וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי שרצקי: "להחזיר רק את ליגת העל תהיה החלטה מופרכת"

4.5.2020 / 18:00

חזרה לפעילות בכל מחיר, ספורטיביות לפני הכל, הגדלת ליגת העל אם "חלילה" העונה תופסק. מנכ"ל הפועל קטמון, אורי שרצקי, "לא רוצה לחשוב על תסריט שמכבים את הליגה הלאומית". ריאיון

דף הפייסבוק של הפועל קטמון

אורי שרצקי חלם העונה על טרבל: שלוש עליות לליגת העל של שלוש קבוצות בהפועל קטמון. אז קבוצת נערים א' של המועדון באמת עשתה את זה והעפילה לליגה הבכירה רגע לפני שסגרו את הליגות החובבניות ומחלקות הנוער, אבל מאותה הסיבה קבוצת הנוער של הפועל קטמון פספסה את המבחנים אחרי שהייתה במקום השני בליגה הלאומית מחוז הדרום ונמנע ממנה לשחק במבחנים על העלייה לליגת העל. עכשיו שרצקי, המנכ"ל והמייסד של הפועל קטמון, נלחם כדי שלא יסגרו לו גם את הליגה הלאומית לבוגרים וימנעו מהשחקנים של זיו אריה להיאבק על הדשא כדי לסיים באחד משני המקומות הראשונים המוחזקים כעת על ידי מכבי פתח תקוה והפועל ראשון לציון.

"אני לא רוצה לחשוב על תסריט שמכבים לנו את הליגה הלאומית", אומר שרצקי בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט רגע לפני ההכרעה של משרדי הממשלה ובראשם משרד הבריאות על המשך קיום הליגה הלאומית וליגת העל. "אני מאוד סומך על ראשי מנהלת הליגות והם הבטיחו ואמרו ללא ספק שדין הליגה הלאומית יהיה כדין ליגת העל ושהם לא יפרידו בין הליגות. אני יודע שבתקשורת אתם מתייחסים בעיקר לליגת העל בדיווחים שלכם, אבל אני יודע שבמנהלת, שם אני גם חבר בפורום ה-18 ולמעשה אחד משני נציגי הליגה הלאומית, מתייחסים לשתי הליגות באופן שווה".

אורי שרצקי מונף באוויר. ברני ארדוב
"במנהלת מתייחסים לשתי הליגות באופן שווה". שרצקי/ברני ארדוב

את המכה חטפתם קודם עם ההחלטה של ההתאחדות לכדורגל לסגור את הליגות לנוער. קבוצת הנוער שלכם הייתה במקום השני והייתה בדרך למבחנים ועכשיו ה"טרגדיה" יכולה להיות כפולה.


"העניין הוא שזו כבר העונה השלישית שאנחנו בדרך לליגת העל עם הנוער שלנו ולא מגיעים לשם. בשנתיים שעברו שיחקנו במבחנים והיינו מאוד קרובים לעשות את זה. העונה זה באמת נגמר בלי שנוכל לממש את האופציה הזו. חבל אבל זה לא שאני לא ישן בלילה בגלל זה. אגיד את האמת, יותר חשוב לי לייצר בכל שנה שני שחקנים לבוגרים. נכון שזה טוב וחשוב שתהיה לנו קבוצת נוער בליגה הראשונה ואנחנו מכוונים לשם, אבל זה כורח המציאות והבנתי את ההחלטה לסגור את הליגות החובבניות והליגות לנוער. ההחלטה הייתה סבירה בעיניי ולכן לא התקוממתי. התבאסתי על אי העלייה, אבל אם יעלו לי מהקבוצה הזו שלושה שחקנים לבוגרת, אז עשינו את שלנו. כל המערכת אצלנו מכוונת לגדל שחקנים. המאמנים יודעים את זה ובראשם סלמאן עמר שמאמן את הנוער ומנהל את המחלקה מבחינה מקצועית".


אתה לא חושש שהשבוע יסגרו את הלאומית וישאירו רק את ליגת העל?


"אם התסריט הזה יקרה, אני אהיה מאוד מאוכזב וזה בלשון המעטה. אבל אני באמת מרגיש בידיים טובות במנהלת. אני לא רודף אחריהם ולא מרגיש שאני כל יום צריך להתקשר אליהם ולהזכיר להם שלא ישכחו אותנו בליגה הלאומית. אני מאוד מרוצה במקרה הזה מהמנהלת. יש לי הרבה ויכוחים איתם על מספר הזרים, קצת על כמות המדיה שנותנים לליגה הלאומית. אבל בנושא הזה אני מרגיש בידיים הבטוחות כשארז כלפון על ההגה. לא קיבלתי שום איתות מהמנהלת שהם יפרידו בין הליגות. מבחינתי אין אפשרות שדין הלאומית יהיה שונה מליגת העל. להחזיר רק את ליגת העל תהיה החלטה מופרכת".


אז בסוף לא יפרידו בין הליגות, אבל אולי את שתיהן יסגרו בלי לסיים.


"ההכרעות חייבות להיות על המגרש. גורל הליגות האלה חייב להיות על המגרש".


מי איתך במנהלת מהליגה הלאומית?


"גיל ברעם מנוף הגליל וגם הוא חושב כמוני שצריך לחזור ולשחק. אני חייב להיות הוגן ולומר שלא כל קבוצות הליגה הלאומית רוצות לחזור. בנוף הגליל מתאמנים כרגע מלא. אנחנו בקטמון מתאמנים רק הזרים, החיילים והנוער. כל היתר בחל"ת כולל צוות האימון. זיו אריה בא מדי פעם אבל באופן רשמי הוא בחל"ת".


לא מאכזב שקבוצות הליגה הלאומית מנצלות את המצב ומשאירות את השחקנים בחל"ת?

"שמע, אני מבין את כולם וגם אני נוהג כך כי אין ודאות לחזרה לשחק אז למה להחזיר מחל"ת? אם יודיעו שיש ליגה, כולם יודיעו שהם חוזרים".


אם יוחלט להחזיר, יתכן שיהיו קבוצות בלאומית שלא ירצו לחזור לפעילות?


"אני לא רואה את זה קורה כי הן יסתכנו בעונש כבד מאוד. אני מניח שיהיו קבוצות שיתבאסו, אבל לא שיתנגדו לחזור. החזרה היא בסוף לטובתנו. רוב הסיפור זה בעונה הבאה ואם לא נחזור העונה אז תהיה פגיעה גדולה בעונה הבאה כי חוזי הטלוויזיה והטוטו לא הושלמו. ההקצבות ייפגעו באופן דרמטי בעונה הבאה אם לא נחזור לשחק העונה".

גל מאיו שחקן הפועל קטמון מול אבנדרו ברנדאו שחקן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
"ההכרעות חייבות להיות על המגרש". קטמון נגד מכבי פתח תקוה/ברני ארדוב

יש לך חוזים לעונה הבאה?

"רק עם שני הזרים".

אז מי שייפגע אלה השחקנים הישראלים. הרי כל הקבוצות באותה הבעיה.

"אנחנו לא מפחדים מהמשחק ולא רוצים לברוח מהמשחק. התקציב שלנו הוא 5 מיליון שקל. אני לא רוצה בעונה הבאה תקציב נמוך מזה. אין לי עניין לפגוע בשחקנים ובמשכורות שיהיו להם. אני גם לא רוצה לבנות קבוצה בעונה הבאה עם 1.5 מיליון שקל שכר שחקנים. אני רוצה 2.5 מיליון שקל שכר שחקנים. אני יכול לעשות קבוצה גם בחצי מיליון שקל, אבל לא בשביל זה התכנסנו".

אתם מרוחקים 6 נקודות מהמקום השני ויש תשעה משחקים בקופה. היעד בר השגה.

"שמע, בעונה שעברה נצרת עלית הגיעה לפלייאוף עם יתרון של 10 נקודות שלא הספיק לה. ברור שאפשר לעשות את זה. 6 הפרש זה כלום במיוחד שזה פלייאוף עליון והמשחקים צמודים. אני מאוד להוט לעלות לליגת העל אבל יותר מטריד אותי אפילו זו המקצוענות ושהליגה הלאומית תמשיך להיספר ולכן חשוב מאוד שנחזור לשחק".

בעונה שעברה הייתם צריכים לעלות ליגה. זה היה פספוס ענק.

"זו האכזבה הכי גדולה שלי בכדורגל. מה שקרה בעונה שעברה זה הפספוס הכי גדול בהפועל קטמון. אני עדיין לא משתחרר מזה. אם הייתה עונה שהיינו צריכים לעלות, זה היה בעונה שעברה. האכזבה היא ענקית ולכן רצינו לעשות את זה העונה ואני מאמין שנעשה את זה. רק שייתנו את האור הירוק לצאת לדרך".

היה ויודיעו על סיום העונה בשתי הליגות, איך אתה חושב שצריך לנהוג עם העולות והיורדות?

"אם יודיעו שהכדורגל לא יכול לחזור אני אהיה אדיש לכל החלטה".

אבל אתה יושב במנהלת ותידרש להצביע על האופן בו צריך לסיים.

"אם חס וחלילה זה יקרה, אני חושב שהפתרון הוא שקבוצות לא ייפגעו. אין יורדות מליגת העל ויש עולות מהליגה הלאומית. וזה רק אם חס וחלילה יחליטו להקפיא הכל ולסגור. באירופה עדיין לא החליטו כך, אלא בליגה אחת החליטו להקפיא עליות וירידות ובליגה השנייה העלו והורידו. אני חושב שאם אצלנו זה יקרה, צריך להגדיל את ליגת העל ל-16 קבוצות. להעלות שתיים מהלאומית ולא להוריד מליגת העל".

אבל הליגה תתוקצב בעונה הבאה בפחות כסף ויהיה צריך להתחלק בין 16 קבוצות.

"נכון, זה יהיה אסון מוחלט אבל לפחות שלא נפגע ספורטיבית בקבוצות שלא יכלו להילחם נגד הירידה".

אורי שרצקי הפועל קטמון טקס מגן הכבוד בית הנשיא. קובי אליהו
"ישראל הייתה צריכה להיות הראשונה לחזור לשחק". שרצקי בטקס מגן הכבוד של בית הנשיא/קובי אליהו

הקורונה עצרה אתכם במומנטום טוב?

"היינו בכושר טוב. אגדה חזר לכושר טוב וניצחנו 1:3 לפני שנתנו את הגונג לסיום".

שלושה שבועות יספיקו להתכונן לליגה?

"זה מספיק. הפועל ראשון לציון של עופר טסלפפה התאמנה רק שלושה שבועות לפני תחילת העונה ועשתה סיבוב ראשון לא נורמלי. אז שלא ימכרו את כל הסיפורים. שלושה שבועות זה מספיק".

משחקים בירושלים בחודש יוני צריך סוודר בלילה, אבל מחוץ לטדי יהיה לכם קשה בטח בימי שישי בצהריים.

"אני מניח שלא ישחקו ביוני וביולי בימי שישי בצהריים. יעשו את כל המשחקים בימי חול בערב קיץ ישראלי. שמע זה לא מלחמה במוצבים בלבנון. ישחקו כדורגל ביוני וביולי בערב. לא סוף העולם. השחקנים יעמדו בזה".

יש כאלה שטוענים שאסור היה לכם לתת יד לחזרה לכדורגל עם הסיכון הבריאותי.

"אני לא מסכים עם זה. השחקנים צעירים ובריאים והסיכון מאוד מאוד קטן. מרווח הטעות הוא עצום. אני חושב הפוך. אני חושב שישראל הייתה צריכה להתנדב להיות הראשונה לחזור לפעילות מלאה. המצב פה בסך הכל טוב ביחס לאירופה ולא היו צריכים לחכות לראות מה קורה בליגות אחרות באירופה. היינו צריכים לקחת סיכון קטן כדי להראות לכל העולם שאנחנו חותרים לנורמליות. זה סיכון מאוד מחושב שאני לא רואה שום בעיה לקחת אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully