וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני ליגת העל חוששים מפיצוץ נוסף: מה יקרה עם משכורות חודש יוני?

8.5.2020 / 17:13

עוד מוקש מעיב על חידוש ליגת העל: שחקנים רבים פנו לייעוץ משפטי כדי לבדוק את זכויותיהם לקראת חודש יוני, בו חלקם אמור לשחק ללא תמורה. החשש: ויכוחים שלא יפסחו על הקבוצות הגדולות. שחקן בליגה: "לא ניתן שירמסו את זכויותינו"

באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בווידאו: מכבי תל אביב חוזרת לאימונים

מסתמן מוקש נוסף בצל חידוש העונה בליגת העל. מלבד חובת הבידוד שמעוררת כעס אצל לא מעט שחקנים, בעיה נוספת שצצה ועלולה להיות משמעותית אף יותר נוגעת לנושא השכר בחודש יוני. מרבית החוזים של השחקנים ואנשי הצוות המקצועי בליגה מסתיימים בחודש מאי, אך כעת הם יידרשו להמשיך בפעילות גם בחודש יוני וכן בשבוע הראשון של חודש יולי.

לוואלה! ספורט נודע שביומיים האחרונים פנו לייעוץ משפטי לא מעט שחקנים - רובם מהקבוצות הבכירות בישראל, על מנת לבדוק את הזכויות שלהם בנוגע לשכר בחודש יוני. בשלב זה פיפ"א המליצה באופן גורף לשחקנים להמשיך בקבוצה עד מועד תום העונה בפועל, אולם מאפשרת לשחקנים לקבל בחזרה כסף שקוצץ להם מהחוזה המקורי אם הליגה נמשכת מעבר למועד הסיום המקורי - אלא אם סוכם אחרת בין השחקנים למועדון.

בשל המלצות פיפ"א מתכוונים שחקנים רבים בליגה לדרוש מהקבוצות להחזיר להם את הסכום שקוזז להם בשכר של החודשים האחרונים בתמורה לפעילות שלהם עד סוף העונה בתחילת חודש יולי.

מכבי תל אביב חזרה להתאמן. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
גם במכבי תל אביב לא יהיה שקט?/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

עדיין לא ברור כיצד יפעלו בעלי הקבוצות, אולם חלק מהמועדונים כבר העבירו לשחקנים מסרים שמבחינתם הסכם הקיזוז נמצא בתוקף והשחקנים צריכים להמשיך בפעילות רגילה ללא תמורה נוספת. "זה יכול לגרום לפיצוץ גדול בין השחקנים למועדונים", קובע שחקן בכיר בליגת העל. "אי אפשר לצפות מאיתנו לשחק בחינם מבלי שנזכה לאיזושהי תמורה. נכון שבחודשים האחרונים לא התאמנו כרגיל, אבל היינו תחת מסגרת, התאמנו בהתאם למה שדרשו מאיתנו וגם קיצצנו בשכר. אם רוצים שנמשיך, אז ראוי שיבואו לדון איתנו על השכר".

חלק מהקבוצות כבר הכלילו במתווה הקיצוץ גם את חודש יוני. בהפועל חיפה סיכמו עם השחקנים על תוספת של 35 ימים מעבר לסוף חודש מאי - אם הליגה עדיין תשוחק - בשכר מקוצץ ב-50 אחוזים משכר הנטו בחוזה המקורי. גם בבית"ר ירושלים הגיעו למעין סיכום עם השחקנים, אך עושה רושם שדווקא שתי הקבוצות הבכירות של הכדורגל הישראלי, מכבי תל אביב ומכבי חיפה, עדיין רחוקות מהסכמות. במכבי תל אביב דורשים השחקנים לדון שוב בעניין לאחר שהבינו שיקבלו רק 20 אחוזים בחזרה מהסכום שקוצץ להם, בעוד שבמכבי חיפה עדיין כלל אין סיכום בנוגע לחודש יוני והצדדים ידונו על כך בקרוב. בשני המועדונים מעריכים שכפי שהיה במתווה הקיצוץ הראשוני, גם במקרה הזה יגיעו להסכמות שירצו את כל הצדדים.

שחקן הפועל חיפה גילי ורמוט עם יקוב סילבסטר ושחקן הפועל חיפה לירן סרדל. אדריאן הרבשטיין
שחקני הפועל חיפה כבר הגיעו לסיכום/אדריאן הרבשטיין

הבעיה האמיתית מגיעה בקבוצות הקטנות ובראשן ארבע הקבוצות שהוציאו את השחקנים לחל"ת - הפועל רעננה, הפועל חדרה, סקציה נס ציונה והפועל כפר סבא. בארבע הקבוצות הללו דורשים השחקנים לקבל שכר עבור חודש יוני וכן פיצוי עבור הכסף שהפסידו כאשר הוצאו לחל"ת. היום בצהריים ידונו שחקני הפועל חדרה עם ראשי המועדון בנושא, כאשר גם בקבוצות האחרות הסוגיה הזו מעיבה על החזרה האיטית לשגרה.

"שאף אחד לא יתפלא אם תהיה כאן התאגדות של שחקנים מכמה קבוצות", קובע שחקן באחת מהקבוצות הקטנות. "גם בקבוצות הגדולות וגם בקטנות השחקנים לא מוכנים שירמסו את זכויותיהם. כולנו רוצים לעזור למועדונים, אבל בטח לא להמשיך ולהתאמן ולשחק בחינם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully