה: "מנהלת הליגה קיבלה בהפתעה גמורה את מכתבו של יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. ביום שישי האחרון, התקיימה ישיבת דירקטוריון שארכה כ-4 שעות, כשנציגה של מכבי תל אביב, היו"ר שמעון מזרחי שנכח בישיבה, קיבל כמו כל שאר הדירקטורים זמן לדבר ללא הפרעה ולא הזכיר את נושא היורוליג במילה ולא בחצי מילה. דירקטוריון ליגת העל החליט כאמור ברוב גדול על חזרת הליגה לפעילות. לא הייתה ביום שישי, ואין גם היום שום התנגשות עם אף ליגה פעילה בעולם. ההחלטה של דירקטוריון מנהלת הליגה התקבלה כאמור כבר ב-8 במאי ואילו היורוליג יתכנס רק ב-25 בחודש, כך או כך, ליגת העל בכדורסל פעילה עבור ולטובת ענף הכדורסל בישראל, ולא נדרשת לקבל אישור לשחק מאף ליגה אחרת.

"מעבר לכך, נלמד את המכתב, ונשיב לו תשובה מלאה בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully