וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-100 כדורגלנים מחכים לאישור מהצבא כדי לחזור להתאמן

10.5.2020 / 13:34

מספר רב של כדורגלנים שמשרתים בצבא, רובם מהליגה הלאומית, ממתינים לאישור מרוכז מאכ"א. משרד הבריאות העביר מסר לקבוצות: "זה או כדורגל או צבא, אי אפשר לעשות את שני הדברים יחד"

צילום: האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בווידאו: מכבי תל אביב חוזרת לאימונים

למעלה מ-100 כדורגלנים בשתי הליגות העליונות (רובם מהליגה הלאומית) לא הורשו להתאמן היום (ראשון) עם חזרת האימונים הרגילים, משום שטרם הסדירו את היעדרותם מהצבא באופן פרטני. במנהלת הליגות בשיתוף עם משרד הבריאות ומשרד הספורט, פנו אל אכ"א כדי להשיג לשחקנים אישור מרוכז לשחרור של חודשיים מהשירות הצבאי כדי לסיים את העונה ועד אשר תתקבל התשובה משלטונות הצבא, התבקשו השחקנים לבחור בין הכדורגל לבין הבסיס ובשום אופן לא לקיים את שני הדברים יחד.

כל מועדון בליגת העל ובליגה הלאומית התבקש להעביר רשימת שמות של שחקנים המשרתים בצה"ל וניתנה הנחיה לכל קבוצה לא לשתף שחקנים אשר חייבים להתייצב בבסיס לשירות רגיל. גם הקבוצות הגדולות בליגת העל ממתינות להכרעה: דניאל טננבאום ממכבי תל אביב לא היה צריך להגיע לבסיס היום, וקבוצה מאמינים שעד מחר יתקבל האישור; בהפועל תל אביב ממתינים שבעה שחקנים שמשרתים בצה"ל - רז שלמה, שי אייזן, אופק עובדיה, שביט מזל, אושר דוידה ואילי תמם.

בבית"ר תל אביב/בת ים, למשל, יש 12 שחקנים בסגל שמשרתים בצבא. לקבוצות ולשחקנים נמסר: "או כדורגל או צבא. אי אפשר לעשות את שני הדברים יחד". יש לציין כי במקרים מסויימים הקבוצות עצמן יכולות להשיג עבור שחקן פטור אישי של כמה ימי התייצבות בבסיס עד אשר יתקבל או יידחה האישור מאכ"א ורק במקרים כאלה השחקן יוכל להמשיך להתאמן בקבוצה מאחר שהוא כאמור לא צריך להתייצב בבסיס.

דניאל טננבאום שוער מכבי תל אביב. דני מרון
החיילים בבעיה. דניאל טננבאום/דני מרון

במנהלת הליגות מקווים כי בתוך כמה ימים, יתחשב הצבא בצרכים של הכדורגלנים החיילים ויאפשר להם לא להתייצב בצבא, אחרת ייאלצו השחקנים המשרתים בצבא להימנע מכדורגל.

אגב, למעט שחקנים חיילים התקבלו בסוף השבוע גם פניות מכמה קבוצות שביקשו לבדוק מה הן יכולות לעשות עם שחקנים שאינם חיילים אשר חייבים לשהות לצד בן משפחה מחוץ לבית בשל סיבות בריאותיות. לקבוצות הפונות נמסר כי אין החרגות ובשלב הזה כל נושא הבידוד הביתי הוא מאוד קפדני ואינו ניתן לשבירה, מאחר שזה היה התנאי של משרד הבריאות להחזרת הליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully