וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי תל אביב היא אחת הדוגמאות היחידות לשילוב צעירים ביורוליג"

בסרביה התחקו אחר תופעת "הדרת הצעירים מאימפריות הכדורסל האירופי", וציינו את הצהובים כדוגמה הפוכה: "אחרות צריכות ללמוד מהם"

חשבון הטוויטר של מכבי תל אביב בכדורסל

בווידאו: שיחת חג של מכבי תל אביב בזום

האם קבוצות היורוליג הפסיקו להאמין בכישרונות צעירים? כתבה במגזין הסרבי "נובוסטי" מעלה את הטענה שמדובר בתופעה של ממש. הגיל הממוצע של עשרת השחקנים שהובילו את המפעל העונה בנקודות מדד נושק ל-30, כשהצעיר מביניהם הוא ניקולה מילוטינוב מאולימפיאקוס בן ה-26.

הנתון הזה מצטרף לכתבה שפורסמה ב-ESPN לפני כמה חודשים, במסגרת כתבה שהסבירה מדוע היורוליג הופכת לליגה פחות אטרקטיבית עבור סקאוטים מה-NBA. "הגיל הממוצע בליגה הולך וגדל מדי שנה, ויש בו פחות ופחות כישרונות צעירים ככל שהזמן עובר", נכתב.

ב"נובוסטי" מסבירים שמדובר בשינוי של השנים האחרונות, ומציינים את הזכייה של פרטיזן ביורוליג בשנת 1992, בהנהגת פרדראג דנילוביץ' וסשה ג'ורג'ביץ' בני ה-22.

יובל זוסמן, דני אבדיה, מכבי תל אביב. דני מרון, מערכת וואלה! NEWS
בולטים בשממה של צעירי היורוליג. אבדיה וזוסמן/מערכת וואלה! NEWS, דני מרון

"הקבוצות הבכירות ביבשת הפסיקו להאמין בשחקנים צעירים. הם מתעלמים מהם, מייבשים אותם, ובסוף שולחים אותם ל-NBA מבלי שהותירו שום חותם על אירופה", נכתב.

יחד עם זאת, מזכירים במגזין את מכבי תל אביב כדוגמא הפוכה, כמי שמצליחה לשלב בין תחרותיות ושילוב צעירים. "מכבי תל אביב רשמה את העונה הכי טובה שלה בפורמט הנוכחי של המפעל, ועשתה זאת תוך שילוב מרשים של צעירים - דני אבדיה ויובל זוסמן", כתבו. השניים הללו, אגב, נחשבים לשניים מהמועמדים המובילים לזכייה בפרס הכישרון העולה של המפעל.

גם וילרבאן, שהעניקה אשראי נרחב לתאו מאלדון בן ה-19, צוינה בהקשר חיובי. ריאל מדריד, יצרנית הכישרונות מספר 1 ביבשת, מוזכרת דווקא כדוגמא שלילית. "לוקה דונצ'יץ' היה אחד ויחיד, אבל בשנים האחרונות ריאל משתפת פחות ופחות צעירים. אוסמאן גארובה ומריו נאקיץ', שני כישרונות גדולים, בקושי שיחקו העונה", צוין, "אוהדי כדורסל אמיתיים תמיד נהנו לצפות בכישרונות צעירים על הבמה של הגדולים. מנקודת המבט הזו, הם חסרים מאוד בנוף של היורוליג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully