וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלים בלאומית חוששים מהחזרה לפעילות: "לפחות חמש קבוצות עלולות להתפרק"

10.5.2020 / 15:56

בליגת המשנה מתקשים להתמודד עם ההנחיות וינסו לקבוע פגישה עם ראשי המנהלת וההתאחדות: "מי יערב לנו שהעונה לא תבוטל שוב? מה תעשה קבוצה עם מספר רב של חיילים?"

דוברות בית"ר ירושלים

בווידאו: בית"ר ירושלים חוזרת לאימונים מלאים

חלק מקבוצות הליגה הלאומית ינסו לקבוע פגישה עם ראשי המנהלת וההתאחדות כדי להביע את ההסתייגויות שלהן לגבי רבים מהתנאים הנדרשים מהן לטובת חזרת הפעילות בליגת המשנה. כזכור, לא מעט קבוצות מהליגה הלאומית חששו משובה ואף העדיפו שהליגה לא תחזור כאשר כעת הקבוצות מסבירות שהן בעד החזרה לפעילות אך חוששים שהמתווה הקיים יגרום לקריסה של לא מעט קבוצות לקראת העונות הבאות.

מרבית הקבוצות הוציאו לחל"ת את השחקנים ואת עובדי המועדונים, ולאור הצורך להחזירם, ראשי הקבוצות דורשים לדעת מי יהיה ערב להם במקרה שתהיה עלייה בתחלואה, מה שיביא לביטול מחודש של העונה. "הרי אסור להוציא פעמיים לחל"ת באותה שנה", הסביר גורם בכיר בליגת המשנה. "אם נחזיר את השחקנים ובסוף לא תהיה ליגה נהיה מחוייבים לשלם להם מבלי לקבל הכנסות וזה יגרום לפחות לחמש קבוצות להתפרק".

עלי חטיב שחקן מכבי אחי נצרת לפני עלי עוסמאן שחקן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
הרבה סימני שאלה/אדריאן הרבשטיין

נושא נוסף הוא נושא החיילים, במרבית קבוצות הליגה הלאומית יש שחקנים שמשרתים בצה"ל ולא יכולים לקחת חלק באימונים עד שיתקבל אישור מצה"ל, שכן הם אינם יכולים להיכנס לבידוד. "בניגוד לליגת העל, בקבוצות אצלנו יש גם חיילים שהם לא ספורטאים מצטיינים אלא רק ספורטאים פעילים ולא בטוח שהצבא יתחשב בהם", אמר אחד מבעלי הקבוצות. "מה תעשה קבוצה שיש לה מספר רב של שחקנים חיילים? תעלה עם הנוער?".

עוד בעיה נוגעת להשמשת המתקנים. בניגוד לליגת העל שם מתקני האימונים לרוב משמשים קבוצה אחת בלבד הרי שבליגה הלאומית יש לא מעט מתקני אימונים משותפים לכמה מועדונים, והם גם מיושנים הרבה יותר כך שהקבוצות יצטרכו כסף רב כדי להשמיש את המתקן על מנת לעמוד בתקנים של משרד הבריאות. כעת מקווים ראשי הליגה הלאומית שבמנהלת ובהתאחדות יסכימו להתאים את ההנחיות כדי להתמודד עם הקשיים.

לוואלה! ספורט נודע שחלק מהבעלים רצו לכנס פגישה של כל ראשי המועדונים אלא שזו לא התקיימה בשל מחלוקות על שאלת החזרה לפעילות. "במקום להיות מאוחדים, כל מועדון חושד אחד בשני באינטרסים", אמר גורם המעורה בפרטים. "כעת המצב הוא שכל מועדון הוא לעצמו וכל אחד יפעל לפי ראות עיניו, מה שגורם לאיבוד הכוח אל מול ההתאחדות, המנהלת והמשרדים הממשלתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully