וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלק של איל ברקוביץ' ב"החתמה הכי גרועה בתולדות הפרמיירליג"

ב-1996 הצטרף לסאות'המפטון החלוץ הסנגלי עלי דיה, ערך הופעה אחת עלובה עד ששוחרר, ומאז הפך לבדיחה בקרב חובבי הכדורגל האנגלי. 24 שנים אחרי, סונס ולה טיסייה חושפים את הסיפור האמיתי, כולל הקשר הישראלי

רויטרס

בווידאו: זלאטן איברהימוביץ' מתאמן עם האמרבי

סיפורו של עלי דיה, החלוץ הסנגלי שחתם בסאות'המפטון בשנת 1996 ועזב אחרי קדנציה תמוהה, הוא כבר כמעט בגדר פולקלור בכדורגל האנגלי. לאורך השנים הוכתר דיה כאחד השחקנים הגרועים בתולדות הפרמיירליג ושמו כיכב בדירוגי ההחתמות ההזויות בכל הזמנים, אבל רק עכשיו, 24 שנים אחרי ובחסות הקורונה, נחשף סיפורו האמיתי.

דיה, שהצטרף לסיינטס עם רזומה דל למדי אחרי קדנציות קצרות בפינלנד ובליגות הנמוכות באנגליה וגרמניה, הגיע למבחנים בקבוצת הפרמיירליג רק בזכות פרוטקציה. גרהאם סונס, מאמן סאות'המפטון בזמנו, מספר שהגיע לתקופת מבחן אחרי שהמועדון קיבל שיחת טלפון מאדם שהזדהה כג'ורג' וואה וטען כי דיה הוא אחיינו ומחפש קבוצה.

"מיטב" הביצועים של עלי דיה באנגליה

ראשי סאות'המפטון התלבטו כיצד להגיב לפנייה, ובסופו של דבר קיבלו החלטה אומללה בדיעבד, לאפשר לו להגיע להתרשמות. בכל זאת, וואה היה בזמנו כוכב על והמחזיק הטרי בפרס שחקן השנה של פיפ"א ובפרס כדור הזהב. כך או כך, צירוף שחקן להתרשמות לא היה דבר חריג בסאות'המפטון: סונס מספר כי לאורך השנים הסיינטס הביאו עשרות שחקנים למבחנים, ולמעשה כך גילו את איל ברקוביץ'.

"היה לנו סגל קצר ונהגנו להביא שחקנים להתרשמות כל הזמן. ככה גילינו את ברקוביץ'. הוא הצטרף למחנה אימונים שלנו למשך שבוע, ובסופו של דבר החתמנו אותו והוא התברר כשחקן נפלא, פנטסטי. חשבנו לעצמנו, מי יודע, אולי דיה יהיה ברקוביץ' החדש", סיפר סונס אמש (שלישי) לרשת "סקיי".

לדבריו, "נדרשו חמש דקות באימון כדי להבין שהאיש לא שייך לרמה הזאת בשום צורה. הוא היה חסר מושג. זמן קצר לאחר מכן הבנו שנפלנו בפח - האדם שהתקשר אלינו בכלל לא היה ג'ורג' וואה, אולי זה היה דיה בעצמו, אלוהים יודע".

גם מת'יו לה טיסייה, אחד מכוכבי סאות'המפטון בזמנו, סיפר שלא האמין למראה עיניו כשראה כמה דיה חסר כישרון. "הייתי בטוח שהוא זכה בתחרות כלשהי וקיבל פרס להתאמן איתנו יום אחד. למחרת אני רואה אותו בחדר ההלבשה שלנו ואומר לעצמי 'וואו, זו היתה חתיכת תחרות עם חתיכת פרס אם הוא יושב כאן איתנו'".

איל ברקוביץ' במדי סאות'המפטון. GettyImages
"חשבנו לעצמנו, דיה יכול להיות ברקוביץ' הבא"/GettyImages

אבל גם הרושם הראשוני של סונס ולה טיסייה לא מנע מסאות'המפטון להכליל את דיה בסגל למשחק נגד לידס ב-23 בנובמבר 1996. הסיינטס סבלו מפציעות רבות ונאלצו לרשום אותו. בסופו של דבר הם גם נאלצו לשתף אותו, אחרי שלה טיסייה נפצע בדקה ה-20 ולא היה אף חלוץ אחר ברשימת המחליפים.

"הוחלפתי על ידי השחקן הגרוע בתולדות הפרמיירליג", מודה היום לה טיסייה. מיד אחרי מופע האימים בו דיה הציג יכולת חלשה בלשון המעטה, הוא עזב את המועדון. הוא עבר לגייטסהד מהליגה השישית באנגליה, המשיך לספנימור מהליגה השביעית וב-1997 נעלמו עקבותיו.

בשנת 2007 "הטיימס" הכתיר אותו כשחקן הגרוע בתולדות הפרמיירליג. ב-2012 נבחר על ידי "דיילי מייל" כחלוץ הרביעי הכי גרוע בתולדות הליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully