וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכונו לעומס, לא לבידוד: גם שופטי הכדורגל חוזרים לעבודה

9.5.2020 / 14:40

שופטי ליגת העל והליגה הלאומית יסיימו השבוע את החל"ת ויחלו בהכנות לקראת חזרת הליגות. השופטים לא יזדקקו לבידוד, אבל כן התבקשו לפנות זמן מעבודה ועיסוקים נוספים בשל העומס הצפוי

צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה

בווידאו: שחקני מכבי חיפה באימון

במקביל לקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית, שישובו מחר (ראשון) לפעילות מלאה עם מגע, גם השופטים, להם צפויה עבודה אינטנסיבית בחודש יוני, יסיימו בשבוע הקרוב את תקופת החל"ת אליה הם הוצאו על ידי האיגוד. עד כה היתה הפעילות בבחינת רשות ומהשבוע הקרוב יחזרו השופטים לעבודת הכנה מלאה לליגה. בחוזר שהוצא בסוף השבוע לכלל השופטים על ידי האיגוד, נאמר להם כצפוי כי הם לא יצטרכו לשהות בבידוד בזמן המשחקים בחודשים יוני ויולי וגם לא בתקופת ההכנה בחודש מאי, אבל הם חייבים לגלות אחריות אישית והתנהלות מקצועית משום שיהיו מעורבים במשחקים.

מכיוון שצפוי חודש עמוס במשחקים בשתי הליגות העליונות, התבקשו השופטים להיערך בהתאם ולפנות כמה שיותר זמן מעבודה ועיסוקים נוספים כדי שיוכלו לעמוד בלו"ז הצפוף שמחכה להם. בעניין הזה יש לציין כי השופטים שכאמור היו בחל"ת בחודשיים האחרונים לא ייפגעו בשכרם בחישוב הכולל, שכן בחודש יוני ובתחילת חודש יולי, הם ישפטו בכמות מאוד גדולה של משחקים כך שיזכו לשכר גבוה. מה גם שבניגוד לספרד, למשל, שם כבר הוחלט לוותר על ה-VAR, בישראל ימשיכו להשתמש במערכת הווידאו, מה שיוסיף עבודה לשופטים. בליגה הספרדית הוחלט לוותר על ה-VAR משום ששם הנוהל הוא שכל השופטים מגיעים למקום אחד, במדריד, ומשם מעבירים את ההוראות לשופטי המשחקים. בגלל משבר הקורונה גם קשה מאוד למצוא טיסות פנימיות, וגם מדובר בעלויות גבוהות יותר.

השופט שלומי בן אברהם עם שחקני מ.ס. אשדוד. דני מרון
גם השופטים חוזרים לעבודה. שלומי בן אברהם/דני מרון

לשופטים אף נמסר כי לקראת חידוש העונה הם יעברו מבדקי כושר על מנת לראות שהם מוכנים לשפוט משחקים. כמו כן ייערכו בשלושת השבועות הקרובים רענונים באמצעות הזום בכל נושא ה-VAR, שגם כך גרר איתו לאורך כל העונה הרבה מחלוקות ודיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully