וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמנת התעמלות בנבחרת ארה"ב הושעתה ל-8 שנים על "התעללות מילולית"

הקנטות ואיומים, לעג ועלבונות, צרחות על ילדות בנות 10, ומתעמלת בטראומה שלא הצליחה להפסיק לרעוד: אחרי העדויות הקשות נגד מגי הייני, היא ספגה עונש כבד

רויטרס

בווידאו: אבא של אחת המתעמלות מנסה להתנפל על לארי נסאר בבית המשפט

מגי הייני, מאמנת בנבחרת ההתעמלות האולימפית של ארה"ב, הושעתה לשמונה שנים בעקבות "התעללות רגשית מילולית" בחניכות שלה. ההחלטה התקבלה אחרי חודשיים של דיונים שבמהלכם המתעמלת לורי הרננדס, שהייתה חלק מהנבחרת האמריקאית שזכתה במדליית זהב במשחקים האולימפיים בריו 2016, העידה נגד המאמנת הוותיקה שלה. כמו כן מתעמלת נוספת, ריילי מקאסקר מנבחרת ההתעמלות האמנותית של ארה"ב, כתבה מכתב נגד המאמנת, יחד עם עדויות נוספות.

הייני, שנחשבה לאחת ממאמנות ההתעמלות הבכירות בארה"ב, הואשמה על ידי ראשי איגוד ההתעמלות בארה"ב על כך ש"לא סיפקה סביבה בריאה ומגוננת לספורטאים", ונטען ש"התנהגה בצורה אגרסיבית לאלה שבאחריותה, כולל הקנטות והעלבות במטרה לשלוט עליהם ולבטל אותם".

המתעמלת לורי הרננדס עם המאמנת מגי הייני. GettyImages
הייתה מקניטה מתעמלות על כך שהן "שמנות" ומביישת אותן. הייני והרננדס/GettyImages

במסגרת העונש, היא לא תוכל לאמן בנבחרת בשמונה השנים הקרובות, תורחק מכל אירוע ונאסר עליה לפנות לאלה שהתלוננו נגדה. היא צפויה לערער על העונש. איגוד ההתעמלות האמריקאי, כידוע, היה תחת ביקורת קשה ונוקבת בשנים האחרונות על ההזנחה של המתעמלות במסגרת פרשת לארי נסאר, מי שהיה רופא הנבחרת שהואשם בהטרדה מינית של מאות מתעמלות לאורך עשרות שנים, כשעל פי הטענות בארגון העלימו עין.

ההחלטה נגד המאמנת מגיעה כמעט ארבע שנים אחרי שהרננדס התלוננה לראשונה. במהלך השימוע, למעלה מתריסר מתעמלות טענו שהמאמנת התנהגה אליהן בצורה לא נאותה. בין ההאשמות הייתה דרישה ממתעמלות פצועות להוריד את התחבושות ולהתאמן למרות הפציעה והכאבים, ובכך סיכנה את בריאותן, וגם על "צרחות" לעבר מתעמלות בנות 10 אחרי שעשו טעות באימון. למתעמלות הובהר שאסור להן לספר על מה שקורה באימונים.

הורים העידו שהיא הייתה מקניטה מתעמלות על כך שהן "שמנות" ומביישת אותן, וזורקת מהאימונים מתעמלות שסיפקו ביצועים מאכזבים. על פי כתבי האישום, ההתנהגות שלה הובילה ל"חרדות קשות בקרב המתעמלות", עד שבאחד המקרים מתעמלת הייתה כל כך לחוצה לפני תרגיל על המקבילים המדורגים - עד ש"היא רעדה בצורה בלתי נשלטת". בתגובה הייני לעגה עליה, ואמרה שהיא "חולה בתסמונת טורט".

עוד בוואלה!

סימון ביילס לאיגוד ההתעמלות האמריקאי: "היתה לכם משימה אחת בלבד, ולא הצלחתם להגן עלינו"

לכתבה המלאה
מאמנת התעמלות אמריקאית מגי הייני. GettyImages
אחת המתעמלות לפני תרגיל "רעדה בצורה בלתי נשלטת". הייני/GettyImages

יש לציין כי חלק מהמתעמלות תמכו בה והעידו שהשיטות שלה אכן דורשניות, אבל לא מתעללות. עם זאת, חלק מהן העידו שהשיטות הללו כבר "לא מקובלות".

  • עוד באותו נושא:
  • התעמלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully