וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסים אלפסי: "אם לא נקבל את העזרה מהאוצר הקבוצה לא תוכל להמשיך להתקיים"

30.4.2020 / 16:42

יו"ר עירוני נהריה מתוסכל מהמצב אליו נקלע עולם הספורט ומבקש את הכספים שעברו מהווינר לאוצר: "פעם ב-100 שנה צריכים את הכסף בחזרה, זה טיפה בים". החור בתקציב הסגולים - מעל 2 מיליון שקלים מתוך 6.5 מיליון שקל

חשבון הטוויטר של מכבי תל אביב בכדורסל

עולם הכדורסל הישראלי לוט בערפל ב-45 הימים האחרונים מאז הופסקה ליגת העל ולא ברור מתי תחזור לפעילות. מנהלת הליגה הגישה תוכנית למשרד הבריאות לחידוש הפעילות, אך עדיין לא קיבלה תשובה, ובינתיים קבוצות נמצאות על סף קריסה. אחת הקבוצות הללו היא עירוני נהריה, קבוצה שמתבססת ברובה על תקצוב עירוני ותקצוב המנהלת.

"המצב בכדורסל הוא גרוע מאוד, קשה מאוד", אומר לוואלה! ספורט יו"ר הסגולים ניסים אלפסי, "יש שתי קטגוריות שמהן נובעות הבעיות. קבוצות שמתבססות על הכנסות מכרטיסים ומנויים, הקבוצות הקטנות מתבססות על הרשויות המקומיות. כולם נמצאים במצוקה, יש סדרי עדיפויות ואנחנו לא בראש סדרי העדיפויות. הרבה אנשים שואלים אותנו מתי נחזור לשחק, אנחנו חשובים לבריאות הנפש. מדובר פה במאות אלפים שמתעניינים בספורט במדינה אם לא יותר".

ניסים אלפסי יו"ר עירוני נהריה. אדריאן הרבשטיין
"המצב בכדורסל קשה מאוד". אלפסי/אדריאן הרבשטיין

תקציב נהריה מוערך בכ-6.5 מיליון שקלים, כשנכון לעכשיו חסרים לקבוצה מעל 2 מיליון שקלים כדי לסיים את העונה ולשלם את משכורות השחקנים. הכספים אמורים להגיע חלקם ממנהלת הליגה, חלקם מהעירייה וחלקם מנותני חסות. "אי אפשר לדעת מה יהיה עם הרשות המקומית, אי אפשר לבנות על מה שיהיה איתם לקראת העונה הבאה. חייבים לנו כספים, גם העירייה וגם מהמנהלת שאמורים לקבל כסף מהווינר ומהטלוויזיה. אם הם לא יקבלו, אנחנו לא נקבל את זה. יש לנו התחייבויות לשחקנים, התחייבויות לספקים. צ'קים שנתנו לדירות, לטיסות, לרכבים, צריך לעמוד בזה".

אלפסי נחשב מקורבה של שרת הספורט מירי רגב, ואין לו טענות כלפיה אלא רק למשרד האוצר: "הדברים לא תלויים רק בשרה. אני בקשר שוטף איתה, היא ויוסי שרעבי עושים מאמצים גדולים כדי לעזור לספורט, נלחמים על כל שקל, הם עושים את שלהם. הדברים נתקעים במשרד האוצר. יש סדרי עדיפויות, אבל צריך לתת לנו מענה, איזושהו פיתרון, או לוחות זמנים שנוכל לבנות על משהו עתידי להתקבל. לא מדברים איתנו. התבקשנו להגיש דוחות כספיים על איך לסיים את העונה, וביקשו גם דוחות כספיים על ההפסדים, הגשנו, אבל לא קיבלנו שום תשובה. למירי ולשרעבי יש לי רק כבוד על המלחמה שלהם, אבל לצערי במשרד האוצר לא מתייחסים לזה באזניים קשובות".

לטענתו, כמו רבים אחרים, הכסף שעבר מהווינר למשרד האוצר, חייב לחזור בחזרה לספורט: "יש פה המון כספים שנכנסים בעקבות המשחקים בליגות המקצועניות בכדורגל ובכדורסל במאות מיליונים למועצת ההימורים, וממה שהבנתי הם מכניסים בין חצי מיליארד למיליארד מזה בשנה. אם פעם ב-100 שנה הספורט צריך את הכספים האלה, ולהבנתי כל הנזק מוערך ב-200 מיליון שקל לכל הספורט, אז אפשר לעזור, זה רק טיפה בים בכסף שיש שם".

עוד בוואלה!

יו"ר המנהלת פנה למשרד הספורט: העבירו כסף לקבוצות מיידית

לכתבה המלאה
ג'רל מקניל עירוני נהריה חוגג עם איגור קולשוב. דני מרון
חור של 2 מיליון שקל בתקציב. שחקני עירוני נהריה/דני מרון

"אם לא נקבל את העזרה ממשרד האוצר, הקבוצה לא תוכל להמשיך להתקיים והיא בסכנת סגירה. ככל שראש העיר יירצה לעזור, זה לא יספיק. אנחנו צריכים את המדינה איתנו", אומר אלפסי וממשיך, "אני לא יכול לסיים את העונה, יש לי התחייבויות, צ'קים בחוץ לספקים, זאת סיטואציה לא נעימה. אנחנו חייבים גם לסוכני שחקנים גם כסף. צ'קים שנתנו לכל העונה והם צריכים להפרע, ואני לא רואה איך הם נפרעים אם לא נקבל את ההנשמה הזאת ממשרד האוצר".

העונה הגיעה נהריה עד לגמר גביע המדינה, ולדברי אלפסי צריך לבחון את הנושא גם בעניין התרומה של קבוצות מסוימות לערים. "יגידו מה אנחנו מדברים על ספורט וכדורסל, ויש פה סדר עדיפות, אבל זה חשוב לבריאות הנפש. אנשים מחפשים מה לראות בטלוויזיה, יש 8-10 ערוצי ספורט ורואים רק חומרים ממוחזרים. אני מקווה שיחשבו עלינו למעלה, גם אם אנחנו לא בראש סדר העדיפויות, עדיין שנקבל תשובות ושנדע לאן אנחנו הולכים. קבוצות הספורט הן חלק מהתרבות של העיר. נהריה היא בפריפריה, מה יש פה חוץ מכדורסל, יש פה בממוצע 2,000 צופים, ועוד אלפים רואים בטלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully