וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה מחכה לבשורה: במנהלת ממתינים להנחיות בנוגע לחידוש ליגת העל

2.5.2020 / 21:00

התרחיש האופטימי מדבר על תקופת ניסוי באימונים וחידוש הליגה בתחילת יוני, בתרחיש הפסימי החזרה עלולה להידחות עוד יותר ולהביא להכרזה על סיום העונה. דחיית הישיבה, הנזק הכספי וההמתנה למייל של גרוטו

באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בווידאו: אימון החזרה של מכבי תל אביב

במנהלת הליגות החליטו בסוף השבוע שאין ערך לקיום ישיבת הווידאו שתוכננה ליום שלישי הקרוב עם כל בעלי המועדונים, אם עד אז לא תתקבל בשורה כלשהי מהמשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור איתמר גרוטו, איתו מצוי יו"ר המנהלת ארז כלפון בקשר רציף מאז פרוץ משבר הקורונה. במנהלת רוצים למסור לקבוצות מידע עדכני ותרחישים אפשריים בישיבה שתוכננה ל-5 במאי ואם עד אז גרוטו לא יביא בשורה אופטימית או פסימית, הרי שהישיבה תידחה עד שיהיה מה לבשר. יחד עם זה, מעריכים עדיין במנהלת כי עד יום שלישי יקבלו את המייל המסודר באשר לחידוש הליגה, חידוש האימונים עם מגע או דווקא החלטה הפוכה לפיה אי אפשר לחזור להתאמן בצורה רגילה ובהמשך גם לא להשלים את הפלייאוף.

שחקן מכבי חיפה נטע לביא לפני שחקן הפועל תל אביב עומרי אלטמן. דני מרון
אמורים להיפגש בתחילת הפלייאוף העליון, אם וכאשר הליגה תחודש. נטע לביא לפני עומרי אלטמן/דני מרון

במנהלת מציירים שני תרחישים ומקווים שהאופטימי מביניהם יתקיים בסופו של דבר. בתרחיש הזה הקבוצות יקבלו השבוע היתר לחזור לאימונים רגילים, אבל יינתנו להם כמה ימים ואפילו שבוע להיערך לכך לוגיסטית, למשל באמצעות חיטוי מתקני האימונים, חדרי ההלבשה והמקלחות. בתרחיש כזה לא מן הנמנע שההיתר יהיה תחילה לשבועיים של אימונים עם מגע ולאחר מכן תיערך בדיקה מול הקבוצות כדי לדעת האם הניסוי עבר בשלום. אם הכול יתנהל כשורה והשחקנים ידווחו כי כולם מרגישים טוב, יינתן עוד שבוע של אימונים כדי להשלים את שלושת השבועות הנדרשים להכנה ואז הליגה תצא לדרך בתחילת חודש יוני. זה, כאמור, התסריט האופטימי.

מנגד, בתסריט הפסימי קיים החשש כי הבשורה שתתקבל היא שהכדורגל לא יכול לחזור לפחות בחודש הקרוב ואולי אף מעבר לכך, ואז יצטרכו המועדונים להצביע האם הם בכל זאת ממתינים לאפשרות שהליגה תחודש בחודש יולי או שהם ממליצים להתאחדות לכדורגל לסיים את העונה כעת. כזכור, היה זה כלפון שאמר לפני מספר שבועות כי אם הקבוצות לא יוכלו לחזור להתאמן עד ה-10 במאי בצורה מלאה, צריך להכריז על סיום העונה. גם אם זו תהיה ההחלטה במנהלת, היא תלויה באישור של הנהלת ההתאחדות לכדורגל שהיא כזכור הגוף הקובע מעל.

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות. דני מרון
החלטת המנהלת בכל מקרה תלויה באישור ההתאחדות. ארז כלפון/דני מרון

בחישובים שנעשו במנהלת, אם הליגה לא תחודש הנזק הכספי לקבוצות בשל איבוד זכויות השידור והיעדר הכנסות מהטוטו יעמוד על 50 מיליון שקל. זה יצטרף אל הסכום הגבוה שגם כך יאבדו הקבוצות, כיוון שגם אם הליגה תחודש, המשחקים יהיו ללא הכנסות מקהלים.

אם הליגה לא תחזור לפעילות, יצטרכו הקבוצות להצביע כיצד לסיים את העונה: עם יורדות ועולות ואלופה או שמא רק עם עולות ובלי יורדות, ואולי דווקא להקפיא את הכול ולא לאפשר עלייה של קבוצות מהלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully