וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: שני חולים בדינמו דרזדן, הקבוצה לא תוכל לשחק בשבוע הבא

הקבוצה מהליגה השנייה בגרמניה נכנסה לבידוד של שבועיים ולא תופיע למשחק. האם הקאמבק בסכנה? אולאס: "יובנטוס מול ליון ב-7 באוגוסט"

מתוך הטוויטר של ברצלונה

בווידאו: ברצלונה חזרה להתאמן

כדורגל

* קבוצה ראשונה שמושבתת לקראת חזרת הכדורגל הגרמני. דינמו דרזדן מהליגה השנייה הודיעה כי כל הקבוצה נכנסת לתקופת בידוד של שבועיים בעקבות שני חולי קורונה שהתגלו במועדון. שניהם שחקנים, ואצל אחד מהם זו בדיקה חיובית שנייה. בכל מקרה, הקבוצה שהתאמנה רק יומיים, לא תוכל להתייצב למשחק שלה בשבוע הבא מול האנובר. השאלה האם זה ישפיע על כל הליגה השנייה או בכלל על חזרת הכדורגל הגרמני.

* לאחר הדיווחים כי גומלין שמינית גמר ליגת האלופות של ליון מול יובנטוס בטורינו יהיה ב-8 באוגוסט, ז'אן מישל אולאס טוען כי התאריך שנקבע הוא 7 באוגוסט. "יש אישור, זה התאריך והמשחק יהיה ללא קהל", אמר נשיא ליון. "אם הערעור שלנו לא יתקבל ולא נוכל להיערך כראוי למשחק, ליון וגם פ.ס.ז' הולכות כצאן לטבח מול קבוצות שעורכות הכנה ראויה".

* אנטוניו קונטה עדיין לא עבר בדיקת קורונה שנייה ולכן לא רשאי להיות בקרבת הצוות או שחקני אינטר כרגע. על פי "גאזטה דלו ספורט", מאמן אינטר לא יכול היה להתאפק ובכל זאת תפס פינה שבה יוכל לצפות מהצד בהתקדמות האימונים. כל שחקני הקבוצה נבדקו וקיבלו אישור לחזור לפעילות.

* בברצלונה מרוצים מיום האימונים הראשון. אחרי קרוב לחודשיים בבית, השחקנים שבו למתחם במצב סביר, כך טוענים בספרד. ההערכות של רופאי הקבוצה דיברו על כך שהשחקנים יאבד 65-70 אחוז מכושרם, אולם "נדמה שהשחקנים עשו את שיעורי הבית שלהם". על כן, ההערכות גורסות כי רוב השחקנים נמצאים כרגע ב-40-45 אחוז מכושרם האידיאלי.

* על אף הנדבקים החדשים, הממשלה האיטלקית צפויה לאשר היום לקבוצות הסריה A לשוב לאימונים קבוצתיים החל מה-18 במאי, כדי שהעונה תחודש ביוני.

* נשיא מילאן פאולו סקארוני מאשר שבקבוצה יש "כמה שחקנים שנדבקו בנגיף". עד לא מזמן חשבו שהיחידים במילאן שנדבקו הם פאולו מאלדיני והבן שלו, אבל סקארוני טוען שהשניים במצב טוב ומחלימים, אבל יש בעיות אחרות. "יש לנו בסגל כמה שחקנים שנדבקו וכעת בטיפול", אמר סקארוני, "אבל שני המאלדינים עכשיו במצב טוב. המתקן פתוח וכבר התחלנו לחזור להתאמן, שומרים על מרחק. אנחנו נוקטים בצעדים הנדרשים כדי לחזור. חייבים להתחיל להתרגל לחיים עם הנגיף, וזה נוגע גם לכדורגל. בלתי אפשרי לחכות עד שהנגיף ימוגר לחלוטין. כולנו יכולים לפעול לפי המתווה הגרמני, שכל שחקן שנדבק נשלח לבידוד". עוד הוא טען כי "זלאטן איברהימוביץ' רוצה לחזור ולשחק". מילאן הכחישה לאחר מכן את הטענה של סקארוני והבהירה כי אין אצלה מקרי הידבקות כרגע. "היו לנו חולים במועדון, אבל המאלדינים החלימו ואין מקרי קורונה נוספים", נכתב בהודעה.

* הקבוצות בפרמיירליג חוששות שיש כ-50 כדורגלנים שעלולים להתנגד לתוכנית החזרת הכדורגל. על פי אחד מראשי המועדונים, "בכל קבוצה יש שניים או שלושה שחקנים" שיש לו חששות כבדים בנוגע לחזרה לאימונים ולמשחקים. רק לפני כעשרה ימים, למשל, סרחיו אגוארו ממנצ'סטר סיטי הצהיר ש"רוב השחקנים פוחדים בגלל שיש להם משפחות, יש להם ילדים, יש להם תינוקות, יש להם הורים מבוגרים. כשנחזור אני מניח שיהיה הרבה מתח, כולנו נצטרך להיזהר, וברגע שמישהו יהיה חולה תתחיל לחשוב לעצמך - 'מה קורה שם?'" אחד השחקנים כבר הבהיר שהוא יסרב לשחק כי אשתו ילדה תינוק לא מזמן ושניהם סובלים מבעיות רפואיות.

כל זה מגיע ימים ספורים לפני שהשחקנים אמורים לקבל את התוכנית המלאה לחזרה לפעילות ואת תוכנית האימונים והמשחקים, בתקווה שהיא אכן תהיה בטוחה ותשמור על בריאותם וביטחונם. מאמן שפילד יונייטד כריס וויילדר כבר הצהיר שהוא יסכים לכל בקשה של שחקן שמסרב לשחק, בעוד מאמן ברייטון אישר שישנם "מספר שחקנים שהביעו דאגה", כולל אחד שאשתו סובלת מ"מחלה קשה".

שחקני מילאן חוגגים. רויטרס
שמרו על עצמכם. מילאן/רויטרס

כדורסל

* סוני ווימס, כדורסלן מכבי תל אביב לשעבר שמשחק כיום בליגה הסינית, תרם 7,000 מסיכות הגנה (K95) לעיר הולדתו ווסט ממפיס בארקנסו, כדי לסייע למאבק בנגיף הקורונה. "סבתא שלי עובדת בבית אבות ואמרה שאין שם מספיק מסיכות, וזה מה שגרם לי להוביל את המהלך", אמר ווימס שהקים ארגון צדקה בשם "ווימס וורלד". בקהילה שלו הגדירו את מעשיו כ"צעדים מצילי חיים" שיסייעו לנזקקים ולאזרחים הוותיקים.

* הליגה הספרדית בכדורסל שלחה דרישות ל-10 הערים שהגישו מועמדות לאירוח הטורניר שישלים את העונה. בטורניר שמתוכנן לחודש יולי, אמורות להשתתף 12 קבוצות. אנדורה היא עדיין המועמדת המובילה לאירוח.

שחקן מכבי תל אביב סוני ווימס. GettyImages
לא שכח את המקום בו גדל. סוני ווימס במדי מכבי תל אביב ב-2017/GettyImages

ענפים נוספים

* סבב הפורמולה 1 אמור לחזור ב-5 ביולי עם מרוץ כפול באוסטריה, ואלוף העולם לואיס המילטון משוכנע שהחזרה תהיה משתלמת למרות תחושת הריקנות בהיעדר הקהל. "האוהדים הם אלה שעושים את המרוץ", אמר נהג קבוצת מרצדס. "בכל רחבי העולם, ככל שיש יותר קהל כך האווירה טובה יותר. זה יהיה אחרת בלעדיהם, אבל הספורט מרגש ומאחד אנשים. לצפות מהבית זה יותר טוב מכלום".

* ה-MLB תקצר את דראפט 2020 מ-40 סיבובים ל-5 עקב רצון הבעלים לחסוך כסף בגלל הקורונה. הדראפט מתוכנן להתחיל ב-10 ביוני.

* ב-NFL מתכוונים לשחק עם קהל. על פי הבדיקות שנערכו בארצות הברית, הסיכון הגבוה ביותר להידבקות במקרה של משחקים ביתיים עם קהל, והתבסס על מספרי החולים עד כה, נמצא כמובן במשחקים של ניו יורק ג'איינטס וג'טס (3.63). ניו אינגלנד פטריוטס אחריהן (2.39), ובתחתית הרשימה אוקלנד ריידרס, עם 0.12 אחוז בלבד.

* ב-UFC ניסו לשדר עסקים כרגיל ולהמשיך בתחרויות, אולם היום מתברר כי הלוחם הברזילאי ג'קארה סוזה נדבק בקורונה, ממש לפני שאמור היה להתחרות מול אוריה הול בג'קסונוויל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully