וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חולון בקריסה: צ'קים בוטלו, תשלומים הופסקו

27.4.2020 / 14:45

הסגולים עצרו את העברת הכספים עבור דירות ששכרו. ההנהלה החלה בהיערכות לעזיבת הבעלים שלמה אייזיק, שמצידו מאשים את ראש העיר: "אם לא תקדים את ההקצבות המגיעות לנו, לא יהיה למי להעבירן"

פגישת המחזור של עודד קטש עם כוכבי פנאתינייקוס/עריכת וידאו: ניר חן

בסרטון: עודד קטש בפגישת מחזור עם כוכבי פנאתינייקוס

רבים ממועדוני הספורט בישראל נקלעו לבעיה כלכלית בעקבות משבר הקורונה, אבל נראה כי בהפועל חולון התפרצו הדברים בצורה מכוערת במיוחד - ונראה כי הקשר בינה לבין המגיפה העולמית הוא מקרי.

הקבוצה לא העבירה חלק מהתשלומים שעליהם התחייבה מראש, וביטלה צ'קים לגורמים שונים. בעלי דירות, שהשכירו לה את הנכסים שברשותם לקבוצה, הופתעו לגלות בשבועות האחרונים שהצ'קים שהועברו אליהם בוטלו.

עם הפסקת הפעילות הספורטיבית במדינה, חולון הוציאה את העובדים (ובהם השחקנים) לחופשות ללא תשלום והעבירה משכורות חלקיות רק עבור המחצית הראשונה של חודש מרץ. במקביל, עומדות נגדה תביעות מצד עובדים שפוטרו זמן רב לפני פרוץ המגיפה.

שחקני הפועל חולון, יוגב אוחיון, טי ג'יי קליין. לירון מולדובן
הקבוצה תשנה את פניה בעונה הבאה? הפועל חולון/לירון מולדובן

ברקע הדברים עומדת האפשרות המוחשית שהבעלים שלמה אייזיק יעזוב את המועדון. על אף הכחשותיו במהלך העונה, בתקופה האחרונה הוא דיבר על כך בשיחות עם אנשים הקשורים לחולון. 

בקרוב תתקיים ישיבה שבה צפוי אייזיק להציג את מתווה עזיבתו, ובהנהלה כבר החלו להיערך ליום שאחרי: אם וכאשר ייאלצו הסגולים לצאת לדרך חדשה, הם יעמידו תקציב נמוך בהרבה משהתרגלו בשנים האחרונות. במקרה כזה, הם יסתמכו בעיקר על הכנסות מספונסרים, ממינויים, מזכויות שידור וממענקי מנהלת הליגה, ויקוו לתמיכה כלשהי מהעירייה.

שלמה אייזיק בעלים הפועל חולון. יוסי ציפקיס
צפוי להציג בפני ההנהלה את מתווה העזיבה. שלמה אייזיק/יוסי ציפקיס

בסוף השבוע האחרון שיגר אייזיק מכתב פומבי לראש העיר מוטי ששון, ובו כתב בין היתר (כולל ההערות בסוגריים): "ב-18 במרץ פניתי אליך (בהודעה, כיוון שלא נעניתי) והודעתי לך כי למעשה סגרנו דה-פקטו את עונת הכדורסל... המצב יצר סיטואציה כלכלית קשה ביותר ופער בורות כספיים גדולים ביותר. ביקשתי את עזרתך ועזרת העירייה שתפעלו להעברת יתרת הכספים העומדים לרשותנו בדין, ושקל אחד לא מעבר למה שמגיע לנו, ולהקדים את הקצבת העירייה לה אנו זכאים מאוגוסט להיום (בארבעה חודשים!) על מנת לאפשר לנו לעמוד בהתחייבויותינו בצורה מכובדת. ב-2 באפריל הודיע לי עוזרך סופית כי אין באפשרותכם לעזור לנו...

"לאור העובדה שהטוטו לא מעביר כספים לספורט בהוראת מדינת ישראל, כספים בגין זכויות שידור לא מתקבלים והאוצר לא עוזר, יהיה לנו קשה מאוד להמשיך לפעול בעונה הבאה ובכלל. אני פונה אליך בבקשה שתשחרר לנו את הכספים להם אנו זכאים, כיום ולא בעוד ארבעה חודשים, כי אז ייתכן שלא יהיה לך למי להעבירם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully